Λίγες ημέρες μετά την ένταξη της Ελλάδας στο πρόγραμμα «European Patrol Corvette», η Ισπανία φαίνεται να εξετάζει τη συμμετοχή της σε αυτό.
Όπως αναφέρει το «Defense News», η ιταλική εταιρεία Fincantieri και η γαλλική Naval Group έχουν παρουσιάσει το πρόγραμμα στην ισπανική Navantia, η οποία θέλει να πάρει μέρος στην Ευρωκορβέτα και είναι πιθανό να συμπαρασύρει την Ισπανία στο «European Patrol Corvette».
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ένα πλοίο με εκτόπισμα 3.000t, που θα επιτρέπει τη φιλοξενία αρκετών συστημάτων και εξοπλισμού, για να ολοκληρώνει με ευέλικτη προσέγγιση έναν μεγάλο αριθμό καθηκόντων και αποστολών. Χρέη συντονιστή έχει η Ιταλία και μέχρι τώρα εταίροι είναι η Γαλλία και η Ελλάδα. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Ελλάδα εισήλθε στο πρόγραμμα ύστερα από διαπραγματεύσεις με την Ιταλία και τη Γαλλία.
ΕΚΤΑΚΤΟ: H Ελλάδα μπήκε επίσημα στο πρόγραμμα της Ευρωκορβέτας!
Το νέο πλοίο είναι ορόσημο για το κοινό εταιρικό σχήμα Naviris, που συμφώνησαν πέρυσι η Fincantieri και η Naval Group. Για να ικανοποιηθούν όμως οι απαιτήσεις των τριών χωρών για ένα πλοίο που θα μπορούσε να εξοπλιστεί με μια ποικιλία ηλεκτρονικών και οπλικών συστημάτων, παραμένει κρίσιμη η εξασφάλιση χρηματοδότησης από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Άμυνας.
Διαφορετικά, με βάση το δημοσίευμα, δεν θα είναι εφικτή η διατήρηση της τροποποίησης του σχεδίου ανάλογα με τις απαιτήσεις διαφορετικών χωρών. Τα προγράμματα της Μόνιμης Διαρθρωμένης Συνεργασίας (PESCO) είναι υποψήφια για να λάβουν χρήματα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Άμυνας, αλλά μόνο αν υπάρχουν περισσότεροι από δύο εταίροι σε αυτά.
Η Ιταλία και η Γαλλία επιδιώκουν από την αρχή την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και η Naviris αναμένει την Ευρωπαϊκή Ένωση να βγάλει RfP για τα προγράμματα μέσα στο 2020. Οι προτάσεις θα υποβληθούν το επόμενο έτος, οπότε και θα γίνουν οι αποφάσεις για την κατανομή της χρηματοδότησης.
Σε κάθε περίπτωση η Ιταλία και η Γαλλία στοχεύουν να αντικαταστήσουν με το νέο πλοίο τα περιπολικά κλάσης Cassiopea, Minerva και τις φρεγάτες Floréal. Οι απαιτήσεις των δύο χωρών φτάνουν τα 14 πλοία (Ιταλία: 8, Γαλλία: 6). Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Naval Group, Hervé Gouillou, το πρόγραμμα είναι ανοικτό σε όλους, αλλά έχει βρει μικρό γερμανικό ενδιαφέρον.