Το ελικόπτερο SB>1 Defiant, μία από τις δύο υποψήφιες επιλογές αντικατάστασης του UH-60 Blackhawk, ξεκινά επίγειες δοκιμές.
Το Defiant αναπτύσσεται από τη Sikorsky, θυγατρική εταιρεία του ομίλου Lockheed Martin, και αποτελεί ένα καινοτόμο εγχείρημα που προτείνεται στον Αμερικανικό Στρατό για την κάλυψη των μελλοντικών αναγκών σε μεταφορικά και επιθετικά ελικόπτερα.
Όπως σημειώνει το “Popular Mechanics”, το ελικόπτερο διακρίνεται για τη μορφή και τη θέση των στροφείων, που προσφέρουν μεγαλύτερη ταχύτητα και σταθερότητα. Τα συμβατικά ελικόπτερα χρησιμοποιούν το κύριο στροφείο για άντωση και τον ουριαίο ρότορα για να μην στριφογυρνούν. Στο SB>1 Defiant επιτυγχάνεται η εξισορρόπηση με την χρήση δύο κύριων ρότορων, που περιστρέφονται αντίθετα ο ένας από τον άλλο. Παρόμοιo χαρακτηριστικό εφαρμόζεται στα ρωσικά Ka-50/52, αλλά στο Defiant υπάρχει κάτι περισσότερο, που προσφέρει μεγαλύτερη ώθηση: ένας επιπλέον έλικας, τοποθετημένος στο ουραίο τμήμα και έχει ως αποτέλεσμα την επίτευξη μεγαλύτερης ταχύτητας. Συγκριτικά, το Defiant πετυχαίνει μέγιστη ταχύτητα 460 km/h, ενώ το UH-60L 294km/h και το ΑΗ-64A/D 293km/h. Τα Ka-50/52 αναπτύσσουν με τη σειρά τους 315km/h.
Πριν την παρουσίαση του Defiant, η Sikorsky πειραματίσθηκε με το ελικόπτερο επίδειξης τεχνολογίας X-2 και το ελικόπτερο αναγνώρισης S-97 Raider. Σε σχέση με αυτά, το SB>1 είναι μεγαλύτερο. Το πλήρωμα του SB>1 αποτελείται από τέσσερα μέλη και το Defiant μπορεί να μεταφέρει 12 επιβάτες. Το σύστημα προσγείωσης του νέου ελικοπτέρου είναι επίσης ανασυρόμενo, αντίθετα με το αντίστοιχο του Blackhawk. Για το πρόγραμμα αντικατάστασης του AH-64, μοιάζει πιθανή η προσφορά SB>1 εξοπλισμένου με Κ/Β JAGM και πυροβόλο των 30mm.
Ο άλλος κύριος υποψήφιος για την αντικατάσταση των Blackhawk και Apache είναι το V-280 Valor. Η πρώτη πτήση του SB>1 Defiant αναμένεται να συμβεί εντός του έτους.