12.3 C
Athens
Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΥπάρχει τελικά θέση στο αεροπλάνο που μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες επιβίωσης...

Υπάρχει τελικά θέση στο αεροπλάνο που μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες επιβίωσης σε περίπτωση ατυχήματος;

- Advertisement -

Κατά καιρούς διαβάζουμε δημοσιεύματα που υποστηρίζουν πως οι πιθανότητες επιβίωσης ενός επιβάτη μπορεί να αυξομειώνονται ανάλογα με τη θέση στην οποία κάθεται στο αεροπλάνο σε περίπτωση συντριβής. Ποια είναι όμως η αλήθεια και κατά πόσο ισχύει ο ισχυρισμός;

Η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB), δεν έχει μελετήσει ποτέ την ασφάλεια των επιβατών με βάση τη θέση στην οποία κάθονται. Είναι σαφές πως μεγάλο ρόλο στην επιβίωση των επιβατών παίζει το είδος της συντριβής (πχ πρόσκρουση στο έδαφος με τη μύτη, πρόσκρουση σε νερό κτλ). Δεν επιδέχεται αμφιβολίας επίσης το γεγονός πως το ταξίδι με αεροπλάνο είναι με διαφορά το ασφαλέστερο σε σχέση με άλλα μέσα μεταφοράς.

Για να λύσουμε το μεγάλο ερώτημα της ασφάλειας σε σχέση με τη θέση του επιβάτη, θα πρέπει να ανατρέξουμε σε δυο εμπεριστατωμένα σχετικά δημοσιεύματα.
Το πρώτο είναι από το Popular Mechanics και δημοσιεύτηκε το 2007, μελετώντας δεδομένα του NTSB σχετικά με συντριβές αεροσκαφών από το 1971 και συμπεριλάμβαναν τους αριθμούς νεκρών και επιζώντων καθώς και τις θέσεις στις οποίες κάθονταν. Το συμπέρασμα ήταν πως αυτοί που κάθονταν κοντά στην ουρά του αεροσκάφους, είχαν 40% περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης. Συγκεκριμένα, οι θέσεις πίσω από τις πτέρυγες του αεροσκάφους, είχαν επιβιωσιμότητα 69%, οι θέσεις κατά μήκος της πτέρυγας 56% και οι μπροστινές θέσεις 49%.

Η δεύτερη αξιόλογη ανάλυση είναι αυτή του Time που δημοσιεύτηκε το 2015 και εξέτασε δεδομένα 35 χρόνων της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας (FAA). Μελετήθηκαν 17 αεροπορικά δυστυχήματα από το 1985 έως το 2000, για τα οποία υπήρχαν δεδομένα για νεκρούς και επιζώντες καθώς και οι θέσεις στις οποίες κάθονταν. Η ανάλυση έδειξε πως όσοι κάθονταν στο πίσω 1/3 του αεροσκάφους, είχαν λιγότερες πιθανότητες θανάτου κατά 32%, σε σχέση με όσους καθόντουσαν κατά μήκος των πτερύγων (39%) και στο μπροστινό μέρος του αεροσκάφους (38%). Επιπλέον, οι μεσαίες θέσεις στο πίσω μέρος είχαν ακόμη χαμηλότερη πιθανότητα θανάτου με ποσοστό 28%.

Το 2012, μια ομάδα επιστημόνων οδήγησε σε ελεγχόμενη συντριβή ένα μη επανδρωμένο Boeing 727. Η μελέτη των αποτελεσμάτων σε ομοιώματα «επιβατών», επιβεβαίωσε πως αυτοί που κάθονταν στο πίσω μέρος, είχαν περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης.

Από στατιστικής απόψεως, το ταξίδι με αεροπλάνο είναι ο ασφαλέστερος τρόπος μεταφοράς. Η πιθανότητα να σκοτωθεί κάποιος σε τροχαίο κάποια στιγμή στη ζωή του είναι 1 στις 112, δηλαδή περίπου 1%. Το ανάλογο ποσοστό για αεροπλάνα είναι 0,0125%, δηλαδή 1 πιθανότητα στις 8.000.

Πηγές:
huffingtonpost.com
popularmechanics.com
time.com
businessinsider.com

Πρώτη δημοσίευση 24/6/2018

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

12 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
12 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Αγορά Mirage 2000-9 από τα ΗΑΕ και πώληση των F-16 Block 50

Το κύριο ζήτημα που απασχολεί την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία είναι η ανάγκη της για συνεχή αναβάθμιση και διατήρηση της ισχύος της, σε μια εποχή...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

H Γαλλία να βάλει stop στους «τουρκικούς» Meteor πριν την 4η...

86
Ήταν ένα δημοσίευμα της γαλλικής ηλεκτρονικής εφημερίδας La Tribune πριν μια εβδομάδα (15/1/2025) που μιλούσε για «κόντρα» Λονδίνου-Παρισιού-Αθηνών, σχετικά με το θέμα της απόκτησης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Ιανουαρίου 1986: Η τραγωδία του διαστημικού λεωφορείου...

6
Το διαστημικό λεωφορείο Challenger καταστρέφεται στον αέρα 73 δευτερόλεπτα μετά την εκτόξευσή του. Αιτία η αποσφήνωση ενός ελάσματος κατά την εκτόξευση που προκάλεσε θραύση...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Φωτιά σε Airbus Α321 στη Νότια Κορέα

Airbus Α321 της αεροπορικής εταιρίας Air Busan έπιασε φωτιά στο Διεθνές Αεροδρόμιο Busan-Gimhae (Pusan) στη Νότια Κορέα, ενώ προετοιμαζόταν να αναχωρήσει για το Chek...

PC-12 σε προσγείωση ανάγκης λόγω μπάρας ρυμούλκησης

Αεροσκάφος Pilatus PC-12 έκανε αναγκαστική προσγείωση στις 22 Ιανουαρίου 2025, στο Gerald R. Ford International Airport του Grand Rapids στο Μίσιγκαν, μετά την ανακάλυψη...

Κάμπριο  Eurofighter Typhoon!

Κλισέ ο τίτλος αλλά ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα.Eurofighter Typhoon FGR.4 της XI(F) Μοίρας της RAF («ZK306»,BS057/218) επέστρεψε με ασφάλεια στη βάση του, χωρίς την...