Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, “σήμερα, 18 Ιανουαρίου 2019, πραγματοποιήθηκε στη ΓΔΑΕΕ συνάντηση του Γενικού Διευθυντή Αντιναυάρχου Κυριάκου Κυριακίδη και επιτελών της ΓΔΑΕΕ με εκπροσώπους της εταιρείας ShinMaywa και της πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα. Στη συνάντηση αυτή συζητήθηκαν θέματα κοινού ενδιαφέροντος και προοπτικές μελλοντικής συνεργασίας.”
Υπενθυμίζουμε οτι στις 19 Δεκεμβρίου 2017, είχε λάβει χώρα συνάντηση της ιεραρχίας της ΓΔΑΕΕ με στελέχη της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Αθήνα με επικεφαλής την κα. Emi Mashiko, η οποία συνοδευόταν από εκπροσώπους της εταιρείας ShinMaywia Industries. Κατά τη διάρκεια της τότε συνάντησης, συζητήθηκαν θέματα διακρατικής συνεργασίας στον τομέα της ασφάλειας. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάστηκαν οι δυνατότητες της εταιρείας ShinMaywia Industries, οι προοπτικές συνεργασίας της με την εγχώρια αμυντική βιομηχανία και η ενδεχόμενη εκμετάλλευση συναφών ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Λίγους μήνες αργότερα, και συγκεκριμένα στις 29 Ιουλίου 2018, σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας asia.nikkei.com, η Ιαπωνία φέρεται να είναι έτοιμη να αρχίσει διαπραγματεύσεις με την Ελλάδα, για την πώληση του αμφίβιου “πυροσβεστικού” αεροσκάφους US-2, που κατασκευάζεται από την ShinMaywa.
Η Ελλάδα συζητάει με Ιαπωνία για την αγορά πυροσβεστικών αεροπλάνων;
Τότε είχαμε σχολιάσει πως “Το κατά πόσο η Ελλάδα είναι διατεθειμένη να πληρώσει την εξωφρενική τιμή των $90 εκατομμυρίων ανά αεροσκάφος, για μια πλατφόρμα που δε σχεδιάστηκε ποτέ για αεροπυρόσβεση, προφανώς είναι κάτι που οι κατά τα άλλα συμπαθείς Ιάπωνες φαίνεται να αγνοούν.”
Το γεγονός όμως ότι κάποιοι επιμένουν να προωθούν την ιαπωνική εταιρία ShinMaywa (και με αυτή την παρατήρηση δεν μεμφόμαστε κάποιον/ους συγκεκριμένα), δείχνει πως κάποια συμφέροντα, προωθούν ένα εκ πρώτης όψεως μη δοκιμασμένο (τουλάχιστον για την ώρα, διότι το US-2 δεν έχει ακόμη αγοραστεί ούτε από την Ιαπωνία ως πυροσβεστικό) και πανάκριβο (τιμή μονάδας άνω των
Για να είμαστε απόλυτα ακριβείς και δίκαιοι, στην ιστοσελίδα της ShinMaywa αναφέρεται πως το US-2, μπορεί να μετατραπεί σε πυροσβεστικό με μεταφορική ικανότητα 15 τόνων νερού και δυνατότητα λήψης του από υδάτινες επιφάνειες (όπως τα CL-215/415).
Το προφίλ της ShinMaywa
Η ShinMaywa ειδικεύεται κυρίως στην κατασκευή και συντήρηση αμφίβιων αεροσκαφών. Διαθέτει 4 εγκαταστάσεις, στις οποίες κατασκευάζει και συντηρεί τα αεροσκάφη US-2 (η Ιαπωνία έχει παραλάβει 4 σε διαμόρφωση θαλάσσιας SAR και έχει άλλα 3 υπό παραγγελία). Κατασκευάζει επίσης απάρτια για αεροσκάφη 787 Dreamliner, Boeing 777, A380, Gulfstream G550 και του ΑΦΝΣ Kawasaki P-1. Τέλος, ανακατασκευάζει και συντηρεί τα μικρά αεροσκάφη U-4 (Multi-purpose Aircraft) και U-36A (Fleet Training Support Aircraft), που επιχειρούν με τις Ιαπωνικές ΕΔ. Από το προφίλ της εταιρίας, γίνεται κατανοητό πως ο λόγος των επανειλημμένων επισκέψεων στελεχών της στη ΓΔΑΕΕ (μαζί με προσωπικό της Ιαπωνικής Πρεσβείας), δεν μπορεί να είναι άλλος από την προώθηση του US-2.
Όπως προαναφέραμε ωστόσο, η έκδοση αεροπυρόσβεσης του US-2 δεν έχει αγοραστεί από κανέναν, ενώ το κόστος φαντάζει εξωφρενικά υψηλό.