19.5 C
Athens
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑS-400, Rafale, Belhara: Πως η ΠΤΗΣΗ "είδε" τις εξελίξεις και τόλμησε να...

S-400, Rafale, Belhara: Πως η ΠΤΗΣΗ “είδε” τις εξελίξεις και τόλμησε να τις γράψει

- Advertisement -

Σε μια μέρα χαράς για την Ελλάδα και το Πολεμικό μας Ναυτικό, η εξέλιξη των πραγμάτων ήρθε για μια ακόμη φορά να επιβεβαιώσει την ΠΤΗΣΗ. Όσοι μας διαβάζουν θα θυμούνται πως ήταν Απρίλιος του 2017, όταν η ΠΤΗΣΗ «προφήτευσε» πως η Τουρκία δεν θα πάρει μαχητικά F-35 αν προχωρήσει στην αγορά των ρωσικών αντιαεροπορικών πυραύλων S-400. Το τι έγινε τελικά, το γνωρίζουν όλοι. Όσοι μας λοιδόρησαν τότε δεν ζήτησαν ποτέ συγγνώμη. Και η πρόβλεψη μας φυσικά δεν ήταν «προφητεία», τέτοιες δεν υπάρχουν, ήταν μια ανάλυση βασισμένη σε διαχρονικά δεδομένα.

Τουρκικοί S-400 και τουρκικά F-35A. Έννοιες ασύμβατες

Στη συνέχεια ήταν Μάιος του 2020, όταν η ΠΤΗΣΗ έγραψε πως αν είναι να αγοράσουμε 2 γαλλικά πλοία αντί μερικών δις ευρώ (δηλαδή τις τότε εξωφρενικά ακριβές Belhara) καλύτερα να αγοράσουμε μαχητικά Rafale. Λίγους μήνες αργότερα η χώρα μας αγόρασε, το Σεπτέμβριο του 2020, 18! Και μάλιστα, με παράλληλη απόσυρση των Mirage 2000EGM/BGM (όπως επίσης πρότεινε τότε το άρθρο). Φυσικά, και τότε είχαν υπάρξει οι απαραίτητες αντιδράσεις γιατί λέγαμε τα… δικά μας. Όταν επιβεβαιωθήκαμε δεν περιμέναμε αναγνώριση, δεν ήρθε κιόλας, από αρκετούς που είχαν «κάνει τάμα» να προχωρήσει η χώρα σε πανάκριβες αγορές.

ΑΙΡΕΤΙΚΟ: Αντί της αγοράς 2 Belh@rra για το ΠΝ, μήπως είναι χρησιμότερη μια Μοίρα μαχητικών Rafale για την ΠΑ;

Και φτάνουμε στην περασμένη Τετάρτη. Ως «παράξενοι» και «γέροντες» πλέον στο αμυντικό ρεπορτάζ προβλέψαμε ότι η συμφωνία AUKUS θα… aukουμπούσε τελικά και την Ελλάδα, παρότι έγινε στην Ωκεανία. Για να γίνει αυτό όμως, θα έπρεπε οι Γάλλοι να ξυπνήσουν και να διεκδικήσουν την ελληνική προμήθεια φρεγατών με σημαντική έκπτωση σε τιμή. Μας ειρωνεύθηκαν αρκετοί για την πρόταση μας, ότι «μόνο του σπανού γένια δεν ζητάτε».

ThinkOutOfTheBox: Απάντηση στην AUKUS μέσω ΠΝ, η Naval Group να κάνει μια γενναία έκπτωση στις FDI, η Γαλλία να δώσει Ενδιάμεση Λύση

Τα σημερινά δεν χρειάζεται να τα αναλύσουμε. Η Naval Group και συνολικά η Γαλλία, έριξαν τόσο τις τιμές που χώρεσαν 3 Belh@rra Helleniques (FDI HN), 4 Gowind HN και μερικός εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ (δυο πλοία). Είχαμε γράψει για 4 FDI HN και τελικά υπογράψαμε για 3+1. Είχαμε γράψει για 4 Gowind και δικαιωθήκαμε. Είχαμε γράψει και για προσφορά La Fayette, αυτό όμως δεν έγινε.

Κατά καιρούς, στο διάστημα που κράτησε η τρέχουσα “φρεγατιάδα”, έχουμε αναρτήσει άπειρα κείμενα. Επαναλαμβάνουμε τα αυταπόδεικτα: Παρουσιάσαμε όλες τις προτάσεις. Χωρίς καμία εξαίρεση και εκτενέστατα. Για αρκετές από αυτές με αποκλειστικότητα, και για πολλά στοιχεία για κάθε μια, πάλι με αποκλειστική πληροφόρηση. Ουσιαστικά αποτελέσαμε πηγή αναφοράς για το όλο θέμα, σε σημείο που αναγνώστες μας, να μας κρίνουν αναφέροντας μας ως θέσφατα δικές μας πληροφορίες! Στην πορεία της αναζήτησης φρεγάτας γράψαμε τα σκαμπανεβάσματα των διαπραγματεύσεων και των προτάσεων που συνεχώς άλλαζαν. Προτείναμε, υποθέσαμε διαφορετικές διαμορφώσεις, γράψαμε OutOfTheBox κείμενα για να ανοίξει η συζήτηση κι άλλο. Προσφέραμε γεωπολιτικές, τεχνικές, στρατηγικές προσεγγίσεις. Πήραμε συνεντεύξεις από όποιους τόλμησαν να μας δώσουν, τους υπόλοιπους ας τους ρωτήσει κάποιος γιατί μας απέφυγαν. Αναφέραμε ποιες προτάσεις προκρίνονταν ανά περίοδο γιατί εκείνη τη στιγμή πετύχαιναν μια καλύτερη εικόνα απόδοσης-τιμής. Ακόμη καταγράψαμε τις πολλές εναλλακτικές, τις πληροφορίες που ανιχνεύαμε, τις εξελίξεις που συμπεράναμε, τηρώντας τον κανόνα να μιλάμε για ότι ξέρουμε και για ότι μπορεί να δημοσιευθεί.

Μας κατηγόρησαν στην έναρξη της διαδρομής ότι «πλασάρετε την Belhara» καθώς είμαστε οι πρώτοι που γράψαμε για το συγκεκριμένο σκάφος και με ανάλυση που κανείς δεν προσέγγισε. Μετά μας είπαν ότι «πλασάρετε την MMSC-HF2» γιατί βλέπαμε εκεί τη σοβαρή πιθανότητα να πάρει το Ναυτικό μας ένα «πακέτο» πλοίων που ήταν πάντα το κύριο ζητούμενο. Ευτυχώς τη γλιτώσαμε και δεν μας χρέωσαν και σεισμούς, λιμούς και καταποντισμούς.

Συνολικά γράψαμε όσο πιο αναλυτικά, μεθοδικά, ειδικά και γενικά μπορούσαμε. Εκφράσαμε γνώμες, κάναμε σίγουρα λάθη, προφανώς πολλοί επιχείρησαν να μας τροφοδοτήσουν με λανθασμένες πληροφορίες, αλλά παραμείναμε επώνυμοι, σαφείς και στο κέντρο των εξελίξεων, που στις κρίσιμες στιγμές μας δικαίωσαν. Όχι, το επαναλαμβάνουμε, ως «προφητεία», αλλά ως συστηματική μελέτη, τόλμη στη διατύπωση στοιχειοθετημένης γνώμης και με πραγματικό ρεπορτάζ. Συνεχίζουμε λοιπόν. Οι αναγνώστες που μας εκτιμούν, μας κρίνουν -θετικά και αρνητικά σε κάθε μας κείμενο- και μαζί πορευόμαστε. Όσο για διάφορους ανώνυμους και όψιμους «κριτές των πάντων» έχουν την ευχή μας (ως γερόντων πλέον του αμυντικού ρεπορτάζ) να βρουν επόμενο σημείο είσπραξης… likes.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

66 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
66 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εκσυγχρονισμός Μ113, η περίπτωση των Φιλιππίνων που επέλεξαν την Elbit Systems

Η αναβάθμιση των τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΠ) Μ113 αποτελεί μια πρόκληση για πολλούς στρατούς παγκοσμίως, καθώς το όχημα, παρά την ηλικία του, παραμένει...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Ελλάδα ανακήρυξε ΑΟΖ στο Ιόνιο μέχρι το Ταίναρο

50
Σε μια ιστορική απόφαση η Ελλάδα προχώρησε στην ανακήρυξη της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) στο Ιόνιο Πέλαγος, καλύπτοντας μια εκτεταμένη περιοχή που φτάνει μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Απριλίου 1980: Επιχείρηση “Eagle Claw”, η αποτυχημένη...

1
Πιεζόμενη από την κοινή γνώμη να αναλάβει δράση, η κυβέρνηση Κάρτερ εξαπολύει την επιχείρηση “Eagle Claw” για να απελευθερώσει τους 52 διπλωμάτες και στρατιωτικούς,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Ισπανία ακυρώνει αγορά ισραηλινών πυρομαχικών λόγω Γάζας

Με την παρέμβαση του πρωθυπουργού Πέδρο Σάντσεθ, η Ισπανία ακύρωσε τελικά την παραγγελία για σφαίρες 9 χιλιοστών που είχε δοθεί σε ισραηλινή εταιρεία. Συγκεκριμένα...

Ο πρωθυπουργός συναντήθηκε με στελέχη της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε σήμερα συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας και τεχνολογίας.Στη διάρκεια της συνάντησης, στην οποία...

Ιρλανδία: συμπληρωματική επένδυση σε πυραύλους Javelin

Η Ιρλανδία έχει ζητήσει από τις ΗΠΑ την απόκτηση 36 εκτοξευτών κατευθυνόμενων βλημάτων Javelin. Η προμήθεια είναι συμπληρωματική προηγούμενης για 44 πυραύλους και φέρνει...