13.4 C
Athens
Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΑνθρώπινο λάθος οδήγησε στη συντριβή τη πτήση της Saratov Airlines σύμφωνα με...

Ανθρώπινο λάθος οδήγησε στη συντριβή τη πτήση της Saratov Airlines σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις

- Advertisement -

Σύμφωνα με όσα δήλωσαν Ρώσοι ερευνητές τη Πέμπτη (14/2), οι πρώτες ενδείξεις κάνουν λόγο για ανθρώπινο λάθος που οδήγησε στη συντριβή του An-148 της Saratov Airlines, που οδήγησε στο θάνατο 71 ανθρώπους. Οι πρώτες ενδείξεις συγκλίνουν στο συμπέρασμα πως οι πιλότοι δεν έθεσαν σε λειτουργία τη μονάδα θέρμανσης στον εξοπλισμό μέτρησης ταχύτητας με αποτέλεσμα να λάβουν λανθασμένα δεδομένα.
Κατόπιν μελέτης του καταγραφέα δεδομένων πτήσης του An-148, η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων, ανέφερε πως η συντριβή προκλήθηκε επειδή το πλήρωμα λάμβανε αντικρουόμενες ενδείξεις από τους δυο μετρητές ταχύτητας. Οι λανθασμένες ενδείξεις προέκυψαν επειδή οι πιλότοι δεν έθεσαν σε λειτουργία τη θερμαντική μονάδα πριν απογειωθούν. Το αεροσκάφος βρισκόταν στον αυτόματο πιλότο μετά τη απογείωση από το αεροδρόμιο Domodedovo της Μόσχας, αλλά ξαναπήραν τον έλεγχο όταν άρχισαν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις για αντικρουόμενες ενδείξεις ταχύτητας. Ο ένας μετρητής έδειχνε μηδενική ταχύτητα σύμφωνα με τους ερευνητές.
Οι πιλότοι προχώρησαν σε μια σειρά ελιγμών και έθεσαν το αεροσκάφος σε βύθιση 30-35 μοιρών, οδηγώντας τελικά στη συντριβή του έξω από τη Μόσχα, έξι λεπτά μετά την απογείωση.
Η έρευνα σύμφωνα με την επιτροπή συνεχίζεται, αλλά επισήμαναν πως λανθασμένα στοιχεία στους δείκτες ταχύτητας του πιλοτηρίου, μπορεί να ήταν κρίσιμος παράγοντας στη συντριβή. Τα λανθασμένα δεδομένα προέκυψαν από παγοποίηση των οργάνων μέτρησης πίεσης, στα οποία δεν είχαν ενεργοποιηθεί οι μονάδες θέρμανσης που αποτρέπουν αυτό το ενδεχόμενο.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο RBC ο πιλότος  Andrei Litvinov, οι χειριστές του An-148 έθεσαν το αεροσκάφος σε βύθιση διότι λόγω ενδείξεων χαμηλής ταχύτητας, νόμισαν πως θα βρεθούν σε απώλεια στήριξης και επιχείρησαν να αυξήσουν ταχύτητα, αλλά λόγω χαμηλού ύψους, δεν μπόρεσαν αποφύγουν την πρόσκρουση στο έδαφος.
Νωρίτερες αναφορές έκαναν λόγο για άρνηση του πιλότου του An-148 να προβεί σε αποπαγοποίηση του αεροσκάφους πριν την απογείωση. Το πλήρωμα είναι αυτό που αποφασίζει εάν ένα αεροσκάφος θα υποστεί αυτή τη διαδικασία που περιλαμβάνει τη χρήση αντιψυκτικού υγρού, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες και τη κατάσταση του αεροσκάφους.
Η περιγραφή της Επιτροπής Διερεύνησης μοιάζει με τα γεγονότα που έλαβαν χώρα το 2009, κατά τη συντριβή πτήσης της  Air France με αεροσκάφος Airbus 330, πάνω από τον Ατλαντικό που πήρε στο θάνατο 228 ανθρώπους. Παγοκρύσταλλοι είχαν μπλοκάρει τους αισθητήρες πίεσης (pitot tubes) που μετρούν τη ταχύτητα με αποτέλεσμα το πλήρωμα να λάβει λάθος ενδείξεις ταχύτητας και να προχωρήσει σε συνεχόμενη ανοδική πορεία, μέχρι που το αεροσκάφος έπεσε σε απώλεια στήριξης.
Ακόμη μια συντριβή  An-148 που έλαβε χώρα το Μάρτιο του 2011, σκοτώνοντας τα έξι μέλη του πληρώματος, αποδόθηκε επίσης σε λανθασμένα στοιχεία ταχύτητας, οδηγώντας το πιλότο να υπερβεί τα όρια ταχύτητας του αεροσκάφους.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Εκτοξευτές στα LCS Freedom αλλά με απώλεια του ελικοπτέρου MH-60R

H σελίδα μας εξασφάλισε μια φωτογραφία (πάνω), από ένα μοντέλο αμερικανικού πλοίου παράκτιων επιχειρήσεων κλάσης LCS Freedom, με εκτοξευτές Mk70 που ουσιαστικά είναι "κελιά"...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

MGCS: Προσκήνιο και παρασκήνιο του Μελλοντικού Ευρωπαϊκού Άρματος Μάχης

2
Του Αντιστρατήγου ε.α. Δημητρίου Κυριάκου, επίτιμου Διευθυντή ΔΙΤ/ΓΕΣΟι Τελευταίες Εξελίξεις στο πρόγραμμα MGCS (Main Ground Combat System): Στις 23 Ιανουαρίου 2025, υπογράφηκε στο Παρίσι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Φεβρουαρίου 1943: Επιχείρηση «Πρωινός άνεμος», η πρώτη...

3
To Deutsches Afrikakorps μαζί με ιταλικές μονάδες, καταδιωκόμενο από την 8η Βρετανική Στρατιά, επιτίθεται εναντίον προωθημένων θέσεων των Αμερικανών και Ελεύθερων Γάλλων στη Δυτική...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ναυτική βάση στην Ερυθρά Θάλασσα παίρνει η Ρωσία από το Σουδάν

Η κυβέρνηση του Σουδάν έχει ανακοινώσει ότι δεν υπάρχουν εμπόδια για την οριστικοποίηση συμφωνίας, που θα επιτρέψει στη Ρωσία να δημιουργήσει εκεί μια ναυτική...

Συντριβή EA-18G Growler, εκτινάχθηκε το πλήρωμα – δραματικά βίντεο

EA-18G Growler της Μοίρας ηλεκτρονικού πολέμου VAQ-135 του Αμερικανικού Ναυτικού κατέπεσε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες στον Κόλπο του Σαν Ντιέγκο. Το αεροσκάφος, που κατά πληροφορίες...

11 Φεβρουαρίου 2003: το δυστύχημα του A109E του ΕΚΑΒ ανοικτά της Ικαρίας

Στις 11 Φεβρουαρίου 2003 το ελικόπτερο A109E, με νηολόγιο «SX-HDV», απογειώθηκε από τον Αερολιμένα «Οδυσσέας Ελύτης» της Μυτιλήνης για να πτήση αεροδιακομιδής για λογαριασμό...