Η Sikorsky, θυγατρική εταιρεία της Lockheed Martin, αποκαλύπτει μία νέα μη επανδρωμένη έκδοση του ελικοπτέρου Black Hawk στην AUSA 2025 (13-15 Οκτωβρίου), που καταργεί το πιλοτήριο για 25% περισσότερο χώρο μεταφοράς φορτίου.
Το μη επανδρωμένο ελικόπτερο φέρει την επωνυμία S-70UAS U-Hawk. Ως πρωτότυπο αξιοποιείται πρώην ελικόπτερο UH-60L του Αμερικανικού Στρατού και η πρώτη πτήση είναι στόχος να γίνει το 2026.
Οι εργασίες τροποποίησης κράτησαν περίπου 10 μήνες, ενώ το έργο επωφελείται από την ενασχόληση της εταιρείας με το πρόγραμμα έκδοσης Pilot Optional Vehicle του Black Hawk, η οποία πετάει εδώ και χρόνια, καθώς και το λογισμικό αυτόνομης πτήσης MATRIX.
Το S-70UAS θα μπορεί να αυτό-αναπτύσσεται σε απόσταση έως 1.600 ναυτικά μίλια, παραμένοντας στον αέρα για 14 ώρες χωρίς ανεφοδιασμό. Θα είναι σε θέση να μεταφέρει μέγιστο φορτίο 10.000 λιβρών (4.535,9 κιλών). Θα δύναται να αναπτύξει μη επανδρωμένα χερσαία οχήματα χάρη στο τροποποιημένο μπροστινό τμήμα και να εξαπολύει δεκάδες μη επανδρωμένα αεροχήματα ή/και περιφερόμενα πυρομαχικά.
Εναλλακτικά, θα μπορεί να φέρει άλλους τύπους όπλων ή συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου. Πέρα από στρατιωτική χρήση, το U-Hawk θα μπορούσε να έχει εφαρμογή σε αποστολές αεροπυρόσβεσης / αντιμετώπισης συνεπειών ανθρωπιστικών καταστροφών.
Το S-70UAS μπορεί να κατασκευαστεί καινούριο ή να προέλθει από τροποποίηση υφιστάμενων UH-60. Καθώς ο Αμερικανικός Στρατός αποσύρει μεγάλη ποσότητα UH-60L, θα μπορούσε να εξεταστεί τροποποίηση αριθμού, όπως ακριβώς έγινε στο πρωτότυπο.