Δύο αεροπορικές εταιρείες της Σιβηρίας ζήτησαν από τη ρωσική κυβέρνηση να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των σοβιετικής εποχής αεροσκάφων Antonov που χρησιμοποιούν, πολλά από τα οποία είναι άνω των 50 ετών, καθώς οι εγχώριες εταιρείες κατασκευής αεροσκαφών δυσκολεύονται να καλύψουν το κενό που προκάλεσε η αποχώρηση των ξένων κατασκευαστών, λόγω κυρώσεων.
Τα μικρά, ελικοφόρα αεροσκάφη An-24 και An-26 μεταφέρουν έως 50 επιβάτες και είναι πολύ ανθεκτικά στις σκληρές συνθήκες στη Σιβηρία. Αλλά το κόστος της συντήρησής τους αναμένεται να αυξηθεί, αφότου οι δυτικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία για τον πόλεμο στην Ουκρανία έχουν πλήξει τις την πρόσβαση σε εξαρτήματα. Οι κυρώσεις οι οποίες απαγορεύουν τις προμήθειες νέων αεροσκαφών ή εξαρτημάτων για αεροσκάφη που έχουν κατασκευασθεί από εταιρείες όπως η Boeing και η Airbus, έχουν αιφνιδιάσει την αεροπορική βιομηχανία της Ρωσίας.
Τα παλαία μοντέλα της Αntonov αποτελούν ένα μέρος του αεροπορικού στόλου της Ρωσίας, που διαθέτει περισσότερα από 1.000 αεροσκάφη, αλλά η έκκληση να παραταθεί η διάρκεια ζωής τους αναδεικνύει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εγχώριοι κατασκευαστές αεροσκαφών για να συμβαδίσουν με τη ζήτηση.
«Είναι ένα πολύ αξιόπιστο αεροσκάφος, όλα του τα συστήματα λειτουργούν κανονικά, δεν υπάρχουν καθόλου προβλήματα», δήλωσε στο Reuters ο πιλότος Κονσταντίν Ζαζμουντίνοφ. «Είναι πολύ κατάλληλο για τις συνθήκες του μακρινού βορρά, μπορεί να αντέξει θερμοκρασίες έως μείον 55 βαθμούς. Υπήρξαν περιπτώσεις που πετούσαμε με μείον 60 βαθμούς Κελσίου».
Σχεδόν 100 αεροσκάφη παραμένουν σε λειτουργία, μ’ έναν μέσο όρο ζωής περίπου τα 50 χρόνια, δήλωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της σιβηριανής αεροπορικής εταιρείας Angara, Σεργκέι Ζόριν. Μερικά πρόκειται να αποσυρθούν σύντομα εντός τους τρέχοντος έτους. «Έως το 2030, το ένα τέταρτο των αεροσκαφών αυτών θα αποσυρθεί», δήλωσε ο Ζόριν. «Αυτό είναι ακριβό, και αδύνατον να επιτευχθεί χωρίς κρατική στήριξη».
Ένας αξιωματούχος του υπουργείου Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ρωσίας δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια συνάντησης στη Βουλή τον Νοέμβριο ελήφθησαν υπόψη οι προτάσεις του Ζόριν, που υποστηρίχθηκαν από την αεροπορική εταιρεία Polar Airlines, να χρησιμοποιούνται τα Antonov έως ότου ένα νέο, παρόμοιο ρωσικής κατασκευής αεροσκάφος τεθεί σε λειτουργία.
Η Ρωσία έχει χορηγήσει περισσότερα από 12 δισεκατομμύρια δολάρια σε κρατικές επιδοτήσεις και δάνεια για να διατηρήσει τον τομέα της αεροπορίας από τότε που επιβλήθηκαν οι δυτικές κυρώσεις, σύμφωνα με μια ανάλυση του Reuters.