H Sikorsky, μια εταιρεία της Lockheed Martin αποκάλυψε χθες το σχέδιό της να κατασκευάσει, δοκιμάσει και πετάξει ένα υβριδικό-ηλεκτρικό όχημα επίδειξης καθέτου απογειώσεως και προσγειώσεως (HEX/VTOL) σε διαμόρφωση tilt-wing.
Το σχέδιο αυτό είναι το πρώτο από μία σειρά μεγάλων αεροσκαφών VTOL νέας γενιάς, που καλύπτουν το φάσμα από παραδοσιακά ελικόπτερα έως ελικόπτερα διαμόρφωσης σταθερής πτέρυγας, τα οποία θα βασίζονται σε διάφορα επίπεδα ηλεκτροκίνησης, καθώς και σε εξελιγμένες μορφές αυτόνομης τεχνολογίας για επανδρωμένη πτήση ή μη.
«Στη Sikorsky δεν σταματάμε ποτέ να καινοτομούμε», είπε ο πρόεδρος της, Paul Lemmo. «Οι αυτόνομες τεχνολογίες και η ηλεκτροκίνηση θα φέρουν σημαντικές αλλαγές στην ασφάλεια πτήσεων και στην επιχειρησιακή αποδοτικότητα των μεγάλων αεροσκαφών VTOL. Το πρόγραμμα επίδειξης τεχνολογίας HEX θα παρέχει σημαντικές πληροφορίες καθώς στοχεύουμε στην παραγωγή μιας μελλοντικής οικογένειας αεροσκαφών στο μέγεθος και την επιθυμητή διαμόρφωση, που θα απευθύνεται τόσο σε πολιτικούς όσο και στρατιωτικούς χρήστες».
Το πρόγραμμα ΗΕΧ στοχεύει σε εμβέλειες μεγαλύτερες των 500 ναυτικών μιλίων με υψηλή ταχύτητα, με λιγότερα μηχανικά μέρη για μειωμένη πολυπλοκότητα και μειωμένα κόστη συντήρησης.
Η Sikorsky Innovations, η ομάδα δημιουργίας πρωτοτύπων της εταιρείας, και η General Electric (GE) Aerospace, βρίσκονται στο στάδιο ολοκλήρωσης των σχεδίων για την κατασκευή ενός υβριδικού-ηλεκτρικού συστήματος δοκιμής ισχύος (power system testbed) βασισμένο σε έναν ηλεκτροκινητήρα 600 kW. To σύστημα δοκιμής είναι το πρώτο βήμα αξιολόγησης της επίδοσης κατά τη φάση αιώρησης του επόμενου οχήματος επίδειξης τεχνολογίας ΗΕΧ, ενός αεροσκάφους με μέγιστο μικτό βάρος 9.000 λιβρών (περίπου 4.082 kg), με ένα κινητήρα ισχύος 1.2MW και τα σχετικά ηλεκτρονικά.
«Στον τομέα ηλεκτρικών συστημάτων της Sikorsky, σχεδιάζουμε ηλεκτροκινητήρες, ηλεκτρονικά ισχύος και το δικό μας σύστημα διαχείρισης και ενεργοποίησης οχημάτων» είπε ο Igor Cherepinsky, διευθυντής της Sikorsky Innovations. «Το ΗΕΧ θα ενσωματώσει όλα αυτά τα κομμάτια, και θα επιδείξει την αυξανόμενη ωριμότητα του MATRIX™ autonomy suite και τη δυνατότητα ύπαρξης αυτόνομων συστημάτων για τα οποία δεν θα απαιτείται καμία συντήρηση. Αναλύοντας τα αποτελέσματα θα μπορέσουμε να αναπτύξουμε πιο αποτελεσματικές σχεδιάσεις.»
Η Sikorsky Innovations δημιουργήθηκε το 2010 για να αντιμετωπίσει τις τεχνολογικές προκλήσεις στα συστήματα περιστροφικών πτερύγων (rotary wing) σε σχέση με την ταχύτητα, αυτονομία (autonomy) και τεχνητή νοημοσύνη.