21.7 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΣυντριβή σλοβακικού MiG-29AS με παράπλευρα επακόλουθα

Συντριβή σλοβακικού MiG-29AS με παράπλευρα επακόλουθα

- Advertisement -

Στην αναστολή όλων των εκπαιδευτικών πτήσεων των «Fulcrum» προχώρησε η Αεροπορία των Ενόπλων Δυνάμεων τη Σλοβακίας (Vzdušné Sily Ozbrojených Síl Slovenskej Republiky) μετά τη συντριβή ενός MiG-29AS (6526/SL, c/n 2960536065/4906) αργά το Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου.

Στο περιστατικό ο πιλότος του χρησιμοποίησε το εκτινασσόμενο κάθισμά του και διασώθηκε από το –οπλισμένο όπως αναφέρεται- αεροσκάφος πριν συντριβεί.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του σλοβακικού υπουργείου Άμυνας, αν και οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες σχετικές με τον τύπο διακόπηκαν, τα MiG-29 παραμένουν  σε καθήκοντα επιφυλακής στο πλαίσιο του NATINAMDS (NATO Integrated Air and Missile Defence) από την Αεροπορική Βάση Sliač (Letecká základňa Sliač), κοντά στην πόλη του Zvolen, στα κεντρικά της χώρας.
Το μαχητικό που συνετρίβη είχε απογειωθεί από την Sliač στις 20:10, τοπική ώρα, μαζί με ένα δεύτερο ομοιότυπο του. Πιθανολογείται ότι τα δυο αεροσκάφη ήταν τα «Fulcrum» επιφυλακής για τα οποία διατάχθηκε Tango Scramble. Κατέπεσε κοντά στο χωριό Nové Sady, 70 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Μπρατισλάβα. Ο 39χρονος χειριστής είχε σημαντική εμπειρία με 1.200 ώρες συνολικά και 630 στον τύπο.

Κάποιες πληροφορίες σε τοπικά ΜΚΔ αναφερόντουσαν  ήδη από την πρώτη ημέρα ως αιτία του περιστατικού την  «έλλειψη καυσίμου» η οποία επιβεβαιώθηκε νωρίτερα σήμερα από τον ίδιο τον αρχηγό της Σλοβακικής Αεροπορίας ταξίαρχο Ľubomir Svoboda. Ο ίδιος αποκάλυψε ότι τα δυο MiG-29 μετά την απογείωσή τους «παγιδεύτηκαν» σε άσχημο καιρό και επιχείρησαν να επιστρέψουν στο Sliač.  Εκεί έγιναν επανειλημμένες απόπειρες αλλά τελικά μόνο το ένα κατόρθωσε να προσγειωθεί πριν ο καιρός «κλείσει» εντελώς. Ο δεύτερος πιλότος αποφάσισε να κατευθυνθεί προς το εναλλακτικό αεροδρόμιο στην Μπρατισλάβα, αλλά στη διαδρομή  «έμεινε» από καύσιμα και αναγκάστηκε να το εγκαταλείψει. Το περιστατικό έχει ήδη εγείρει σοβαρά ερωτηματικά για την διοίκηση της Sliač στη λήψη αποφάσεων αλλά και την εκπαίδευση.

 
Το MiG-29 που κατέπεσε ανήκε στην 1η Μοίρα Μαχητικών (1. Bojová letka) της Μοίρας Τακτικής Αεροπορίας «Otto Smik» (Taktické krídlo generálmajora Otta Smika) που εδρεύει στο Sliač.  Μετά την πρόσφατη απώλεια η μονάδα έχει πλέον 11 –μερικώς αναβαθμισμένα- MiG-29 -9 μονοθέσια MiG-29AS (0619, 0921, 2123, 3709, 3911, 6124, 6425, 6627 και 6728) και δυο διθέσια MiG-29UBS (1303 και 5304), τα οποία μετά την γενική επισκευή-ανακατασκευή τους πριν λίγα χρόνια έχουν προοπτική να υπηρετήσουν τουλάχιστον έως το 2023.

Η Σλοβακική Αεροπορία είχε αρχικά 24 MiG-29 από τα οποία είχα χάσει τρία MiG-29A (2022, 6829 και 6830) το 2002. Τρία ακόμη αποθηκεύτηκαν (MiG-29A 0820 και 5113 μαζί με το MiG-29UB 4401) ενώ άλλα έξι MiG-29A αποσύρθηκαν ως μουσειακά εκθέματα και καθήκοντα Gate Guard.
Να θυμίσουμε ότι η Σλοβακία έχει ήδη υπό παραγγελία 14 Lockheed Martin F-16V Block 70/72, (δυο διθέσια και 12 μονοθέσια) τα οποία στα πλαίσια ενός «πακέτου» που περιλαμβάνει την εκπαίδευση 22 πιλότων και 160 τεχνικών θα κοστίζει 1,6 δις ΕΥΡΩ εάν ασκηθούν όλες οι προβλέψεις του.  Τα πρώτα Viper, περιλαμβανομένων και των δυο F-16D αναμένονται το 22 με την παραγγελία να ολοκληρώνεται το 2024.
Κείμενo-φωτογραφίες  Igor Bozinovski

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Απριλίου 1299: Η επανάσταση του Καλλέργη στην...

0
Λήγει στην Κρήτη η επανάσταση του Αλέξη Καλλέργη κατά της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, που κατείχε το νησί.Kεφαλή της αρχοντικής οικογένειας των Καλλέργηδων του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

«Πτήση» Nο 47, Απρίλιος 2024

Το  καινούργιο μας Τεύχος Απριλίου 2024 κυκλοφορεί  με πλούσια, άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα και υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά ΕΔΩ Πολεμική Αεροπορία: Συρρίκνωση «οροφής» εν ονόματι...

Αλάσκα: Συντριβή αεροσκάφους μεταφοράς φορτίου με δυο επιβαίνοντες

Αεροσκάφος cargo με διμελές πλήρωμα συνετρίβη χθες Τρίτη στην Αλάσκα και οι χειριστές του θεωρείται πως έχασαν τη ζωή τους, ανακοίνωσαν οι αρχές των...

Μαλαισία: Σύγκρουση στρατιωτικών ελικοπτέρων με 10 νεκρούς (βίντεο)

Δυο ελικόπτερα της αεροπορίας του Βασιλικού Ναυτικού της Μαλαισίας, ένα από αυτά  πρόσφατα παραδοθέν από τρία AW139 ("Μ503-3") και το άλλο ένα Eurocopter AS555SN...