8.6 C
Athens
Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου, 2025
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΗ Rolls-Royce θα αναπτύξει τον κινητήρα του νέου βρετανικού μαχητικού 6ης γενιάς...

Η Rolls-Royce θα αναπτύξει τον κινητήρα του νέου βρετανικού μαχητικού 6ης γενιάς Tempest

- Advertisement -

Στις 16 Ιουλίου 2018 ο Βρετανός υπουργός Αμύνης, Gavin Williamson, αποκάλυψε μοντέλο υπό κλίμακα του νέου βρετανικού μαχητικού αεροσκάφους με το όνομα “Tempest” (καταιγίδα). Η αποκάλυψη έγινε στην αεροπορική έκθεση Farnborough.
H Rolls-Royce, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής κινητήρων στον κόσμο, ανακοίνωσε πως ξεκίνησε να αναπτύσσει τους κινητήρες του βρετανικού 6ης γενιάς μαχητικού. Η εμπειρία της RR στην ανάπτυξη κινητήρων μαχητικών είναι μεγάλη, έχοντας κατασκευάσει τους κινητήρες Spey των Phantom F-4K και τους EJ-200 των Eurofighter, ενώ συμμετείχε με την General Electric στην ανάπτυξη των F136 για το 5ης γενιάς μαχητικό μέχρι που έχασε από την Pratt & Whitney με τον F135.
Ωστόσο, όλη η εμπειρία της ίσως να μην είναι αρκετή για την ανάπτυξη ενός κινητήρα 6ης γενιάς. Το τελευταίο της επίτευγμα, ο Eurojet EJ200, είναι σχεδόν 20 ετών και η πρόοδος της τεχνολογίας έχει ξεπεράσει το μεταψυχροπολεμικό επίπεδο προ πολλού. Για να δώσουμε ένα παράδειγμα, η διαφορά του κινητήρα ενός μαχητικού 6ης γενιάς διαφέρει από εκείνον ενός 4ης όσο ένα μαχητικό F-18 Super Hornet από ένα εμβολοφόρο καταδιωκτικό του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου.
Το πρόβλημα με το Tempest είναι πως πέρα από ένα μαχητικό αεροσκάφος είναι ένα οπλοσύστημα διοίκησης και ελέγχου και πλατφόρμα δυναμικών αισθητήρων που θα ενσωματώνει τεχνολογία stealth. Οι ικανότητές του θα ξεπερνούν πολύ εκείνες ενός μαχητικού, με τον πιλότο να κατευθύνει μη-επανδρωμένα αεροσκάφη, να χειρίζεται όπλα λέιζερ και να δρα περισσότερο σαν “διευθυντής” επιχειρήσεων παρά ως καθαρόαιμο μαχητικό.
Πρακτικά, οι ανάγκες του αεροσκάφους σε ηλεκτρική ενέργεια θα είναι τεράστιες με τα υποσυστήματά του να την καταβροχθίζουν σαν αδηφάγο κτήνος. Ένας παλιάς τεχνολογίας κινητήρας που απλά προωθούσε θερμά αέρια δεν επαρκεί σε καμία περίπτωση.

Η Rolls-Royce δεν προσέρχεται φυσικά απροετοίμαστη! Τα τελευταία πέντε χρόνια έχει εμπλακεί στην ανάπτυξη του κινητήρα για τα νέας γενιάς μαχητικό. Στην καρδιά των ερευνών βρίσκεται μια γεννήτρια ηλεκτρικής εκκίνησης που ενσωματώνεται πλήρως στον πυρήνα ενός κινητήρα αεριοστροβίλου που ξεκίνησε σαν πρόγραμμα επίδειξης τεχνολογίας το 2014 ( Embedded Electrical Starter Generator – E2SG) παράγοντας μονομιάς μεγάλες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας απευθείας από τον κινητήρα.
“Η νέα γεννήτρια ηλεκτρικής εκκίνησης θα εξοικονομήσει πολύ χώρο και θα παράγει μεγάλα ποσά ενέργειας που απαιτούνται για ένα μελλοντικό μαχητικό”, διαβεβαιώνει ο υπεύθυνος μελλοντικών προγραμμάτων της RR, Conrad Banks. “Μέχρι σήμερα, οι κινητήρες έπαιρναν ενέργεια από μια γεννήτρια. Πέρα από την πολυπλοκότητα που προσέδιδε, αυτό καταλάμβανε και πολύτιμο χώρο μεγεθύνοντας την άτρακτο, κάτι ανεπιθύμητο σε αεροδυναμικές και μάλιστα stealth κατασκευές”.
Η Βρετανία αναζητά ήδη εταίρο προσεγγίζοντας την Ιαπωνία και επιδιώκοντας να ενσωματώσει το πρόγραμμα μελλοντικού μαχητικού F3 σε ένα αλλά την τελευταία διεκδικούν δυναμικά ήδη πολλές αμερικανικές εταιρίες.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 2ο, οι φρεγάτες MEKO παραμένουν απαραίτητες

Σο δεύτερο μέρος της ανάλυσης των μεγάλων ανοιχτών θεμάτων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ο συντάκτης της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννης Ρέκκας, συζητά με τον Αντιναύαρχο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

9
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Φεβρουαρίου 1943: ο Κώστας Περρίκος περνά στην...

2
Εκτελείται στο σκοπευτήριο Καισαριανής ο αρχηγός της αντιστασιακής οργάνωσης ΠΕΑΝ, Κώστας Περρίκος. Απότακτος αξιωματικός της Αεροπορίας (αποτάχτηκε το 1935 για κριτική της τότε κυβέρνησης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 2ο, οι φρεγάτες MEKO παραμένουν απαραίτητες

Σο δεύτερο μέρος της ανάλυσης των μεγάλων ανοιχτών θεμάτων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ο συντάκτης της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννης Ρέκκας, συζητά με τον Αντιναύαρχο...

Σλοβενία: «πράσινο φως» για τροχοφόρα τεθωρακισμένα Patria

Η Σλοβενία έχει αποφασίσει να προμηθευτεί σε δύο φάσεις συνολικά 106 τροχόφορα τεθωρακισμένα οχήματα 8x8 της φινλανδικής Patria, έναντι περίπου 700 εκατ. ευρώ. Η...

Νέα Ζηλανδία: οριστικό αντίο στο C-130H

Το κοινό της Νέας Ζηλανδίας αυτές τις ημέρες θα έχει την τελευταία ευκαιρία να δεί τα μεταγωγικά C-130, που πραγματοποιούν εθιμοτυπικές διελεύσεις πάνω από...