13.9 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΠολεμικό Ναυτικό: Και ένα και δύο και τρία «ελικοπτεράκια» για τα πλοία...

Πολεμικό Ναυτικό: Και ένα και δύο και τρία «ελικοπτεράκια» για τα πλοία μας;

- Advertisement -

Οι νέες φρεγάτες FDI HN του Πολεμικού Ναυτικού θα είναι και τα πρώτα σκάφη στο στόλο που θα φέρουν εξαρχής ένα μη επανδρωμένο καθέτου απογειώσεως στον εξοπλισμό τους. Το ποιο μοντέλο θα είναι αυτό δεν είναι ακόμη αποφασισμένο, αν και έχει ακουστεί το ελικόπτερο Camcopter S-100 της αυστριακής Schiebel. Το συγκεκριμένο είναι δοκιμασμένο σε ξένα ναυτικά (όπως το Βρετανικό, το Ιταλικό, το Αυστραλιανό) ενώ έχει κάνει και πωλήσεις σε δυνάμεις ασφαλείας, σε ακτοφυλακές, σε συνοριακά σώματα κ.λπ.

Το S-100 είναι μικρού-μεσαίου μεγέθους, με μέγιστο βάρος απογείωσης τα 200 κιλά ενώ φέρει ωφέλιμο φορτίο 50 κιλών, το οποίο έχει μεγάλη ποικιλία καθώς μπορεί να περιλαμβάνει από ραντάρ επιφανείας (το I-Master της Τhales με εμβέλεια έως 100 χιλιόμετρα για πλοία), προφανώς ηλεκτροοπτικά, έως σύστημα IFF, αποστασιόμετρο laser, ακόμη και κυτίο μεταφοράς, ενώ διαθέτει και γάντζο ανάρτησης. Αυτά έχουν έχει αξία καθώς μπορεί π.χ. ένα πλοίο να στείλει σε ένα διπλανό του, ένα εξάρτημα που το χρειάζεται (ή όποιο άλλο υλικό), χωρίς να χρειαστεί να «κατεβάσει» λέμβο. Ακόμη το ελικόπτερο έχει δοκιμαστεί ως φορέας των μικρών πυραύλων αέρος-επιφανείας Martlet.

Το αεροσκάφος έχει θερμικό κινητήρα 60 ίππων και μπορεί να παραμείνει στο αέρα κάπου 6 ώρες, ενώ με εξωτερικό κάνιστρο καυσίμων (ως φορτίο) μπορεί να ξεπεράσει τις 10. Η ταχύτητα πλεύσης του είναι τα 102 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ η επικοινωνία με το σκάφος φθάνει τα 200 χιλιόμετρα. Το ελικόπτερο έχει μήκος 3,1 μέτρα, πλάτος 1,2 και ύψος 1,1, οπότε χωρά σε όλες τις υπάρχουσες φρεγάτες του Πολεμικού μας Ναυτικού. Μάλιστα το 2021 είχε γίνει και επίδειξη από την εταιρία πάνω στην φρεγάτα «Αιγαίον».

ΒΙΝΤΕΟ: Οι δοκιμές του UAS Camcopter S-100 στη φρεγάτα “ΑΙΓΑΙΟΝ”

Μια ακόμη επιλογή είναι το Skeldar V-200, που κατασκευάζεται από κοινοπραξία της SAAB και της UMS Aero. Λίγο μεγαλύτερο από το S-100 έχει μέγιστο βάρος απογείωσης τα 245 κιλά, ωφέλιμο 40, με μεγίστη ταχύτητα τα 140 χιλιόμετρα την ώρα, και 100+ τυπική, ενώ μπορεί να παραμείνει στον αέρα για πάνω από 6 ώρες. Το μήκος του είναι 4 μέτρα, πλάτος τα 1,2 και ύψος το 1,3. Η εμβέλεια επικοινωνίας είναι πάνω από 100 χιλιόμετρα, ενώ χρησιμοποιεί αεροπορικό καύσιμο για τον κινητήρα του 55 ίππων.

Και το V-200 μπορεί να εφοδιαστεί με ραντάρ συνθετικής απεικόνισης, με αισθητήρα συλλογής ηλεκτρομαγνητικών σημάτων για αποστολές ηλεκτρονικού πολέμου, με ηλεκτροοπτικά, LiDAR, κ.λπ. Και αυτό έχει κάνει διεθνείς πωλήσεις, στο Γερμανικό και Βελγικό Ναυτικό, στο Ολλανδικό και στο Καναδικό.

Τι άλλο προσφέρεται στην διεθνή αγορά; Αρκετά, αλλά εμείς είχαμε παρουσιάσει το VSR 700 της Airbus, που θα το προηθευθεί το Γαλλικό Ναυτικό. Εδώ μιλάμε για άλλη κλάση, καθώς είναι πολύ μεγαλύτερο από τα προηγούμενα, όπου φθάνει στα 700 κιλά μέγιστο βάρος, με ωφέλιμο τα 100, μεγάλη ποικιλία φορτίου και όπλων, μεγάλη εμβέλεια και παραμονή στον αέρα 8 ώρες με πλήρη φόρτο. Βέβαια λόγω μεγέθους, με μήκος 6,2 μέτρα, απαιτεί μεγαλύτερο χώρο στο υπόστεγο μιας φρεγάτας.

Airbus VSR700, το μη επανδρωμένο ελικόπτερο των Belharra, γιατί όχι και των ελληνικών;

Το πρόβλημα, αν μπορεί κανείς να το χαρακτηρίσει έτσι, είναι πως η χώρα μας δεν δείχνει να αναζητά την ομοιοτυπία σε αυτό τον τομέα. Έτσι αν και αναμένεται η απόφαση για τα “ελικοπτεράκια” των FDI HN (να πούμε εδώ πως η χρήση τους σε συνδυασμό με τα μεγάλα οργανικά ελικόπτερα Romeo, με άλλα σκάφη κ.λπ. δίνουν πάρα πολλά σενάρια αξιοποίησης), πέρυσι ανακοινώθηκε η απόκτηση 5 μη επανδρωμένων ελικοπτέρων Α900 από την ισπανική Alpha Unmanned Systems, με την ελληνική εταιρία Altus να αναλαμβάνει το σημαντικό έργο ενσωμάτωσης των αεροσκαφών σε πλοία του ΠΝ, την εκπαίδευση των στελεχών και όλη την υποστήριξη. Το Α900 είναι πολύ μικρότερο από όλα τα προαναφερόμενα, με μέγιστο βάρος απογείωσης τα 25 κιλά, οπότε…

H συνέχεια στο Naval Defence

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

13 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Επίτιμος ΑΓΕΕΘΑ Στρατηγός ε.α. Κωνσταντίνος Φλώρος: Οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις μπροστά στις προκλήσεις των καιρών

Ο επίτιμος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός ε.α. Κωνσταντίνος Φλώρος, μίλησε στην Αθηναϊκή Λέσχη στις 17 Απριλίου 2024 σχετικά με τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας μας...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ιρανικά F-14A, πως πετάνε ακόμη οι τελευταίοι “γάτοι” στον κόσμο

3
Του Babak TaghvaeeH 22α Σεπτεμβρίου 2006 ήταν η ημέρα που το Αμερικανικό Ναυτικό απέσυρε επίσημα από υπηρεσία τα F-14A, τερματίζοντας την ένδοξη καριέρα τού...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 19 Απριλίου 1989: Πολύνεκρη έκρηξη στο θωρηκτό USS...

10
Ο Νο 2 πύργος του θωρηκτού USS “Iowa” BB-61 ανατινάσσεται κατά τη διάρκεια προγραμματισμένων γυμνασίων. Ως αποτέλεσμα, 47 μέλη του πληρώματος που ήταν στο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Schinas: The European and Greek borders are protected and secure

"The European borders in Evros are protected and are secure and will continue to be protected and secure," stated European Commission Vice President Margaritis...

Ιρανικά F-14A, πως πετάνε ακόμη οι τελευταίοι “γάτοι” στον κόσμο

Του Babak TaghvaeeH 22α Σεπτεμβρίου 2006 ήταν η ημέρα που το Αμερικανικό Ναυτικό απέσυρε επίσημα από υπηρεσία τα F-14A, τερματίζοντας την ένδοξη καριέρα τού...

ΝΑΤΟ: Δεσμεύτηκε να παράσχει νέα συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας στην Ουκρανία

Οι χώρες του ΝΑΤΟ συμφώνησαν σήμερα να εφοδιάσουν το Κίεβο με πρόσθετα συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας, ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας της Συμμαχίας Γενς Στόλτενμπεργκ, μετά...