Λίγο περισσότερο από έξι μήνες μετά την καθέλκυση του πρώτου αμφίβιου ελικοπτεροφόρου της νέας κλάσης Type 075, και λιγότερο από δύο μήνες αφού τοποθέτησε τη νησίδα στο δεύτερο πλοίο αυτής της κλάσης, η Κίνα το καθέλκυσε την Τετάρτη, παρά το γεγονός ότι το πρώτο είχε ατύχημα με πυρκαγιά στο κατάστρωμα την περασμένη εβδομάδα.
The second Type 075 LHD was launched at the Hudong Zhonghua (沪东中华) shipyard.
?https://t.co/6LLC13F2Ai pic.twitter.com/VYTFeTQHmO— DDG 131 Taiyuan (@HMS_Conqueror) April 22, 2020
Tοπικοί αναλυτές σημείωσαν ότι το πρόγραμμα ναυπήγησης αμφιβίων πλοίων της Κίνας προχωρά πολύ γρήγορα, τόσο όσον αφορά τόσο το χρόνο ναυπήγησης κάθε πλοίου όσο και το διάστημα μεταξύ της ναυπήγησης του κάθε πλοίου.
Ο Li Jie, αναλυτής ναυτικών θεμάτων με έδρα το Πεκίνο, δήλωσε στους Global Times την Τετάρτη ότι η δεύτερη καθέλκυση πλοίου αυτής της κλάσης απέδειξε ότι η Κίνα έχει αφομοιώσει ώριμες τεχνολογίες στη ναυπήγηση αμφιβίων αποβατικών πλοίων, καθώς και εκείνων (των τεχνολογιών) για ελικόπτερα που θα αναπτυχθούν στα πλοία.
Η ναυπήγηση των πλοίων ήταν γρήγορη και τα σχετικά συστήματα, εγκαταστάσεις και εξοπλισμός αναμένεται να ολοκληρωθούν ομαλά μετά την καθέλκηση, δήλωσε ο Λι.
Ο δε Song Zhongping, Κινέζος στρατιωτικός αναλυτής και σχολιαστής της τηλεόρασης, δήλωσε στους Global Times την Τετάρτη ότι η ναυπήγηση του πρώτου τύπου 075 έδωσε στα τοπικά ναυπηγεία πλούσιες εμπειρίες, επιτρέποντας στο δεύτερο πλοίο να καθελκυστεί σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα.
Η καθέλκυση του δεύτερου πλοίου της κλάσης έρχεται σε μια στιγμή που ο κόσμος αντιμετωπίζει την πανδημία COVID-19 και ο Song επισήμανε ότι αυτό έδειξε ότι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας διαθέτει προηγμένη ικανότητα διαχείρισης κρίσεων και μπορεί να ελαχιστοποιήσει τον αντίκτυπο της πανδημίας.
Εκτός από τη αφομοίωση των παραίτητων τεχνολογιών, ένας άλλος λόγος για την ταχεία ανάπτυξη αμφιβίων πλοίων της Κίνας είναι οι επείγουσες στρατηγικές και τακτικές ανάγκες της, δήλωσε ο Song, επισημαίνοντας ότι η Κίνα χρειάζεται αυτό το είδος πολεμικού πλοίου για να προστατεύσει την εδαφική ακεραιότητα και κυριαρχία σε τομείς όπως το ζήτημα της Ταϊβάν και ο Νότια Σινική Θάλασσα.