Βασικό στοιχείο του σουηδικού αεροπορικού δόγματος εδώ και δεκαετίες είναι η χρήση αυτοκινητοδρόμων ως εναλλακτικών αεροδρομίων σε περίπτωση κρίσης. Και με βάση αυτή την απαίτηση σχεδιάζουν και τα εγχώρια μαχητικά τους. Έτσι προ ημερών σε άσκηση κοντά στο Γκέτεμποργκ (στις 21 Μαϊου) έγινε ξανά τέτοια “προπόνηση” με μαχητικά Gripen JAS 39.
Στα επιλεγμένα μήκη αυτοκινητοδρόμων που χρησιμοποιούνται ως εναλλακτικοί διάδρομοι, υπάρχει και η αντίστοιχη υποδομή με κινητά συνεργεία ανεφοδιασμού καυσίμων και πυρομαχικών (Forward Arming and Refuelling Point, FARP), ώστε το αεροσκάφος να εξυπηρετηθεί.
Αντίστοιχες ασκήσεις είδαμε και πέρυσι στην Πολωνία, η οποία έχει τη σχετική τεχνογνωσία από τη σοβιετική εποχή, ενώ πολλά δυτικά μαχητικά και άλλα αεροσκάφη πήραν μέρος, αναγνωρίζοντας πως καμμία “κλασική” αεροπορική βάση δεν πρέπει να θεωρείται σήμερα ασφαλής, με τη μαζική εμφάνιση και χρήση βαλλιστικών όπλων και πυραύλων cruise μεγάλου βεληνεκούς.