Η SpaceX ετοιμάζεται εντός της Άνοιξης να πραγματοποιήσει την πρώτη εκτόξευσή της με πλήρωμα δύο Αμερικανούς αστροναύτες, τους Bob Behnken and Doug Hurley. Η στιγμή είναι ιστορική γιατί θα σηματοδοτήσει, όχι μόνο την επανέναρξη των επανδρωμένων εκτοξεύσεων από αμερικανικά μέσα μετά την απόσυρση των διαστημικών λεωφορείων το 2011 αλλά και την πρώτη αποστολή ανθρώπων στο διάστημα με ιδιωτική εταιρία.
Η SpaceX (ολόκληρη ονομασία: Space Exploration Technologies Corp.) είναι ιδιωτική επιχείρηση διαστημικών ερευνών που ανήκει στον όμιλο ιδιοκτησίας του επιχειρηματία Elon Musk. Ιδρύθηκε το 2002 και από το 2008 έχει στείλει πύραυλο σε τροχιά.
Η επιτυχία του εγχειρήματος θα σημάνει μια νέα εποχή στην αμερικανική διαστημική υπηρεσία αφού θα της επιτρέψει να σταματήσει να βασίζεται στη Ρωσία για να στέλνει αστροναύτες στο διάστημα. Η SpaceX επελέγη με διαγωνισμό της NASA μεταξύ άλλων ιδιωτικών εταιριών για την παραγωγή του πρώτου διαστημοπλοίου ικανού να μεταφέρει αστροναύτες. Το μοντέλο που παρουσίασε ήταν το Crew Dragon στο οποίο δοκιμάζονται οι Behnken και Hurley αυτήν την περίοδο.
Ο Elon Musk υπολογίζει να πραγματοποιήσει την πτήση προς τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2020. Ήδη έχει εκπαιδεύσει 9 αστροναύτες στη χρήση του Crew Dragon με τους Bob Behnken και Doug Hurley να είναι οι “πρώτοι εκλεκτοί”.
Η εμπειρία των δύο αστροναυτών είναι σημαντική. Και οι δύο προέρχονται από τις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων. Ο Bob Behnken ήταν δοκιμαστής πιλότος στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, με 1,500 ώρες πτήσης σε 25 διαφορετικούς τύπους αεροσκαφών. Ο Doug Hurley ήταν κι αυτός δοκιμαστής πιλότος για 24 χρόνα στην αεροπορία των Πεζοναυτών με 5,500 ώρες πτήσης σε 25 τύπους αεροσκαφών. Και οι δύο προσελήφθησαν από τη NASA το 2000, εκπαιδεύτηκαν μαζί και είναι πολύ καλοί φίλοι. Έχουν πραγματοποιήσει δύο διαστημικά ταξίδια με τα λεωφορεία της NASA συμπληρώνοντας 700 περίπου ώρες στο διάστημα ο καθένας.
Το ζήτημα της χρήσης εμπορικού τύπου μέσων για να φτάσουν στο διάστημα είναι και οικονομικό. Μετά την τραγωδία του διαστημικού λεωφορείου Columbia το 2011 η NASA καθήλωσε και απέσυρε τελικά οριστικά όλα τα λεωφορεία της μην αφήνοντας κανένα μέσο ικανό να στείλει αστροναύτες στο διάστημα. Η συνεργασία με το ρωσικό πρόγραμμα Soyuz -πέρα από την αναπόφευκτη πολιτική πλευρά του- κοστίζει πολλά χρήματα. Ένα μοναδικό ταξίδι κοστίζει στη NASA 85 εκατομμύρια δολάρια. Σε αυτό δεν υπολογίζεται το 1.2 δισεκατομμύρια που ξόδεψε στο άδοξο πρόγραμμα αντικατάστασης των διαστημικών λεωφορείων. Αντίθετα, το πρόγραμμα Crew Dragon θα κοστίζει 55 εκατομμύρια ανά εκτόξευση.
Η τραγωδία του Columbia κάνει τη NASA ιδιαίτερα προσεκτική με το θέμα “ασφάλεια”. Οι αστροναύτες έχουν εκπαιδευτεί στις διαδικασίες διαφυγής από τον πύραυλο σε περίπτωση ατυχήματος και προβλέψεις έχουν ληφθεί για όλες τις δυνατές καταστάσεις. Η έξοδος κινδύνου από την κάψουλα κατά την εκτόξευση περιλαμβάνει να γλυστρούν οι αστροναύτες μέσω ενός καλωδίου τύπου zipline μακρυά από τον πύραυλο και να περισυλλέγονται από τεθωρακισμένο όχημα ενώ προβλέψεις έχουν γίνει και σε περίπτωση αναγκαστικής προσθαλάσσωσης.
Για όσους εκφράζουν φόβους για την “εμπορευματοποίηση” του διαστήματος μέσω του νέου προγράμματος εμπλοκής ιδιωτών στις διαστημικές πτήσεις, η NASA δείχνει σήμερα να το θεωρεί μια αναπόφευκτη εξέλιξη. Ο ίδιος ο αστροναύτης Behnken δήλωσε “πραγματικά πιστεύω πως όσο περισσότερους ανθρώπους στείλουμε εκεί (στο διάστημα), τόσο καλύτερος θα γίνει ο πλανήτης μας”.
Πηγή:
https://www.sciencealert.com/these-are-the-first-2-astronauts-who-will-fly-on-spacex-s-historic-crew-dragon?fbclid=IwAR1yatHDobzO51AgrlzK5OPeoA2y12g0C-Zv5DI_hqEMo6j0AYP7r16JHp4
Το SpaceX ετοιμάζεται να εκτελέσει ιστορική εκτόξευση επανδρωμένο με πλήρωμα
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Φεβρουαρίου 1943: ο Κώστας Περρίκος περνά στην...
Εκτελείται στο σκοπευτήριο Καισαριανής ο αρχηγός της αντιστασιακής οργάνωσης ΠΕΑΝ, Κώστας Περρίκος. Απότακτος αξιωματικός της Αεροπορίας (αποτάχτηκε το 1935 για κριτική της τότε κυβέρνησης...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...