25.4 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΑΝΑΛΥΣΗ: UH-60M CSAR/SAR για την Πολεμική μας Αεροπορία, μια ματιά στα S-70M...

ΑΝΑΛΥΣΗ: UH-60M CSAR/SAR για την Πολεμική μας Αεροπορία, μια ματιά στα S-70M SAR της Ρουμανίας

- Advertisement -

Κάτι που αναμένεται να γίνει τις επόμενες μέρες ή εβδομάδες, είναι η ενημέρωση της DSCA προς το Αμερικανικό Κογκρέσο για το ενδεχόμενο πώλησης ελικοπτέρων UH-60M στην Ελλάδα. Για την Αεροπορία Στρατού και τη ΔΕΠ, μαζί με πιθανή προαίρεση, υπάρχει δυνητικό ενδιαφέρον για συνολικά 35 ελικόπτερα.

Εν μέσω αυτής της αναμονής για τη LoA των ελληνικών Black Ηawk, το πολωνικό εργοστάσιο της Sikorsky, PZL Mielec, έχει ήδη παραδώσει στο υπουργείο Εσωτερικών της Ρουμανίας τα πρώτα τέσσερα, νέας γενιάς, κατασκευασμένα στην Ευρώπη, ελικόπτερα S-70M Black Hawk. Δύο ακόμη ελικόπτερα του ίδιου τύπου είναι προγραμματισμένα να φτάσουν στη Ρουμανία μέχρι το τέλος του 2023.

Αγορασμένα ως μέρος του ευρωπαϊκού project “Vision 2020”, τα νέα ελικόπτερα Black Hawk της Ρουμανίας θα αναλάβουν αποστολές που περιλαμβάνουν ναυτικές και χερσαίες επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης (SAR), αεροπυρόσβεσης, γενικές μεταφορές και υποστήριξη ιατρικών επειγόντων περιστατικών. Πηγές του διεθνούς Τύπου ανέφεραν ότι το συμβόλαιο που υπογράφτηκε το 2021, είχε τιμή μονάδος ανά ελικόπτερο S-70M σε διαμόρφωση SAR, 22,77 εκατομμύρια ευρώ (με τον εξοπλισμό), μια εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή για εξοπλισμένο SAR ελικόπτερο.

Σημειώνουμε πως στα πλαίσια αυτής της αγοράς, οι Ρουμάνοι αγοράζουν ένα επιπλέον S-70M Black Hawk, το οποίο εξασφαλίστηκε μέσα από κονδύλια από το ευρωπαϊκό πρότζεκτ Helipol, και προβλέπεται να παραδοθεί στη χώρα πριν από το τέλος του χρόνου και να διατεθεί στην Αστυνομία, αυξάνοντας έτσι την επιχειρησιακή της ικανότητα. Με λίγα λόγια, και η ρουμανική Αστυνομία αγοράζει τον ίδιο τύπο ελικοπτέρου με το Υυπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου να αυξηθεί η ομοιοτυπία (καμία ομοιότητα με την Ελλάδα δηλαδή).

Όλα τα Black Hawk που αγοράζει η Ρουμανία, είναι κομμάτι μιας ευρύτερης συμφωνίας, που θα περιλαμβάνει μέχρι και 12 κατασκευασμένα στην Πολωνία S-70M, που προβλέπεται να παραδίδονται κατά τη διάρκεια των επόμενων τεσσάρων ετών. Έτσι η Ρουμανία εντάχθηκε στην διεθνή οικογένεια των χρηστών Black Hawk και έγινε η 36η χώρα που θα επιχειρεί τον τύπο. Το ενδιαφέρον είναι πως έκανε έξυπνη χρήση των ευρωπαϊκών κονδυλίων αγοράζοντας πολωνικής -άρα ευρωπαϊκής- κατασκευής ελικόπτερα, τα οποία κατασκευάζει η PZL Mielec, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αεροναυπηγικών προιόντων της Πολωνίας.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο εξοπλισμός καμπίνας προέρχεται από την Deltamed, τοπική εταιρία με με έδρα την πόλη Cluj-Napoca. Η Deltamed είναι γνωστή για την ενσωμάτωση εξοπλισμού οχημάτων έκτακτης ανάγκης για την περίθαλψη και διάσωση ασθενών. Αυτά τα εξτρά στοιχεία μπορεί να αφαιρεθούν και το ελικόπτερο να χρησιμοποιηθεί σε άλλους ρόλους.

H επιλογή των S-70M από τη Ρουμανία δεν έγινε τυχαία, καθώς το στρατιωτικών προδιαγραφών Black Hawk έχει ιδαίτερες ικανότητες προσέγγισης σε δύσκολα σημεία, ενώ μπορεί να αντέξει καταπονήσεις που θα κατέστρεφαν κάποιο πολιτικής σχεδίασης ελικόπτερο. Ας δούμε μερικά απλά παραδείγματα στο παρακάτω γράφημα.

Ένας από τους λόγους που ξεχωρίζει το S-70M είναι το ανεξάρτητο σύστημα προσγείωσης με τροχούς που έχει σχεδιαστεί για μη προετοιμασμένες ζώνες προσγείωσης και την προσέγγιση σε μη προσβάσιμες από πολιτικά ελικόπτερα περιοχές, δηλαδή για αποστολές που εκτελούν κατά κόρον τα ελικόπτερα SAR. Η σχεδίαση του συστήματος τροχών με tail-wheel επιτρέπει στο Black Ηawk να προσγειωθεί σε 15 μοίρες γωνία (nose up, πλευρική) και 5 μοίρες αρνητική γωνία (nose down). Αντίστοιχα, οι προδιαγραφές πολιτικών ελικοπτέρων απαιτούν μέγιστη γωνία 5 μοιρών.

Η κατανομή του βάρους και η απορρόφηση μιας κρούσης από την προσγείωση διασφαλίζουν ότι το S-70M μπορεί να αντεπεξέλθει στις δύσκολες συνθήκες. Σε περίπτωση λοιπόν ατυχήματος ή “σκληρής” προσγείωσης, το σύστημα απορρόφησης ενέργειας του S-70M λειτουργεί ως ένα είδος “ασπίδας” προστατεύοντας έτσι τους επιβάτες και το πλήρωματα. Η ανθεκτικότητα του συστήματος προσγείωσης είναι εντυπωσιακή, καθώς αυτό αντεπεξέρχεται σε ταχύτητες πτώσης (συντριβής) 28 ποδιών ανά δευτερόλεπτο (fps), ενώ τα καθίσματα (seat crashworthiness) σε 38 fps με 245 lbs ανά επιβάτη (στρατιώτης με πλήρη φόρτο).

Νέο ελικόπτερο SAR/CSAR για την Πολεμική Αεροπορία, “κόντρα” HH-60M με AW139

Συγκριτικά, οι κανονισμοί για ελικόπτερα πολιτικού τύπου απαιτούν ανθεκτικότητα συστήματος προσγείωσης 8 fps και καθίσματος 25 fps με επιβάτη 170 lbs. Αυτό το χαρακτηριστικό καθιστά το Black Hawk ανώτερο από όλα τα πολιτικά ελικόπτερα, και το θέτει στην κορυφή της κατηγορίας, σε ότι αφορά την προστασία των επιβατών,  μεγιστοποιώντας την ασφάλεια σε κάθε αποστολή. Είτε σε καθήκοντα αναζήτησης και διάσωσης, είτε σε άλλες απαιτήσεις, το σύστημα προσγείωσης αποτελεί κορυφαίο πλεονέκτημα, κάτι που άλλωστε το γνωρίζει το ΠΝ μας από το 1990, όταν παρήγγειλε τα πρώτα S-70B6.

Πάλι χάρη στον αμιγώς στρατιωτικό σχεδιασμό, το S-70Μ (UH-60M) διαθέτει σύστημα καυσίμου με υψηλή αντοχή σε σύγκρουση με το έδαφος (και πως να μην είναι άλλωστε, όταν μπορεί να δεχτεί μέχρι και πλήγματα από όπλα και να μην συμβεί περιστατικό) πιστοποιημένο  για ταχύτητα πτώσης μέχρι και 65 πόδια ανά δευτερόλεπτο. Αυτό σημαίνει ότι το αεροσκάφος μπορεί να επιβιώσει όχι απλά σε σκληρές προσγειώσεις αλλά σε συγκρούσεις, χωρίς να αντιμετωπίζει τον κίνδυνο διαρροής και ανάφλεξης του καυσίμου, με ενσωματωμένο σύστημα αναρρόφησης του ώστε να μην ύπαρξη διαρροή και πυρκαγιά.

Επιπλέον, το S-70Μ εφοδιάζεται με ενεργό ηλεκτρονικό σύστημα απόσβεσης κραδασμών και σταθεροποίησης σε πτήση, προσφέροντας την εμπειρία ήρεμων πτήσεων, ακόμη και κάτω από δυσμενέστατες συνθήκες. Έτσι επιτρέπει στους πιλότους να επικεντρωθούν περισσότερο στην αποστολή έρευνας και διάσωσης που διεξάγουν, με το σύστημα απόσβεσης κραδασμών να μειώνει σημαντικά την καταπόνηση και το άγχος της διαχείρισης.

Ελικόπτερο CSAR για την ΠΑ: ζητήθηκαν προσφορές για 14 UH-60M, AW-139M, Η175M και Η225M

Επίσης όλα τα Black Hawk, ενσωματώνουν βελτιωμένα καθίσματα που μπορούν να αντέξουν και να απορροφήσουν τις δυνάμεις που αναπτύσσονται κατά την προσγείωση, μειώνοντας την καταπόνηση της σπονδυλικής στήλης που δέχονται τα μέλη του πληρώματος.

Μια άλλη βασική προσθήκη που προέρχεται από τις στρατιωτικές προδιαγραφές είναι η προσθήκη του συστήματος προστασίας από καλώδια, γνωστό ως Wire Strike Protection System (WSPS). Το WSPS έχει σχεδιαστεί για να παρέχει προστασία κατά την πτήση σε χαμηλό ύψος με χαμηλή ορατότητα, όπου οι κίνδυνοι από τη σύγκρουση με σύρματα και καλώδια είναι τεράστιοι. Συγκεκριμένα, το WSPS είναι σε θέση να “κόβει” τα σύρματα που βρίσκονται στο δρόμο του ελικόπτερου, αποτρέποντας έτσι τις πιθανές καταστροφικές συνέπειες.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως βασικά μέρη του ελικοπτέρου είναι ανθεκτικά σε πλήγματα πυροβόλων όπλων αλλά και εκρήξεις. Η δομή του, οι πτέρυγες του κύριου στροφείου, οι θωρακισμένες δεξαμενές, οι θωρακισμένες θέσεις των πιλότων, το ανθεκτικό σε πλήγματα σύστημα μετάδοσης κίνησης, τα προστατευμένα στοιχεία έλεγχου της πτήσης το κάνουν ένα ελικόπτερο δύσκολο να καταρριφθεί.

Οι στρατιωτικές προδιαγραφές απαιτούν το ελικόπτερο να μπορεί να συνεχίσει να πετάει μετά από χτυπήματα στην άτρακτο έως και από βλήματα 37mm, μέχρι 1 ώρα συνεχόμενα. Οι άξονες και τα στροφεία αντέχουν σε χτυπήματα μέχρι και 30mm.

Εκτός από αυτά, το ελικόπτερο φέρει τριπλά υδραυλικά και ηλεκτρικά συστήματα. Η τριπλή παροχή αυτή διασφαλίζει ότι το ελικόπτερο διατηρεί την λειτουργικότητά του ακόμη και μετά από καταστροφικό πλήγμα (καταστροφικό για άλλο ελικόπτερο). Κάθε σύστημα παραλαμβάνει ανεξάρτητα ενέργεια από τους κινητήρες, ενώ σε περίπτωση αποτυχίας του ενός (από τα 3), τα υπόλοιπα δύο συνεχίζουν να παρέχουν τις απαραίτητες λειτουργίες.

Το εντυπωσιακό είναι πως η μετατροπή του Black Ηawk από απλή διαμόρφωση SAR σε “πολεμική” γίνεται σε χρόνο κάτω από μια ώρα. Οι αναδιαμορφώσεις γίνονται εύκολα και γρήγορα και επιτρέπουν στο ελικόπτερο να προσαρμόζεται γρήγορα σε διάφορες αποστολές και επιχειρησιακές απαιτήσεις.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

23 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
23 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Στρατιωτικές σχολές, κρίσιμη τριπλή αποτυχία σε βάσεις, εισακτέους, αύξηση θέσεων!

Πολύ ανησυχητική είναι πλέον η εικόνα των Στρατιωτικών Σχολών καθώς τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν στις φετινές Πανελλαδικές, δείχνουν σημαντικό πλέον έλλειμμα ενδιαφερομένων να εισαχθούν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Μπορούμε να πάμε τώρα σε Ευρωκορβέτες αντί για Gowind/FCX-30!

38
Όταν έγινε η αγορά των 3 φρεγατών FDI HN στο Πολεμικό Ναυτικό (αντί 4 συν "ενδιάμεση λύση" μεταχειρισμένων σκαφών συν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14/26 Ιουλίου 1824: Μάχη της Άμπλιανης, μια...

0
Οι δυνάμεις του Πανουργιά, ενισχυμένες με τους οπλαρχηγούς Κίτσο Τζαβέλα, Δράκο, Δαγκλή, Ζέρβα και Νοταρά, αναχαιτίζουν την τουρκική προέλαση των Ισούφ και Αμπάζ πασά,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Deputy FM Kotsiras: Disagreements with Türkiye on fundamental issues remain

Deputy Foreign Minister George Kotsiras in an interview with the newspaper Political, emphasized that disagreements with Türkiye on fundamental issues remain. "Debate does not...

Trial for deadly fire at Mati: Witnesses blame Coast Guard, Fire Department and Police

Responsibility to the Coast Guard for the handling of the tragedy that unfolded in Mati was attributed in her testimony by a witness who...

Emergency inspections on ships by Hellenic Coast Guard

Coast Guard officials detected a series of violations during recent inspections of various types of ships. Out of a total of 660 inspections conducted...