Με scramble από την αεροπορική βάση Γιελίζαβα στην Καμτσάτκα ξεκίνησε ο θερινός κύκλος επιχειρησιακής εκπαίδευσης των χειριστών MiG-31 της Ναυτικής Αεροπορίας του ρωσικού Στόλου του Ειρηνικού. Η εντατική εκπαίδευση περιλαμβάνει την εκτέλεση αποστολών σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος υπό οριακές καιρικές συνθήκες ακόμη και την νύχτα, προσέγγιση και προσγείωση με όργανα καθώς και πτήσεις στην στρατόσφαιρα, δημοσιεύουν ρωσικά μέσα.
Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται επίσης στην συνεργασία με τα ραντάρ εδάφους, κάτι που χαρακτηρίζει τις ρωσικές αεροπορικές επιχειρήσεις. Σκοπός του εν λόγω επιχειρησιακού σταδίου είναι μεταξύ άλλων η ανάπτυξη εκπαιδευτικών μεθόδων για την βελτίωση του επιπέδου των χειριστών και την διατήρηση της διαθεσιμότητάς τους.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, το ρωσικό Ναυτικό διαθέτει 28 μαχητικά MiG-31 (865ο Αεροπορικό Σύνταγμα Αναχαιτιστικών) που επιχειρούν από το νότιο άκρο της χερσονήσου Καμτσάτκα. Τα αεροσκάφη του τύπου υποτίθεται ότι θα αντικατασταθούν το 2025 (αυτό είναι το αισιόδοξο σενάριο) από το «MiG-41» που φέρεται να αναπτύσσει το Γραφείο RSK MiG, ένα υπερηχητικό αναχαιτιστικό 4+ Μαχ με χαρακτηριστικά stealth το οποίο οι Ρώσοι χαρακτηρίζουν ως αεροσκάφος 5++ γενεάς ή 6ης γενεάς.
Από το 2016 και μετά, ελάχιστα έχουν ακουστεί για το πρόγραμμα ανάπτυξης του υπερ-μαχητικού αυτού. Οι αχανείς εκτάσεις της ρωσικής επικράτειας απαιτούν ένα νέο αναχαιτιστικό μακράς ακτίνας και το Κρεμλίνο σαφώς φιλοδοξεί να έχει ένα προηγμένο μαχητικό που θα ενσωματώνει τις τεχνολογικές εξελίξεις του Τ-50 PAK-FA. Κατά πόσον όμως η Ρωσία διαθέτει τους πόρους για ένα τόσο φιλόδοξο σχέδιο παραμένει ένα ερώτημα.
Η λογική λέει πως μέχρι να γίνει αυτό εφικτό τα Foxhound θα πρέπει να μείνουν όσο το δυνατόν περισσότερο σε υπηρεσία. Ως εκ τούτου, το βάρος των αναχαιτίσεων στην ρωσική Άπω Ανατολή εξακολουθεί να είναι δουλειά των MiG-31.
Αλέξανδρος Θεολόγου