Μετά το ULAK των ναυπηγείων Ares και το SALVO των ναυπηγείων Dearsan, τώρα ένα ακόμη μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας προτείνεται από τουρκική εταιρία. Πρόκειται για το Sancar, αυτή τη φορά από τα ναυπηγεία Yonca-Onuk με τη συνεργασία της Havelsan. Το σκάφος καθελκύστηκε πριν λίγες μέρες, παρουσία του Ισμαήλ Ντεμίρ.
Οι βασικές προδιαγραφές του Sancar είναι μήκος 12,7 μέτρα, εκτόπισμα 9 τόνοι, μεγίστη ταχύτητα 40 κόμβοι και εμβέλεια τουλάχιστον 400 ναυτικά μίλια με αντοχή σε θάλασσες έως «κατάσταση 4» (κύματα έως 2,5 μέτρα ύψος) ενώ μπορεί να δρα για 40 ώρες συνεχώς.
Ο οπλισμός είναι παρόμοιος με των άλλων μη επανδρωμένων επιφανείας, με ένα πυργίσκο STAMP με πολυβόλο 12,7 χιλιοστών στο μέσο και ένα τετραπλό εκτοξευτή πυραύλων UMTAS στο πίσω μέρος (υποθέτουμε ότι μπορεί να φέρει και ρουκέτες Cirit). Το σκάφος διαθέτει και ιστό ηλεκτροοπτικών/ραντάρ για επισκόπηση και στοχοποίηση.
To Sancar διαφοροποιείται σε κάποιο βαθμό από τα άλλα τουρκικά μη επανδρωμένα, καθώς διαθέτει και ένα μικρό κλειστό κουβούκλιο, για χρήση του με πλήρωμα. Το μοτίβο όμως του είναι τελικά τυπικό (άλλωστε τι μπορεί κανείς να αλλάξει ριζικά σε ένα τόσο μικρό σκάφος;).
Βίντεο: Dearsan SALVO, το τουρκικό μη επανδρωμένο σκάφος κάνει δοκιμαστικές βολές
Παραμένει όμως η τουρκική επιμονή σε αυτή την κατηγορία και φιλοσοφία χρήσης, δηλαδή μικρών σκαφών με βαρύ (για το μέγεθος τους) οπλισμό, τα οποία μπορεί να κινούνται σε ρόλους περιπολίας-αναγνώρισης-επίθεσης χωρίς ανθρώπινο ρίσκο, συμπληρώνοντας και επαυξάνοντας τη ναυτική απειλή.
ΑΠΟΨΗ: Έτσι θα αποκτήσει το Πολεμικό Ναυτικό Μη Επανδρωμένα συστήματα (UAS/UAV)