Πηγή ανέφερε στο πρακτορείο ειδήσεων TASS, πως το ρωσικό υπουργείο Αμύνης σκοπεύει να υπογράψει συμβόλαιο ναυπήγησης δύο ελικοπτεροφόρων αποβατικών γενικών καθηκόντων μέχρι τα τέλη Απριλίου.
Νέο αμφίβιο ελικοπτεροφόρο με βάση υπάρχον αποβατικό θέλει η Ρωσία
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, τα τεχνικά σχέδια των δύο πλοίων έχουν ολοκληρωθεί στη βάση των απαιτήσεων της διοίκησης του ρωσικού πολεμικού ναυτικού. Αν ισχύει αυτό, τα πλοία θα αποτελέσουν τα πρώτα ελικοπτεροφόρα του ρωσικού ναυτικού.
Η ναυπήγηση των δύο πρώτων πλοίων θα ξεκινήσει στα ναυπηγεία Zaliv της Κριμαίας και επιθυμία της Ρωσικής κυβέρνησης είναι να γίνει μέχρι τις αρχές Μαΐου ώστε να συμπέσει με τους εορτασμούς για την έναρξη του Μεγάλου Πατριωτικού Πολέμου.
Τα χρονοδιαγράμματα είναι πολύ στενά, ακόμα και για τα δεδομένα της Ρωσίας, ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως -αν και η απόκτηση ελικοπτεροφόρων αποβατικών είναι διακαής πόθος του ρωσικού ναυτικού από την επαύριο του πολέμου στην Γεωργία το 2008- η εμπειρία στη ναυπήγηση τέτοιων πλοίων δεν υπάρχει στη Ρωσία, λόγος που οδήγησε τη χώρα στην πρώτη παραγγελία τέτοιων πλοίων στη Γαλλία, με 3 πλοία του τύπου Mistral.
H ακύρωση του συμβολαίου και η κατάληξη των πλοίων στο αιγυπτιακό ναυτικό έκανε τη Ρωσία να εξαγγείλει την σχεδίαση εγχώριων μοντέλων, αν και η διακοίνωση αυτή δεν πρέπει να ελήφθη τότε σοβαρά.
Ας σημειωθεί πως το Σοβιετικό Ναυτικό είχε έτοιμο ένα σχέδιο αποβατικού με κατάστρωμα πτήσεων, στο Project 11780 “Kherson” στη δεκαετία του ’80. Με σχέδιο βασισμένο στην κλάση αεροπλανοφόρων “Kiev”, το εκτοπίσματος 40,000 τόνων LHD θα ήταν ανάλογο της αμερικανικής κλάσης LHD “Tarawa” αλλά η πτώση της Σοβιετικής Ένωσης οδήγησε στην ακύρωσή του. Αν είχε ναυπηγηθεί, θα έφερε κινητήρες ατμού Turbo και περίπου 12 ελικόπτερα και 3 αερόστρωμνα “Tsaplya”.
Το πρακτορείο TASS δεν κατόρθωσε να εξασφαλίσει επίσημη επιβεβαίωση της είδησης και δεν αναφέρονται άλλες λεπτομέρειες, όπως το κόστος του συμβολαίου.
Πηγή: Naval News