16.5 C
Athens
Τρίτη, 15 Απριλίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΥπάρχει τελικά θέση στο αεροπλάνο που μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες επιβίωσης...

Υπάρχει τελικά θέση στο αεροπλάνο που μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες επιβίωσης σε περίπτωση ατυχήματος;

- Advertisement -

Κατά καιρούς διαβάζουμε δημοσιεύματα που υποστηρίζουν πως οι πιθανότητες επιβίωσης ενός επιβάτη μπορεί να αυξομειώνονται ανάλογα με τη θέση στην οποία κάθεται στο αεροπλάνο σε περίπτωση συντριβής. Ποια είναι όμως η αλήθεια και κατά πόσο ισχύει ο ισχυρισμός;

Η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB), δεν έχει μελετήσει ποτέ την ασφάλεια των επιβατών με βάση τη θέση στην οποία κάθονται. Είναι σαφές πως μεγάλο ρόλο στην επιβίωση των επιβατών παίζει το είδος της συντριβής (πχ πρόσκρουση στο έδαφος με τη μύτη, πρόσκρουση σε νερό κτλ). Δεν επιδέχεται αμφιβολίας επίσης το γεγονός πως το ταξίδι με αεροπλάνο είναι με διαφορά το ασφαλέστερο σε σχέση με άλλα μέσα μεταφοράς.

Για να λύσουμε το μεγάλο ερώτημα της ασφάλειας σε σχέση με τη θέση του επιβάτη, θα πρέπει να ανατρέξουμε σε δυο εμπεριστατωμένα σχετικά δημοσιεύματα.
Το πρώτο είναι από το Popular Mechanics και δημοσιεύτηκε το 2007, μελετώντας δεδομένα του NTSB σχετικά με συντριβές αεροσκαφών από το 1971 και συμπεριλάμβαναν τους αριθμούς νεκρών και επιζώντων καθώς και τις θέσεις στις οποίες κάθονταν. Το συμπέρασμα ήταν πως αυτοί που κάθονταν κοντά στην ουρά του αεροσκάφους, είχαν 40% περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης. Συγκεκριμένα, οι θέσεις πίσω από τις πτέρυγες του αεροσκάφους, είχαν επιβιωσιμότητα 69%, οι θέσεις κατά μήκος της πτέρυγας 56% και οι μπροστινές θέσεις 49%.

Η δεύτερη αξιόλογη ανάλυση είναι αυτή του Time που δημοσιεύτηκε το 2015 και εξέτασε δεδομένα 35 χρόνων της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας (FAA). Μελετήθηκαν 17 αεροπορικά δυστυχήματα από το 1985 έως το 2000, για τα οποία υπήρχαν δεδομένα για νεκρούς και επιζώντες καθώς και οι θέσεις στις οποίες κάθονταν. Η ανάλυση έδειξε πως όσοι κάθονταν στο πίσω 1/3 του αεροσκάφους, είχαν λιγότερες πιθανότητες θανάτου κατά 32%, σε σχέση με όσους καθόντουσαν κατά μήκος των πτερύγων (39%) και στο μπροστινό μέρος του αεροσκάφους (38%). Επιπλέον, οι μεσαίες θέσεις στο πίσω μέρος είχαν ακόμη χαμηλότερη πιθανότητα θανάτου με ποσοστό 28%.

Το 2012, μια ομάδα επιστημόνων οδήγησε σε ελεγχόμενη συντριβή ένα μη επανδρωμένο Boeing 727. Η μελέτη των αποτελεσμάτων σε ομοιώματα «επιβατών», επιβεβαίωσε πως αυτοί που κάθονταν στο πίσω μέρος, είχαν περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης.

Από στατιστικής απόψεως, το ταξίδι με αεροπλάνο είναι ο ασφαλέστερος τρόπος μεταφοράς. Η πιθανότητα να σκοτωθεί κάποιος σε τροχαίο κάποια στιγμή στη ζωή του είναι 1 στις 112, δηλαδή περίπου 1%. Το ανάλογο ποσοστό για αεροπλάνα είναι 0,0125%, δηλαδή 1 πιθανότητα στις 8.000.

Πηγές:
huffingtonpost.com
popularmechanics.com
time.com
businessinsider.com

Πρώτη δημοσίευση 24/6/2018

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

12 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
12 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Εκσυγχρονισμός Mirage 2000-5Mk2 της ΠΑ με στοιχεία του προτύπου κρούσης Mirage 2000D-RMV

Η πρόσφατη ολοκλήρωση της αναβάθμισης των μαχητικών Mirage 2000D από την Γαλλική Αεροπορία (Armée de l'Air et de l'Espace) αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο καθώς...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

1920px-Nave_Bergamini_2.jpg

ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό

46
Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 15 Απριλίου 1952: Πρώτη πτήση του στρατηγικού βομβαρδιστικού...

2
Το πρωτότυπο του "βαρέως βομβαρδιστικού, μακράς ακτίνας, μεγάλου ύψους" YB-52, 49-231, πραγματοποιεί την παρθενική του πτήση. Το 49-231 ήταν το δεύτερο πρωτότυπο του νέου...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Siemens επιβεβαίωσε τον θάνατο στελέχους της και της οικογένειάς του στη συντριβή ελικοπτέρου στον ποταμό Χάντσον της Νέας Υόρκης

Η γερμανική εταιρία Siemens ανακοίνωσε σήμερα πως ο Ισπανός Αγκουστίν Εσκομπάρ, ο διευθύνων σύμβουλός της για τις σιδηροδρομικές υποδομές, σκοτώθηκε μαζί με την οικογένειά...

Στέλεχος της Siemens και η οικογένεiά του νεκροί από τη συντριβή ελικοπτέρου στον ποταμό Χάντσον της Νέας Υόρκης-βίντεο

Ο Αγουστίν Εσκόμπαρ, ανώτερο στέλεχος της εταιρείας Siemens, η οποία έχει την έδρα της στη Γερμανία, επέβαινε στο ελικόπτερο που συνετρίβη στον ποταμό Χάντσον...

Νέο πλήρωμα στο Διαστημικό Σταθμό έφτασε με ρωσικό Soyuz

Στις 8 Απριλίου 2025, το διαστημόπλοιο Soyuz MS-27 προσδέθηκε με επιτυχία στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS), φέρνοντας μαζί του ένα νέο πλήρωμα που θα...