Το Ισπανικό Ναυτικό διοργάνωσε μια τελετή πανηγυρικού χαρακτήρα για την ολοκλήρωση του κύτους του πρώτου υποβρυχίου κλάσης S-80 το οποίο σύντομα θα λάβει όλα τα συστήματα που θα του επιτρέψουν να ξεκινήσει τις δοκιμές αποδοχής από το Ισπανικό Ναυτικό. Το παρολίγον φιάσκο στο οποίο κινδύνεψε να εξελιχθεί το πρόγραμμα δείχνει τελικά να έχει αίσια έκβαση τόσο για την Navantia όσο και το Ισπανικό Ναυτικό.
Την δεκαετία του 80 η Ισπανία και η Γαλλία συμφώνησαν στην ανάπτυξη από κοινού ενός υποβρυχίου που θα αντικαθιστούσε την κλάση υποβρυχίων Daphne του Γαλλικού Ναυτικού και την κλάση Agosta του Ισπανικού Ναυτικού ( που επίσης είχαν ναυπηγηθεί στα Γαλλικά ναυπηγεία) από μια κλάση υποβρυχίων που θα επιχειρούσαν κοντά στις ακτές με κύρια αποστολή την θαλάσσια απαγόρευση και οικονομική στην χρήση και την κτήση ( με έντονο εξαγωγικό προσανατολισμό στις αγορές που οι δύο χώρες είχαν πρόσβαση). Το τέλος του Ψυχρού Πολέμου όμως οδήγησε σε λύση της συνεργασίας των δυο χωρών, καθώς ενώ οι Γάλλοι επέμεναν στον σχεδιασμό και την κατασκευή ενός μικρού και οικονομικότερου (σε σχέση με τον ανταγωνισμό) υποβρυχίου, οι Ισπανοί πίστεψαν πως το νέο υποβρύχιο του Ισπανικού Ναυτικού όφειλε να έχει δυνατότητες να επιχειρεί επί μακρόν στην ανοικτή θάλασσα και να είναι σε θέση να κάνει επίδειξη σημαίας σε όλο τον κόσμο. Το “διαζύγιο” είχε σαν αποτέλεσμα οι Γάλλοι να παρουσιάσουν την γνωστή σε όλους μας κλάση “Scorpene” η οποία σήμερα είναι μια εναλλακτική πρόταση έναντι των μεγαλύτερων γερμανικών και σουηδικών σχεδιάσεων ενώ οι Ισπανοί το 2003 επέλεξαν να προχωρήσουν μόνοι στον σχεδιασμό και την ολοκλήρωση της κλάσης S-80 μέσω της Navantia.
Η πορεία του προγράμματος για την Ισπανία θα εξελιχθεί σε ένα πραγματικό φιάσκο. Οι Ισπανοί μην έχοντας την εμπειρία των Γάλλων στην ναυπήγηση υποβρυχίων παρουσίασαν μια σχεδίαση με μια σειρά από σχεδιαστικά λάθη. Το διπλάσιο σε μέγεθος σε σχέση με τα Scorpene ( 3.100 τόνοι) S-80 αποκαλύφθηκε το 2013 πως εξαιτίας του βάρους του ήταν αδύνατο να αναδυθεί! Για να αντιμετωπίσουν οι Ισπανοί αυτό το σχεδιαστικό λάθος αναγκάστηκαν να επιμηκύνουν το σκάφος κατά 10 μέτρα με την βοήθεια της General Dynamics η οποία το 2013 εκλήθη να δώσει λύση στα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι Ισπανοί, κάτι που προκάλεσε καθυστέρηση 2 ετών στον πρόγραμμα! Το κόστος του προγράμματος στην πορεία διπλασιάστηκε καθώς 4 υποβρύχια κατέληξαν να κοστίζουν 4.9 δις Ευρώ!!!!!
Παρά τις υπερβάσεις κόστους όμως και την περιπετειώδη ανάπτυξη της κλάσης S-80 οι Ισπανοί συμμετέχουν δυναμικά στους διαγωνισμούς της Ολλανδίας και της Ινδίας για την απόκτηση νέων συμβατικών υποβρυχίων καθώς μαζί με την Ιαπωνία είναι σε θέση να κατασκευάζουν τα μεγαλύτερα συμβατικά υποβρύχια αυτή την στιγμή στον κόσμο.
Κλάση υποβρυχίων S-80 του Ισπανικού Ναυτικού Από το παρολίγον ” φιάσκο” σε τροχιά εξαγωγών
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι εξελίξεις στο πρόγραμμα ηλεκτρονικού πολέμου για τα F-16V της...
Η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε διαρκείς συζητήσεις για τη σημαντική βελτίωση των μαχητικών αεροσκαφών F-16V, με την εισαγωγή ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου. Η...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Ιανουαρίου 1989: Αμερικανικά F-14 καταρρίπτουν λιβυκά MiG-23
Το 1973 ο δικτάτορας της Λιβύης, Μουαμάρ Καντάφι, "τράβηξε μια γραμμή" μεταξύ των πόλεων της Βεγγάζης και της Μισράτα, διεκδικώντας μια έκταση σε απόσταση...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...