10.7 C
Athens
Κυριακή, 2 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΤο Royal Navy θα αποκτήσει 5 φρεγάτες κλάσης Type 31e από την...

Το Royal Navy θα αποκτήσει 5 φρεγάτες κλάσης Type 31e από την Babcock με κόστος 1,4 δις ευρώ με σχέδιο που βασίζεται στην Iver Huitfeld

- Advertisement -

Πριν από λίγη ώρα έγινε γνωστό πως η βρετανική εταιρεία Babcock, κέρδισε το συμβόλαιο για τις φρεγάτες κλάσης Type 31e που θα πλαισιώσουν τις ικανότερες και πολύ ακριβότερες Type 26. H ομάδα της Babcock προσέφετε το σχέδιο της Arrowhead 140 σε συνεργασία με την ΟΜΤ που σχεδιάσε και κατασκεύασε την Iver Huitfeld. Οι ανταγωνιστές ήταν οι  Cammell Laird/BAE Systems καθώς και η Atlas Elektronik UK.

Το consortium περιλαμβάνει τις Thales, BMT, Ferguson Marine, και την Harland and Wolff. Το σχέδιο θα κατασκευαστεί σε διάφορες τοποθεσίες του Ηνωμένου Βασιλείου, και τα κομμάτια θα συναρμολογούνται, ακριβώς όπως έγινε με τα πλοία κλάσης Absalon και Iver Huitfeld. Το τελικό κόστος κάθε πλοίου έχει “οροφή” τα 250 εκ. λίρες Αγγλίας, και το συνολικό κόστος του προγράμματος θα φτάσει τα 1,25 δις λίρες ή 1,4 δις ευρώ.

ThinkOutOfTheBox: Φρεγάτες Iver Huitfledt για το ΠΝ, με κατασκευή στην Ελλάδα και κόστος 350 εκ. ευρώ έκαστη;


Θυμίζουμε πως η Type 31e προήλθε από την ανάγκη του RN να αποκτήσει 5 φθηνότερες φρεγάτες από τις Type 26 που μπαίνουν σήμερα σε υπηρεσία. Κάθε Type 26 κοστίζει 4 φορές όσο μια Type 31e, και το υψηλό κόστος ήταν που ανάγκασε τους Βρετανούς να περικόψουν την παραγγελία των 13 Type 26 σε μόλις 8, με τα 5 πλοία να είναι μιας νέας, φθηνότερης κλάσης φρεγατών.
Σε πρόσφατο άρθρο μας για τις Iver Huitfeld πολλοί αναγνώστες μας είχαν μπερδέψει τους τρόπους κατασκευής των Iver Huifeld (σπονδυλωτή κατασκευή σε διάφορα ναυπηγεία) με τις εμπορικές προδιαγραφές.

Το τελευταίο δεν ισχύει, οι ΙΗ είναι κατασκευασμένες με σαφείς υψηλές στρατιωτικές προδιαγραφές. Σαφώς και υπάρχουν πολεμικά πλοία κατασκευασμένα με εμπορικές προδιαγραφές, αλλά το κόστος τους είναι ανάλογο των πλοίων της ακτοπλοΐας, όχι των πολεμικών.
Για να καταλάβετε την διαφορά, παραθέτουμε παρακάτω παλαιότερο άρθρο μας για ένα πλοίο LPD με κόστος απίστευτα χαμηλό!

Αποβατικό LPD για το Περού με κόστος… ενός μαχητικού! (@D_Mitch)


Συνεπώς δεν πρέπει να μπερδευόμαστε με τις πρακτικές κατασκευής της ΟΜΤ. Επίσης, υπήρχε η “υποψία” πως το κόστος των πλοίων ήταν χαμηλό λόγω της εμπλοκής εσθονικών ναυπηγείων. Το θέμα όμως τώρα είναι πως οι Type 31e κατασκευάζονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, που κανείς δεν μπορεί να “κατηγορήσει” για φθηνά εργατικά. Συνεπώς, οι προηγμένες μέθοδοι αποκεντρωμένης κατασκευής πλοίων μπορούν να μειώσουν δραστικά το κόστος.

«Η Βρετανία έχει επιλέξει την φρεγάτα Arrowhead 140»


Πρέπει να σημειώσουμε πως η Type 31e δεν έχει αποστολή AAW αλλά είναι φρεγάτα πολλαπλών ρόλων. Συνεπώς θα εξοπλιστεί με ένα ικανό ραντάρ 3D, με 32 πυραύλους (CAMM ή CAMM-ER προφανώς), αντιπλοϊκούς πυραύλους, σύστημα CIWS ενώ μπορεί να φιλοξενήσει και ελικόπτερο κατηγορίας ΕΗ-101. Σε κάθε περίπτωση, το κόστος των 250 εκ. λιρών είναι εξαιρετικά χαμηλό, ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως κάθε Type 26 έφτασε το 1 δις λίρες!

Η Thales είναι αισιόδοξη για την εξαγωγική προώθηση της μελλοντικής φρεγάτας Arrowhead 140

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

104 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
104 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Γιατί η Ελλάδα “έκοψε” το πρόγραμμα του IRIS-T Block 2, ενώ χρηματοδοτεί το ΕΛΚΑΚ!

H ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας Diehl Defence στις 30 Ιανουαρίου 2025 σχετικά με την έναρξη της ανάπτυξης και της προετοιμασίας παραγωγής του πυραύλου αέρος-αέρος...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

9
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 Φεβρουαρίου 1968: Επίθεση του Τετ, η ιστορία...

8
Σε μια στιγμή απίστευτης φόρτισης, ο αρχηγός της Εθνικής Αστυνομίας του Νοτίου Βιετνάμ, ταξίαρχος Nguyen Ngọc Loan, εκτελεί τον Nguyen Van Lem, μέλος του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πολεμική Αεροπορία: οι κάσκες της εποχής της αεριοπροώθησης

Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 52, Οκτώβριος 2024Η ένταξη της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ (18 Φεβρουαρίου 1952) οδήγησε στην εκ βάθρων αναδιοργάνωση της Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας (ΕΒΑ)...

Ενεργειακά αυτόνομο το «Ελευθέριος Βενιζέλος» – Η μεγάλη «πράσινη» επένδυση

Στην τελική ευθεία για να πετύχει τον στόχο του μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος το 2025 μπαίνει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.Το αεροδρόμιο της Αθήνας θα είναι...

Ο μύθος του τι απέγιναν οι Τούρκοι κομάντος που ανέβηκαν στα Ίμια το 1996

Η Ελλάδα δε χρειάζεται μύθους για να νιώθει εθνικά υπερήφανη, άσχετα που κάποιοι φροντίζουν να τους συντηρούν για λαϊκίστικους λόγους ή απλά για να...