23.5 C
Athens
Τετάρτη, 1 Οκτωβρίου, 2025
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΤα τεθωρακισμένα τραίνα της Ρωσίας στην Ουκρανία - μια ιδέα από το...

Τα τεθωρακισμένα τραίνα της Ρωσίας στην Ουκρανία – μια ιδέα από το παρελθόν

- Advertisement -

Όπως φαίνεται δεν είναι καθόλου ασυνήθιστη η εικόνα των ρωσικών τεθωρακισμένων τραίνων, που κινούνται κοντά στις γραμμές του μετώπου στην Ουκρανία. Τα οποία παρουσιάζονται σε διάφορες “συνθέσεις” οπλισμού και εξοπλισμού αναλαμβάνοντας διάφορους ρόλους.


Η χρήση τους όμως δεν είναι νέα για την Ρωσία, και προέρχεται από τη μεγάλη σοβιετική εμπειρία: όπου τέτοιες αμαξοστοιχίες, με ενσωμάτωση ελαφριών πυροβόλων, πολυβόλων, όλμων, ακόμα και πύργων αρμάτων, όπως και αρκετά αποτελεσματικών πλακών θωράκισης στη μηχανή και στα βαγόνια, χρησιμοποιούνταν κατά τον Β’ Παγκόσμιο.

Σε διαδρομές πάλι κοντά στο μέτωπο, αλλά και βαθιά σε μόλις κατακτημένες εχθρικές περιοχές, όπου δρούσαν εχθρικές ομάδες δολιοφθοράς, αλλά και γίνονταν συνεχώς καταδρομικές επιχειρήσεις. Έτσι τα τεθωρακισμένα τραίνα εξασφάλιζαν την προώθηση των εφοδίων στην πρώτη γραμμή, είχαν και αντιαεροπορικά πυροβόλα πάνω στα βαγόνια τους, ώστε να μπορούν να αμυνθούν στα γερμανικά Στούκας ή άλλα αεροσκάφη, μπορούσαν κιόλας με υλικά που μετέφεραν μόνιμα, να επισκευάσουν τις χαλασμένες σιδηροτροχιές που συναντούσαν, ανοίγοντας το δρόμο για τις επόμενες αμαξοστοιχίες.

Η εμπειρία αυτή συντηρήθηκε και στον 21ο αιώνα, όταν οι Ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις διατηρούσαν ενεργές δύο τέτοιες αμαξοστοιχίες, τις “Baikal” και “Amur”, κάθεμια ενταγμένη σε ένα τάγμα Μηχανικού. Οι αμαξοστοιχίες έχουν 2 μηχανές και περίπου 10-12 βαγόνια, όλα με κάποια θωράκιση, όπως και ενσωματωμένα ελαφρά αντιαεροπορικά πυροβόλα (των 23 χιλιοστών), με ικανότητα όμως και βολής κατά στόχων εδάφους, αλλά βέβαια και πολυβόλα και ελαφρύ οπλισμό των πληρωμάτων τους. Οι αμαξοστοιχίες αυτές είχαν δει και χρήση πρόσφατη, στους πολέμους της Τσετσενίας όπως και στην Νότια Οσσετία, αλλά και στον ανεφοδιασμό των δύο αποσχισθέντων περιοχών του Ντονμπάς, από το 2014 και μετά, άρα ποτέ δεν σταμάτησε η χρήση τους, έστω και σε περιορισμένο βαθμό. 

Δεν είναι λοιπόν παράξενο που στην Ουκρανία έχουν εμφανιστεί αυτές οι αμαξοστοιχίες, αλλά πλέον και περισσότερες. Δηλαδή οι αρχικές “Baikal”, “Amur”, ενώ τώρα αναφέρονται και οι “Terek”, “Don” και “Yenisei”.

Οι πιο σύγχρονες, ενσωματώνουν βέβαια τα μαθήματα του παρελθόντος, συν κάποια από τα νεότερα πολεμικά δεδομένα. Έτσι και εδώ, οι μηχανές είναι στο κέντρο της αμαξοστοιχίας, ώστε αν το τραίνο πέσει σε κάποιο εκρηκτικό μηχανισμό, να μην αχρηστευθούν, αλλά να χτυπηθεί μόνο το μπροστινό βαγόνι. Σε κάποια βαγόνια-πλατφόρμες, είναι φορτωμένα τεθωρακισμένα, συνήθως BMP-2, μόνιμα δεμένα επάνω τους, τα οποία προσφέρουν με το κύριο πυροβόλο τους για άμυνα. Η θωράκιση τώρα, αναφέρεται ως πάχους κάπου 20 χιλιοστών, με πλάκες προσαρμοσμένες σε απόσταση από τα βαγόνια και τις μηχανές, όχι δηλαδή πολύ βαριά, αλλά επαρκής για θραύσματα και μικρά μη επανδρωμένα.

Σε άλλα βαγόνια υπάρχουν αντιαεροπορικά πυρόβολα ZSU-23, ενώ στα μεταφοράς προσωπικού υπάρχουν θυρίδες βολής ελαφριών όπλων. Μάλιστα μεταφέρονται και μικρά μη επανδρωμένα παρατήρησης, ώστε η αμαξοστοιχία, καθώς  κινείται να έχει “εικόνα” τι γίνεται χιλιόμετρα μπροστά της, όπως και να εντοπίζει την κατάσταση των σιδηροτροχιών, ώστε να ρυθμίζει ανάλογα την ταχύτητα της.

Άλλο όχημα που συναντάται πάνω στα τραίνα, είναι ένα όχημα διοίκησης, σε φορτηγό ZIL-131, το οποίο φέρει και τις κεραίες τηλεπικοινωνιών. Έτσι δεν χρειάζεται να δημιουργηθεί σε βαγόνι κάτι αντίστοιχο, αλλά λειτουργεί ως έτοιμο.

Η σύγχρονη δράση των τεθωρακισμένων ρωσικών τραίνων είναι πολλών αποστολών. Αρχικά η συντήρηση και επιδιόρθωση των γραμμών, κοντά στο μέτωπο, που πολλές φορές έχουν φθορές από βολές ουκρανικού πυροβολικού, αλλά και από επιθέσεις μη επανδρωμένων. Ακολουθεί η αποναρκοθέτηση στις παράπλευρες της τροχιάς ζώνες, φυσικά η μεταφορά εφοδίων και προσωπικού, αλλά και ενίοτε η λειτουργία τους ως κέντρων διοίκησης που μπορεί να μετακινηθούν γρήγορα.

Τι προσφέρουν συνολικά; Δεν μπορεί να αξιολογηθεί πλήρως, αλλά η επανεμφάνιση τους και η επέκταση τους αριθμητικά, δείχνει ότι αποδίδουν, έστω και αν ως οχήματα σταθερής τροχιάς, είναι πιο ευάλωτα σε επιθέσεις μη επανδρωμένων. Έστω κι έτσι, δείχνουν, άλλη μια φορά, το πως η πολεμική δράση ανασκαλεύει συνεχώς το παρελθόν για να βρει λύσεις…

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πως η τουρκική επιθετικότητα σε Ελλάδα & Κύπρο θα δικαιωθεί με ρωσική επικράτηση στην Ουκρανία

Δυστυχώς η Ευρώπη εδώ και 3,5 χρόνια δοκιμάζεται από ένα νέο πόλεμο, σκληρό και ανελέητο και χωρίς ορατό τέλος προς το παρόν. Σε έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

PULS για την Ελλάδα: οι τελευταίες εξελίξεις και τι προσφέρεται στη...

14
Ένα ίσως από τα πλέον ώριμα προγράμματα που αναμένεται να ενισχύσουν την αποτρεπτική ισχύ των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας είναι η απόκτηση 36 πολλαπλών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 Οκτωβρίου 1939: Η Βαρσοβία υποκύπτει στους Ναζί

0
Μετά από είκοσι μέρες εξοντωτικού βομβαρδισμού και μεγάλων καταστροφών, η Βαρσοβία πέφτει στα χέρια του γερμανικού στρατού. H εισβολή στην Πολωνία (Fall Weiß: "Λευκό...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ακόμη 48 εκτοξευτές HIMARS θέλει η Αυστραλία – τι θα πληρώσει

Σε συνολικά 90 εκτοξευτές HIMARS θα φθάσει ο Στρατός της Αυστραλίας, καθώς έχει ζητήσει την παραγγελία για ακόμη 48, με τη σχετική αδειοδότηση να...

Νέα νοτιοκορεατική πώληση στην Πολωνία, 1.266 θωρακισμένα 4Χ4 Legwan

Συνεχίζεται η στενή συνεργασία Πολωνίας-Νότιας Κορέας στον αμυντικό τομεά, καθώς συμφωνήθηκε η αγορά 1.266 τεθωρακισμένων 4Χ4 Legwan, αξίας 2,6 δις δολαρίων. Το όχημα είναι...

Επίσημη πρώτη για τους πολλαπλούς εκτοξευτές Tamnava της Κυπριακής Εθνικής Φρουράς

Στη σημερινή στρατιωτική παρέλαση για τον εορτασμό της 65ης επετείου ανακήρυξης της ανεξαρτησίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, εμφανίστηκαν για πρώτη φορά οι πολλαπλοί εκτοξευτές πυραύλων...