28.9 C
Athens
Δευτέρα, 4 Αυγούστου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΥπάρχει τελικά θέση στο αεροπλάνο που μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες επιβίωσης...

Υπάρχει τελικά θέση στο αεροπλάνο που μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες επιβίωσης σε περίπτωση ατυχήματος;

- Advertisement -

Κατά καιρούς διαβάζουμε δημοσιεύματα που υποστηρίζουν πως οι πιθανότητες επιβίωσης ενός επιβάτη μπορεί να αυξομειώνονται ανάλογα με τη θέση στην οποία κάθεται στο αεροπλάνο σε περίπτωση συντριβής. Ποια είναι όμως η αλήθεια και κατά πόσο ισχύει ο ισχυρισμός;

Η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB), δεν έχει μελετήσει ποτέ την ασφάλεια των επιβατών με βάση τη θέση στην οποία κάθονται. Είναι σαφές πως μεγάλο ρόλο στην επιβίωση των επιβατών παίζει το είδος της συντριβής (πχ πρόσκρουση στο έδαφος με τη μύτη, πρόσκρουση σε νερό κτλ). Δεν επιδέχεται αμφιβολίας επίσης το γεγονός πως το ταξίδι με αεροπλάνο είναι με διαφορά το ασφαλέστερο σε σχέση με άλλα μέσα μεταφοράς.

Για να λύσουμε το μεγάλο ερώτημα της ασφάλειας σε σχέση με τη θέση του επιβάτη, θα πρέπει να ανατρέξουμε σε δυο εμπεριστατωμένα σχετικά δημοσιεύματα.
Το πρώτο είναι από το Popular Mechanics και δημοσιεύτηκε το 2007, μελετώντας δεδομένα του NTSB σχετικά με συντριβές αεροσκαφών από το 1971 και συμπεριλάμβαναν τους αριθμούς νεκρών και επιζώντων καθώς και τις θέσεις στις οποίες κάθονταν. Το συμπέρασμα ήταν πως αυτοί που κάθονταν κοντά στην ουρά του αεροσκάφους, είχαν 40% περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης. Συγκεκριμένα, οι θέσεις πίσω από τις πτέρυγες του αεροσκάφους, είχαν επιβιωσιμότητα 69%, οι θέσεις κατά μήκος της πτέρυγας 56% και οι μπροστινές θέσεις 49%.

Η δεύτερη αξιόλογη ανάλυση είναι αυτή του Time που δημοσιεύτηκε το 2015 και εξέτασε δεδομένα 35 χρόνων της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας (FAA). Μελετήθηκαν 17 αεροπορικά δυστυχήματα από το 1985 έως το 2000, για τα οποία υπήρχαν δεδομένα για νεκρούς και επιζώντες καθώς και οι θέσεις στις οποίες κάθονταν. Η ανάλυση έδειξε πως όσοι κάθονταν στο πίσω 1/3 του αεροσκάφους, είχαν λιγότερες πιθανότητες θανάτου κατά 32%, σε σχέση με όσους καθόντουσαν κατά μήκος των πτερύγων (39%) και στο μπροστινό μέρος του αεροσκάφους (38%). Επιπλέον, οι μεσαίες θέσεις στο πίσω μέρος είχαν ακόμη χαμηλότερη πιθανότητα θανάτου με ποσοστό 28%.

Το 2012, μια ομάδα επιστημόνων οδήγησε σε ελεγχόμενη συντριβή ένα μη επανδρωμένο Boeing 727. Η μελέτη των αποτελεσμάτων σε ομοιώματα «επιβατών», επιβεβαίωσε πως αυτοί που κάθονταν στο πίσω μέρος, είχαν περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης.

Από στατιστικής απόψεως, το ταξίδι με αεροπλάνο είναι ο ασφαλέστερος τρόπος μεταφοράς. Η πιθανότητα να σκοτωθεί κάποιος σε τροχαίο κάποια στιγμή στη ζωή του είναι 1 στις 112, δηλαδή περίπου 1%. Το ανάλογο ποσοστό για αεροπλάνα είναι 0,0125%, δηλαδή 1 πιθανότητα στις 8.000.

Πηγές:
huffingtonpost.com
popularmechanics.com
time.com
businessinsider.com

Πρώτη δημοσίευση 24/6/2018

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

12 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
12 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

O νέος χάρτης “θαλάσσιων πάρκων” της Τουρκίας – σε αναμονή για ελληνική απάντηση

H σημερινή -και αναμενόμενη- εξέλιξη, δηλαδή της δήλωσης από την Τουρκία "πάρκων προστασίας θαλάσσιας ζωής" εντός της δικής της "θαλάσσιας χωροταξικής διαχείρισης", είναι μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 2ο, Ναύαρχος...

0
Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Αυγούστου 1936: Η Ελλάδα υπό το καθεστώς...

32
Μέσα σε γενικότερο κλίμα πολιτικής αστάθειας και βίας, ο πρωθυπουργός Ιωάννης Μεταξάς ανακοινώνει την περιστολή άρθρων του Συντάγματος και με την σύμφωνη γνώμη του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Bird Strike σε Airbus A321 της Iberia, δεν υπήρξαν τραυματισμοί

Ένα Airbus A321-200N της Iberia, με αριθμό νηολόγησης EC-OOJ, που εκτελούσε την πτήση IB-579 από τη Μαδρίτη προς το Παρίσι, λίγο μετά την απογείωση...

Ξηρασία, είναι άραγε ο μεγάλος υπαίτιος της έλλειψης νερού;

Του Παναγιώτη Σαμπατακάκη*, διδάκτορας Υδρογεωλογίας του Πανεπιστημίου Μπολόνιας, μέλος της Διεθνούς Ένωσης Υδρογεωλόγων και διευθυντής Υδατικών Πορων του Ι.Γ.Μ.Ε.Η ξηρασία είναι ένα φυσικό φαινόμενο και...

Συντριβή F-35C του Αμερικανικού Ναυτικού στην Καλιφόρνια, δεύτερο της έκδοσης CV

Στελθ μαχητικό F-35C της ναυτικής έκδοσης του JSF, που επιχειρούσε από τον Αεροναύσταθμο NAS Lemoore κατέπεσε και συνετρίβη αργά χθες (περίπου 18:30 τοπική ώρα) ...