35.3 C
Athens
Δευτέρα, 11 Αυγούστου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΑΠΟΨΗ: Γιατί το ΠΝ έγραψε ιστορία με το πρώτο S-70B6 που μπαίνει...

ΑΠΟΨΗ: Γιατί το ΠΝ έγραψε ιστορία με το πρώτο S-70B6 που μπαίνει για συντήρηση. Σε 42 μέρες στον αέρα!

- Advertisement -

 

Πριν λίγες μέρες, μάθαμε κάτι πολύ ενθαρρυντικό, το Πολεμικό Ναυτικό ξεκίνησε την υλοποίηση της σύμβασης της -αρχικά- συντήρησης και -μετέπειτα- εκσυγχρονισμού των ελικοπτέρων S-70B6/B. Είναι μια από τις πολλές συμβάσεις Follow On Support (FOS) αλλά και Upgrade που υπογράφουν συνεχώς οι Ένοπλες Δυνάμεις της Χώρας μας, προκειμένου να επαναφέρουν σε λειτουργική κατάσταση αμυντικό υλικό αξίας πολλών δισεκατομυρίων ευρώ, που αφήσαμε (πρώτος πληθυντικός) να απαξιωθεί.

ΕΚΤΑΚΤΟ: Το πρώτο S-70B6 του ΠΝ ξεκινά τις διαδικασίες συντήρησης και επαναφοράς σε πτητική κατάσταση σε εταιρεία στην Ελλάδα

Αναφερόμαστε πολλές φορές στο ΠΝ, θα πούμε μερικά πράγματα τα οποία πρέπει να ακουστούν (γραφτούν). Ακόμη και μέσα στην πολυετή, δημοσιονομική κρίση, όταν όλα τα ιπτάμενα μέσα καθηλωνόντουσαν λόγω ολιγωρίας της πολιτικής ηγεσίας (το λέμε ευγενικά), το ΠΝ, με διάφορες “τεχνικές” κατάφερνε να κρατάει σε αυξημένη επιχειρησιακή ικανότητα τα ελικόπτερά του. Όχι μόνο φυσικά τα ελικόπτερα, αλλά και τις παρωχημένες φρεγάτες του, τις γηραιές ΤΠΚ και τα πολύ παλιά υποβρύχιά του. Μιλάμε για ποσοστά διαθεσιμότητας πολλαπλάσια άλλων Σωμάτων. Για μας, αυτό σημαίνει σεβασμός στα χρήματα των φορολογουμένων, αλλά και επαγγελματισμός των στελεχών.

Αναμένεται άμεσα η ενεργοποίηση σύμβασης FOS για τα ελικόπτερα S-70B6 AegeanHawk του ΠΝ

Έτσι, βλέπαμε S-70B6 να κάνουν διασώσεις όχι μόνο στο Αιγαίο και το Ιόνιο, αλλά και στην … ενδοχώρα. Θα ρωτήσει κάποιος, “μα δεν είναι υποχρεωμένο το ΠΝ να διαθέτει τα ελικόπτερα για διασώσεις;” Φυσικά και είναι, αλλά μετά ας μην ζητάμε από τα ελικόπτερα να βρίσκουν και υποβρύχια στην επόμενη ελληνοτουρκική κρίση. Όπως “κάψαμε” τις ώρες των κινητήρων των CH-47DG Chinook με τις δασοπυροσβέσεις, ας μην περιμένουμε να μεταφέρουμε καταδρομείς για να ενισχύσουμε/ανακαταλάβουμε βραχονησίδα. Πάντως, επιστρέφοντας στο ΠΝ, τα ιπτάμενα μέσα του διατηρούσαν, και διατηρούν, μια υψηλή διαθεσιμότητα. Σε σχέση πάντα με την ΠΑ και τον ΕΣ.

80 εκ. δολάρια για τη συντήρηση και εκσυγχρονισμό των ελικοπτέρων S-70B6 του ΠΝ, θα συνοδεύουν για πολλά χρόνια τα “Romeo”

Το ΠΝ, με την αγορά των MH-60R Romeo, ζήτησε και σύμβαση FOS αλλά και περιορισμένο εκσυγχρονισμό για τα S-70B6. Αυτό που “καίει” όμως το ΠΝ, είναι η διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων. Με τα πλοία να γηράσκουν επικίνδυνα, με τα Ρ-3 να μην είναι διαθέσιμα, το κυνήγι του “Τουρκικού Οκτώβρη” θα πρέπει να γίνει από τα ελικόπτερα. Το είδε το καλοκαίρι, όταν τα ελληνικά S-70B6 έγραψαν ιστορία που δεν μπορεί καν να δημοσιευτεί. Αλλά για να συνεχίσουν να γράφουν ιστορία, θα πρέπει να μπορούν να πετάνε! Κι όχι να κάθονται στον Μαραθώνα, με μουσαμάδες σε μια άκρη, και να περιμένουν ανταλλακτικά που δεν έρχονται ποτέ.

S-70B6 Aeroservices

Το θέμα είναι πως το ΠΝ έφτιαξε μια εξαιρετική σύμβαση, που έβαλε μέσα και τη σύμβαση FOS. Aπό τη στιγμή των υπογραφών, μέχρι τη στιγμή της έναρξης υλοποίησης της σύμβασης, περνούν μέχρι και χρόνια. Το ΠΝ κατάφερε μέσα σε ελάχιστους μήνες να ενεργοποιήσει τη σύμβαση, πήρε το ελικόπτερο που δεν μπορούσε να πετάξει, το φόρτωσε σε οχήματα, και το πήγε σε εγκαταστάσεις ελληνικής ιδιωτικής εταιρείας που έχει συμβληθεί με την Sikorsky. Όσο διαβάζετε αυτές τις γραμμές, το ελικόπτερο συντηρείται με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς, και θα αποδοθεί  πίσω στο ΠΝ, πετώντας βέβαια, μέσα σε…

Διαβάστε τη συνέχεια εδώ, στο Navaldefence.gr

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

55 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
55 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Μετά τα MLRS και τα PULS, στο παιχνίδι των ρουκετοβόλων και τα γερμανικά GMARS

Η απόφαση του Ελληνικού Στρατού (ΕΣ) για την αναβάθμιση ή αντικατάσταση ή συμπλήρωση (!) των υπαρχόντων ρουκετοβόλων M270A0 MLRS, τείνει να μετεξελιχθεί σε μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πως η κατάρριψη του ινδικού Rafale σηματοδοτεί την εξέλιξη της εναέριας...

47
Η κατάρριψη ενός μαχητικού Rafale της Ινδίας από πακιστανικό -κινεζικής κατασκευής- J-10CE που αξιοποίησε τον πύραυλο αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς PL-15, αποτελεί ένα γεγονός που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 11 Αυγούστου 1984: “We begin bombing in 5...

6
Σε ομιλία του στο National Public Radio ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ρόναλντ Ρήγκαν, κάνει μια πρωτοφανή δήλωση: «Συμπατριώτες μου Αμερικανοί, είμαι στην ευχάριστη θέση...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

To Βιετνάμ αγοράζει νοτιοκορεατικά πυροβόλα K9 Thunder με διακρατική συμφωνία

Σύμφωνα με πληροφορίες το Βιετνάμ υπέγραψε συμφωνία με τη Νότια Κορέα για την αγορά 20 αυτοκινούμενων πυροβόλων K9 Thunder. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η ...

Συνδρομή δύο πυροσβεστικών αεροσκαφών στην Αλβανία για την αντιμετώπιση μεγάλης δασικής πυρκαγιάς

Εναέρια συνδρομή με δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη παρέχει η Ελλάδα στην Αλβανία για την κατάσβεση μεγάλης δασικής πυρκαγιάς, που έχει ξεσπάσει στην περιοχή Krongj του...

Οι τελευταίες γερμανικές πυραυλάκατοι Gepard πάνε για σκραπ στην Τουρκία

Ενώ η απόσυρση της τελευταίας πυραυλακάτου κλάσης Gepard, του Γερμανικού Ναυτικού, είχε γίνει το 2016, επτά ίδια σκάφη παρέμειναν αγκυροβολημένα στο ναύσταθμο του Κιέλου....