18.6 C
Athens
Κυριακή, 3 Μαρτίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑAποσυρθέντα βρετανικά Sea King AEW και ευσεβείς πόθοι

Aποσυρθέντα βρετανικά Sea King AEW και ευσεβείς πόθοι

- Advertisement -

Μετά από επίσημη ερώτηση που κατέθεσε στην βουλή ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Νικόλαος Κουζήλος εμφανίστηκε από το πουθενά ζήτημα ενδιαφέροντος των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων για τα προσφάτως αποσυρθέντα ελικόπτερα έγκαιρης προειδοποίησης (AEW) του βασιλικού Ναυτικού.

Το Βρετανικό Ναυτικό απέσυρε τα ελικόπτερα Sea King


Αν και μόνο η ηλικία άνω των 40 ετών των συγκεκριμένων ελικοπτέρων (υπενθύμιση ότι μιλάμε για εναέρια μέσα) θα έπρεπε να ήταν αρκετή απάντηση πριν καν εγερθεί το ερώτημα, ωστόσο το ΥΠΕΘΑ μέσω του ίδιου του υπουργού κ. Πάνου Καμμένου προέβη στην έκδοση επίσημης απάντησης.
Υπενθυμίζεται αναλυτικά η ερώτηση, όπως διατυπώθηκε από τον βουλευτή:
«Ερώτηση 3001/02-11-18 της Βουλής των Ελλήνων
Τον παρελθόντα Σεπτέμβριο, αποσύρθηκαν από την υπηρεσία του Βρετανικού Βασιλικού Ναυτιού τα 4 εναπομείναντα ελικόπτερα Εναέριας Έγκαιρης Προειδοποίησης/ Εναέριας Επιτήρησης & Ελέγχου (AEW/ASAC) τύπου Sea King ASaC7, με τον χαρακτηριστικό εξωτερικά μεταφερόμενο θόλο του ραντάρ Search water 2000.
Τα συγκεκριμένα ελικόπτερα αποτελούσαν τα εναέρια “μάτια” του βρετανικού στόλου και ιδίως της Ομάδας Μάχης Αεροπλανοφόρου, λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους και πιο συγκεκριμένα αναφορικά με το Σύστημα Αποστολής Cerberus της Thales (δύο σταθμοί εργασίας) ολοκληρωμένο με παλμικό ραντάρ Search water 2000, σύστημα IIP τύπου Nik XII Mode 4 με ανακριτή σήματος ΑΡΧ-113 και ζεύξη δεδομένων Link 16, με το Search water 2000 και με ικανότητα ιχνηλατίσεως 400 ιχνών, ενώ χάρη στην διαμόρφωση Ενδείξεως Κινούμενου Χερσαίου Στόχου (GMTI) είναι δυνατή η στενή παρακολούθηση στόχων στην στεριά. Τον εξοπλισμό συμπληρώνουν σταθμοί ασυρμάτων ασφαλών επικοινωνιών και Σύνολο Αμυντικών Βοηθημάτων με Δέκτες Προειδοποιήσεως Ραντάρ (RWR), Σύστημα Προειδοποιήσεως Προσεγγίζοντος Πυραύλου AAR47, παρεμβολέα υπερύθρων ALQ-144 και διανομείς αεροφύλλων/ θερμοβολίδων.
Στην ελληνική περίπτωση, τα Sea King ASaC7 μπορούν να είναι χρήσιμα τόσο στις ανοικτές και κλειστές περιοχές του Αιγαίου προς όφελος ομάδων μάχης, επεκτείνοντας τον ορίζοντα αποκαλύψεως χαμηλά ιπταμένων εναερίων απειλών, είναι σε θέση να υποστηρίξουν αμφίβιες αποβατικές επιχειρήσεις αλλά και Ειδικές Επιχειρήσεις του ΓΕΕΘΑ σε όλο τον χερσαίο χώρο, όπως ακριβώς συνέβη στο Αφγανιστάν.
Φυσικά, τα εν λόγω ελικόπτερα ειδικού ρόλου, μπορούν να υποκατασταθούν σε έναν βαθμό από συστήματα UAV, τα τελευταία όμως μόνο με ειδικό εξοπλισμό μπορούν να αποκτήσουν ικανότητα GMTI ενώ βεβαίως δεν μπορούν να έχουν καμιά συνεισφορά σε ρόλο AEW. Στον τελευταίο, τα Sea King ASaC7 είναι σε θέση να συμπληρώσουν και σε εξεζητημένες περιπτώσεις να υποκαταστήσουν σε έναν βαθμό τα ΑΣΕΠΕ ΕΜΒ-145Η της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
Υπάρχει πρόθεση να τεθεί προς εξέταση η αγορά των συγκεκριμένων ελικοπτέρων;
Ο βουλευτής,
Νικόλαος Κούζηλος»
Στο παραπάνω ερώτημα λοιπόν ακολούθησε η παρακάτω απάντηση από το ΥΠΕΘΑ, όπου εν ολίγοις υπήρξε αρνητική τοποθέτηση.
ΘΕΜΑ: Κοινοβουλευτικός Έλεγχος
ΣΧΕΤ.: Ερώτηση 3001/02-11-2018 της Βουλής των Ελλήνων.
Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης που κατέθεσε ο βουλευτής κ. Νικόλαος Κούζηλος με θέμα «Σχετικά με την ενδεχόμενη αγορά των SeaKing ASaC7» σας γνωρίζω, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία τέθηκαν υπόψη μου, τα ακόλουθα:
Κατ’ αρχήν οφείλω να σας υπενθυμίσω ότι η προμήθεια νέων οπλικών συστημάτων και μέσων πραγματοποιείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με βάση την εγκεκριμένη από το ΚΥΣΕΑ, Δομή Δυνάμεων (ΔΔ) των ΕΔ. Στην ισχύουσα ΔΔ 2013-2027, δεν υφίσταται πρόβλεψη για προμήθεια ελικοπτέρων (Ε/Π) για υποκατάσταση ή υποβοήθηση του ρόλου των αεροσκαφών ΑΣΕΠΕ ΕΜΒ-145Η της Πολεμικής Αεροπορίας.
Επιπλέον, η εξέταση της σκοπιμότητας απόκτησης των υπόψη ελικοπτέρων από τις Ένοπλες Δυνάμεις δεν έχει, καθ’ οιονδήποτε τρόπο, τεθεί στο ΥΠΕΘΑ ή και στο ΓΕΕΘΑ από κάποιον φορέα, ώστε να τύχει περαιτέρω επιτελικής επεξεργασίας. Σε κάθε περίπτωση, η κάλυψη των συναφών επιχειρησιακών απαιτήσεων των ΕΔ – ήτοι αυτών που δύνανται να συσχετισθούν με τις δυνατότητες του υπόψη Ε/Π και αφορούν στους τομείς της επιτήρησης και της έγκαιρης προειδοποίησης – έχει ήδη δρομολογηθεί επιτελικά μέσω των συναφών διαδικασιών του Εθνικού Αμυντικού Σχεδιασμού (ΕΑΣ).
Τέλος, το όλο ζήτημα σχετίζεται με διεργασίες του ΕΑΣ, οι επιμέρους παράμετροι των οποίων φέρουν διαβάθμιση ασφαλείας «ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ» και δεν δύνανται να αποδεσμευθούν μέσω της παρούσης διαδικασίας.
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
Σχόλιο Π&Δ:
Από την μία είναι ομολογουμένως και αντικειμενικά θετικό αν και σπάνιο βουλευτές της ελληνικής βουλής να παρουσιάζουν ενδιαφέρον για εξοπλιστικά ζητήματα να διατυπώνουν απόψεις κι ερωτήσεις, ανεξάρτητα του κόμματος που πρόσκεινται. Από την άλλη όμως υπάρχουν και όρια.
Δεν εξετάζουμε τα κίνητρα ή/και πολιτικές σκοπιμότητες που μπορεί να οδήγησαν τον συγκεκριμένο (ή κάθε άλλον βουλευτή) να υποβάλλει ερώτηση για κάποιο εξοπλιστικό θέμα. Οι βουλευτές δεν είναι παντογνώστες, ούτε περιμένει κανείς να είναι, για αυτόν τον λόγο άλλωστε η Βουλή των Ελλήνων δικαιολογεί την απασχόληση συμβούλων για λογαριασμό τους. Σήμερα στην εποχή του Google ούτε καν αυτό δεν είναι απαραίτητο.
Ελικόπτερο το οποίο είναι σε υπηρεσία για πάνω από πενήντα χρόνια και συγκεκριμένα τουλάχιστον 37 χρόνια για την έκδοση Sea King ASaC.7 (πρώην Sea King AEW.2) και αποσύρεται μαζικά από όλους τους χρήστες του, δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός επί των αμυντικών θεμάτων ούτε να έχεις συμβούλους ειδικούς επί των αμυντικών θεμάτων για να μπορείς να αντιληφθείς ότι έχει θέση μόνο στο μουσείο ή στο κοντινότερο κέντρο διαλογής παλαιών μετάλλων σκραπατζίδικο.
Υπό άλλες συνθήκες, τα συστήματα που φέρουν είναι τεράστιας και εγνωσμένης επιχειρησιακής αξίας και σίγουρα θα είχαν τουλάχιστον ενδιαφέρουσες προοπτικές. Οι πλατφόρμες που τα φέρουν όμως δεν έχουν μέλλον αφενός και είναι σε μικρό αριθμό για να αξίζει τον κόπο η προσθήκη ενός ακόμα νέου τύπου μεγαλώνοντας περεταίρω την πολυτυπία την στιγμή που κι οι τρεις κλάδοι δυσκολεύονται τρομερά να κρατήσουν επιχειρησιακά τα υπάρχοντα αερομέσα τους.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ουκρανία: Πως η μάχη στο αεροδρόμιο Antonov έκρινε την πορεία του πολέμου

Του Ανδρέα Πογιατζή - δημοσιογράφου/αναλυτήΥπήρξαν μάχες που άλλαξαν την ιστορία, αφήνοντας μετέωρο το ερώτημα, "τι θα συνέβαινε εαν…" Μια από αυτές, ήταν του αεροδρομίου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τα ΕΑΣ πήραν μπροστά και παράγουν βλήματα πυροβολικού 155 χιλιοστών

111
Σήμερα έχουμε ένα καλό νέο, με σημαντικές επεκτάσεις για την αμυντική μας ικανότητα: Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) έχουν ξεκινήσει να παράγουν και πάλι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Μαρτίου 1991: Μάχη της Rumaila, η τελευταία...

1
Στην τελευταία σύγκρουση του πολέμου του Κόλπου το 1991, μονάδες της αμερικανικής 24ης Μεραρχίας Πεζικού και της 101ης Αερομεταφερόμενης ενεπλάκησαν με προπορευόμενη φάλαγγα της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

71
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ο πόλεμος στη Γάζα οξύνει τις διαιρέσεις στο Ιράν

της Angeles Espinosa,  αρθρογράφου της El Pais Ο ανώτατος ηγέτης του Ιράν, ο αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ, προειδοποιούσε στα μέσα Οκτωβρίου ότι η κινητοποίηση των μουσουλμάνων...

Πόλεμος στην Ουκρανία και επανάσταση στη στρατιωτική τεχνολογία

του Max Boot, αρθρογράφου της Washington PostΟ πόλεμος στην Ουκρανία -η μεγαλύτερη σύγκρουση στην Ευρώπη μετά το 1945- περιλαμβάνει έναν συνδυασμό παλιών και νέων τεχνολογιών...

Στην Ευρώπη, πρέπει να αναζητήσουμε κοινές λύσεις στα κοινά προβλήματα

του Bernard Guetta, δημοσιογράφου και ευρωβουλευτήΚι αν μιλούσαμε για πολιτική, την πραγματική, τους μεγάλους κινδύνους και τα μεγάλα διακυβεύματα; Κι αν οι προσεχείς ευρωεκλογές...