Με μία ξαφνική απόφαση το υπουργείο άμυνας της Ρουμανίας ανακοίνωσε την αναστολή του διαγωνισμού της νέας κορβέτας στις 11 Ιανουαρίου 2019, μία ημέρα πριν την ανάδειξη του νικητή.
Η απόφαση ελήφθη έπειτα από υπηρεσιακή αναφορά ότι διαδικαστικά στοιχεία του διαγωνισμού μπορούσαν να βλάψουν το εθνικό συμφέρον ασφαλείας. Σύμφωνα με το “HotNews”, μία από τις υποψήψιες ξένες εταιρείες για την ανάληψη του συμβολαίου έχει καταθέσει αγωγή και ζητά την ακύρωση της κυβερνητικής απόφασης με την οποία γίνεται ο διαγωνισμός. Επιπλέον, παραμένει η διαμάχη γύρω από το ναυπηγείο Constanta Shipyard SA, που συνεργάζεται με τη γαλλική Naval Group.
Χωρίς να μπορεί να αποδειχθεί ως αληθινή αιτία για τη συγκεκριμένη ενέργεια, γαλλικά δημοσιεύματα υποστήριζαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα ότι η Ρουμανία θέλει οπωσδήποτε να αναθέσει το συμβόλαιο στην ολλανδική Damen, αλλά η προσφορά της Damen δεν κάλυπτε τον κύριο όρο του διαγωνισμού – δεν είχε την χαμηλότερη τιμή. Για την ενίσχυση του πολεμικού της στόλου η Ρουμανία εξετάζει τρεις επιλογές:
- την κορβέτα Gowind 2500 της Naval Group. Το κόστος τεσσάρων κορβετών φθάνει τα €1,2 δις, με τα σκάφη να προσφέρονται με πυραύλους Exocet και VL MICA.
- την κορβέτα SIGMA 10514 της Damen. Το κόστος τεσσάρων κορβετών φθάνει τα €1,25 δις, με τα σκάφη να προσφέρονται με πυραύλους οικογενείας Harpoon και Α/Α πυραύλους της Raytheon.
- την κορβέτα Abu Dhabi Enhached της ιταλικής Fincantieri. Το κόστος τεσσάρων κορβετών φθάνει τα €1,34, με τα σκάφη να προσφέρονται με πυραύλους Exocet και VL MICA.
Με βάση την υπουργική απόφαση, ο διαγωνισμός αναστέλλεται έως ότου ερευνηθούν τα στοιχεία που μπορούν να βλάψουν το εθνικό συμφέρον ασφαλείας. Η προϋπολογισμένη δαπάνη για το πρόγραμμα κυμαίνεται στα €1,6 δις. Ο νικητής οφείλει να παραδώσει το πρώτο πλοίο σε τρία έτη από την υπογραφή της σύμβασης και να ολοκληρώσει τη ναυπήγηση του τελευταίου σε επτά. Ο νικητής είναι ακόμη υποχρεωμένος να εκτελέσει ως ΑΩ τον εκσυγχρονισμό των δύο φρεγατών Type 22R.