H ΠΤΗΣΗ είχε την τύχη να είναι το πρώτο μέσο που παρουσίασε την ολλανδική πρόταση για το Πολεμικό μας Ναυτικό. Η φρεγάτα SIGMA 11515HN, ένα εξαιρετικό πλοίο, με «ηλεκτρική πρόωση», δυνατότητες διαμόρφωσης πάνω στις ανάγκες του χρήστη, κι όχι πάνω στις ανάγκες του Ναυπηγείου ή του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας του Ναυπηγείου. Εκεί που οι Ολλανδοί «κέρδισαν» το ΠΝ και τους αξιωματικούς, είναι πως δεν ήρθαν προσπαθώντας να μας πείσουν να αγοράσουμε ένα υπο-εξοπλισμένο πλοίο, αλλά έφεραν ένα πλοίο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα μας.
Αποκάλυψη τώρα: Φρεγάτα SIGMA 11515 Hellenic Navy, η ολλανδική πρόταση στο ΠΝ!
Όταν μάλιστα το ΠΝ έδειξε το ενδιαφέρον για το πλοίο και συγκεκριμένες δυνατότητες, οι Ολλανδοί «απαντώντας» στις παρατηρήσεις των αξιωματικών του ΠΝ, έφεραν ένα ακόμη καλύτερο πολεμικό, με Exocet, ARAR2/SM400 σε ραντάρ, SeaSnake τηλεχειριζόμενα πυροβόλα, αλλά και πλήρη σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου με συστήματα ECM/ESM, δολώματα, συστήματα παραπλάνησης τορπιλών κοκ.
ΑΠΟΨΗ: Ολλανδική SIGMA 11515HN vs γαλλικής FDI-HN, ποια υπερέχει;
Την ίδια στιγμή, όταν οι Αμερικανοί έφερναν O.H.Perry, οι Γάλλοι τις Cassard, οι Ιταλοί τις Maestrale, οι Γερμανοί Αέρα Βόρειας Θάλασσας σε διαφανή βάζα, αυτοί έφεραν τις δυο ολλανδικές Μ, πήγαν στους Βέλγους κι έκαναν συμφωνία να μας δώσουν τις δικές τους δυο Μ, μας έδειξαν τα ναρκοθηρικά Alkmaar, μας είπαν «ξέρετε, έχουμε και ένα υπέροχο HMLNS Rotterdam, έχουμε και κάτι PzH2000 με λίγα χιλιόμετρα μέσα στην εγγύηση ακόμη», και γενικά, έδειξαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον να πάρουν την παραγγελία, χωρίς να κάνουν την παραμικρή διαφήμιση, και χωρίς να δυσφημούν τον αντίπαλο.
Το αποτέλεσμα της ολλανδικής επίθεσης ήταν οι Γάλλοι να βάλουν τελικά 2 επιπλέον Α50 για 16 επιπλέον πυραύλους στις FDI καθώς κι έναν εκτοξευτή RAM, οι Βρετανοί να αποδεσμεύσουν 5 (!) Type 23, οι Αμερικανοί να προσφέρουν τους CAMM-ER στις HF2, να σπεύσουν να μιλήσουν για παραχώρηση Ticonderoga, or Ισπανοί να εξασφαλίσουν εκσυγχρονισμένες Santa Maria, και παραλίγο να πείσουν το Ισπανικό Ναυτικό να αποδεσμεύσει μια F100! Αν δουλεύει ο ανταγωνισμός, οι Ολλανδοί απλά δεν χάνουν…
Πόσο κοστίζει η κάθε Belh@rra, MMSC, Sigma 11515 για το Πολεμικό Ναυτικό; Οι πραγματικές τιμές
Πέρσι τον Σεπτέμβρη οι δυο βασικοί διεκδικητές ήταν οι γαλλικές FDI, και οι αμερικανικές MMSC. Μετά το συστηματικό θάψιμο της μιας εκ των δυο (MMSC), οι Ολλανδοί φρόντισαν να φέρουν πλοίο-λύση στα προβλήματα του ΠΝ. Και ούτε λίγο ούτε πολύ, είναι κοινό μυστικό πως οι Ολλανδοί προηγούνται! Γιατί να το κρύψουμε άλλωστε; Στα χρήματα που ζητούν οι Ολλανδοί, δεν υπάρχει αντίστοιχα ισχυρή λύση, ενώ η 11515ΗΝ έχει πλεονεκτήματα πολύ ακριβότερων πλοίων. Φυσικά μέχρι νεοτέρας!
Ολοκλήρωση εγκατάστασης και δοκιμών συστημάτων στην δεύτερη φρεγάτα SIGMA της Ινδονησίας
Το κακό είναι, πως με λύπη μας διαπιστώνουμε πως μια μια, οι προτάσεις που φαίνεται να προηγούνται, αρχίζουν να δέχονται «πυρά» από γνωστούς και αγνώστους, είτε επώνυμα είτε από λογαριασμούς των 5, 3 ή και ενός μηνών, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Θέλουμε να πιστεύουμε πως είναι «τυχαίο» πως η ολλανδική λύση, που προηγείται, να δέχεται λάσπη, αλλά και άλλες λύσεις που δείχνουν να ξεχωρίζουν (βρετανική, ιταλική) να αρχίσουν να δέχονται «προειδοποιητικά» πυρά. Σήμερα όμως, αναγκαζόμαστε να μιλήσουμε για την ολλανδική πρόταση, που δέχεται την μεγαλύτερη «πίεση».
Επιπλέον φρεγάτες SIGMA και αντιτορπιλικό stealth προσφέρει η Damen στην Ινδονησία
Θα θυμούνται οι φίλοι μας, την «ανακάλυψη» των ολλανδικών επενδύσεων στην Τουρκία. Για να μην το «χοντρύνουμε», θα κάνουμε μερικές παρατηρήσεις. Όταν η Τουρκία μετά το 2000, έκανε τεράστιες προσπάθειες να προσελκύσει επενδύσεις, εμείς φροντίζαμε για την περαιτέρω σοβιετικοποίηση της οικονομίας μας. Οι επενδυτές στην Ελλάδα φάνταζαν ληστές και εγκληματίες, θέλοντας κάποιοι τα πάντα να τα κάνουν είτε κρατικές εταιρείες, είτε … κανείς! Λογικό ήταν να κατευθυνθούν στην Τουρκία όλες οι ξένες επενδύσεις. Δείτε το Ελληνικό, με τα «αρχαία» και τα «δάση» και θα καταλάβετε. Ή την περιπέτεια των Καναδών στις Σκουριές. Ή το παλιό νομοσχέδιο που επέτρεπε μόνο στο … Δημόσιο να κάνει υδατοδρόμια!
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η βελτιωμένη πρόταση της Damen για το πρόγραμμα των νέων φρεγατών του ΠΝ!
Έτσι, πολλά από τα αυτοκίνητα που οδηγούμε, τις ηλεκτρικές συσκευές που χρησιμοποιούμε, τα στρώματα που κοιμόμαστε, τα σήριαλ που παρακολουθούμε, είναι Made In Turkey. Αλλά ξαφνικά, πρόβλημα είναι MONO οι ολλανδικές επενδύσεις στην Τουρκία, όχι το ότι κάθε σχεδόν κανάλι της ελληνικής τηλεόρασης προβάλει τουρκική ενημέρωση φιλίας και αλληλεγγύης, μεταξύ των λαών … συγγνώμη, σήριαλ εννοούσαμε. Λογικό ήταν οι λογικοί άνθρωποι που τα διαβάζουν αυτά να γελάσουν με αυτό το «αφήγημα» για τις ολλανδικές επενδύσεις… Έπρεπε επιγόντως να βρεθεί άλλο, οι Ολλανδοί έχουν μπει πρώτοι στο διαγωνισμό!
Έτοιμο το πρώτο παράκτιο περιπολικό MMIPV της Damen για τη Νότια Αφρική
Έτσι, ανακαλύψαμε πως το πλοίο, η 11515ΗΝ, είναι…
Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ