Μετά την Ιαπωνία, που πρόσφατα πιστοποίησε ότι τα σκάφη κλάσης Izumo είναι εφικτό μετά από τροποποιήσεις να υποστηρίξουν αεροπορικές επιχειρήσεις με αεροσκάφη F-35B, και η γειτονική Νότια Κορέα εξετάζει, βάσιμα πλέον αυτό το ενδεχόμενο για τα δικά της αντίστοιχα σκάφη κλάσης Dokdo.
Το Ναυτικό της χώρας έχει ζητήσει από τα τοπικά ναυπηγεία να πραγματοποιήσουν μελέτη για το ζήτημα αυτό και να υποβάλλουν προτάσεις επιτευξιμότητας για το κατά πόσο θα ήταν εφικτό κάτι τέτοιο, τουλάχιστον για το δεύτερο σκάφος της κλάσης, το Marado ώστε να μπορεί να επιχειρήσει με F-35B.
To Dokdo, το πρώτο πλοίο της κλάσης, σχεδιάστηκε ως ελικοπτεροφόρο, ωστόσο η επιφάνεια του καταστρώματος, οι ανελκυστήρες και ο χώρος στα υπόστεγά του θα επέτρεπαν δυνητικά την υποστήριξη και αεροσκαφών F-35B.
Το Dokdo μπήκε σε υπηρεσία το 2007 ενώ το Marado, το δεύτερο πλοίο της κλάσης, καθελκύστηκε το Μάιο του 2018, με προοπτική να μπει σε υπηρεσία το 2020.
Ο κατασκευαστής του, τα ναυπηγεία Hanjin Heavy Industries έχει δηλώσει ότι θα μπορούσε να ξεκινήσει τις απαραίτητες τροποποιήσεις, ώστε όταν παραδοθεί να είναι έτοιμο να υποστηρίξει επιχειρήσεις με F-35Β.
Εν τω μεταξύ, η Ιαπωνία επισήμως έχει υποβαθμίσει την δικιά της αντίστοιχη έρευνά για το κατά πόσο θα ήταν εφικτές πιθανές επιχειρήσεις F-35B από σκάφη κλάσης Izumo, υποστηρίζοντας ότι αποσκοπούσε στο ενδεχόμενο «φιλοξενίας» στα σκάφη αυτά αμερικανικών αεροσκαφών, ότι ως πλατφόρμα για επιχειρήσεις δικών της F-35B.
Κι οι δυο χώρες έχουν παραγγείλει και παραλαμβάνουν ήδη αεροσκάφη F-35A για τις αεροπορίες τους έχοντας θέσει στο περιθώριο τα προγράμματα ανάπτυξης δικών τους αεροσκαφών πέμπτης γενιάς.
Τα σκάφη των συγκεκριμένων κλάσεων πάντως είναι αρκετά μικρού εκτοπίσματος, που σημαίνει ότι ακόμα και όταν πιστοποιηθούν για επιχειρήσεις με F-35B, τότε μόνο μικρός αριθμός αεροσκαφών (κάτω από 10) θα μπορούσαν να επιχειρήσουν από αυτά.
Κι η Νότια Κορέα μετά την Ιαπωνία στρέφεται στο F-35B;
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Το σχέδιο για να “επιστρέψει” η ναυτική ισορροπία μεταξύ Ελλάδας και...
Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΗ μετεωρική άνοδος της τουρκικής ναυτικής ισχύος αποτελεί ένα φαινόμενο που η Αθήνα παρακολουθεί να εξελίσσεται τις τελευταίες δύο δεκαετίες,...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Ιανουαρίου 1941: Το “Τρίτων” τορπιλίζει ιταλικό υποβρύχιο
Το ελληνικό υποβρύχιο «Τρίτων» (Υ5) (κυβερνήτης o πλωτάρχης Διονύσιος Ζέπος) εκτοξεύει δύο τορπίλες από τους πρυμναίους τορπιλοσωλήνες του κατά «ακαθόριστου σκοτεινού όγκου» στη διάρκεια...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...