17.4 C
Athens
Σάββατο, 15 Νοεμβρίου, 2025
ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝΕπιλέγοντας νέες φρεγάτες: Μια απάντηση στον KyrNG περί καινοτομίας και ρίσκου

Επιλέγοντας νέες φρεγάτες: Μια απάντηση στον KyrNG περί καινοτομίας και ρίσκου

- Advertisement -

Προ ημερών είχαμε δημοσιεύσει ένα άρθρο γνώμης του αναγνώστη μας KyrNG, το οποίο εξέταζε τις υποψηφιότητες για το πρόγραμμα νεών φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού (link από κάτω). Το άρθρο συγκέντρωσε πολλά σχόλια καθώς έκανε και μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση εξετάζοντας τα σκάφη με βάση ένα κριτήριο καινοτομίας και ρίσκου. Το  συγκεκριμένο δημοσιεύμα όμως έχει -και προς χαρά μας- δημιουργήσει διάλογο, τον οποίο τον βλέπουμε με αυτό το άρθρο-απάντηση, από άλλο αναγνώστη μας, τον κ. Μίλτο Αντωνιάδη! Ελπίζουμε πως κάτι τέτοιο θα επαναληφθεί και σε άλλες θεματολογίες, να παράγεται δηλαδή μέσα από τις σελίδες μας μια -αξιόλογη σε πληροφορία και σε επίπεδο επιχειρημάτων- συζήτηση των αναγνωστών μας. Φυσικά και στα δύο άρθρα οι απόψεις που εκφράζονται είναι των συγγραφέων τους και όχι της ΠΤΗΣΗΣ και των site της, ptisidiastima.com & navaldefence.gr.

ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ, O KyrNG γράφει για τις φρεγάτες: Πρόγραμμα αναβάθμισης Πολεμικού Ναυτικού ή καινοτομία vs ρίσκο

Του Μίλτου Αντωνιάδη

Αγαπητέ KyrNG: Διάβασα με προσοχή το άρθρο σου σχετικά με τις νέες φρεγάτες και τα κριτήρια επιλογής που θεωρείς σημαντικά (καινοτομία – ρίσκο). Σέβομαι την άποψή και σε ευχαριστώ που την ανέπτυξες ώστε να ξεκινήσει ένας γόνιμος διάλογος μεταξύ ημών των φίλων του ΠΝ και της ΠΑ που διαβάζουμε Ptisi και Navaldefence.gr.

Από εκεί και πέρα θα ξεκινήσω λέγοντας πως δεν συμφωνώ με τα συμπεράσματά σου, αλλά ούτε και με την μεθοδολογία που επέλεξες για να τα στηρίξεις, και θα εξηγηθώ παρακάτω. Συμφωνώ όμως απόλυτα με ένα πράγμα που γράφεις: Το ΠΝ ξέρει καλύτερα! Το πίστευα ανέκαθεν και σε κάθε συζήτηση που έχω αυτόν τον καιρό με στελέχη του ΠΝ η πεποίθησή μου αυτή επιβεβαιώνεται.

Ως προς τη μεθολογία, γενικότερα, έχω τις εξής ενστάσεις:

  • Η επιλογή των δύο παραμέτρων (καινοτομία – ρίσκο) είναι αυθαίρετη. Δεν βασίζεται σε κάποια υφιστάμενη μεθοδολογία αξιολόγησης ούτε καλύπτει όλες τις πτυχές που απασχολούν το ΠΝ και τη χώρα.
  • Οι δύο παράμετροι είναι αντιστρόφως ανάλογες. Οποιαδήποτε λύση υπερέχει σε καινοτομία θα ενέχει περισσότερο ρίσκο. Δεν είναι δυνατόν με αυτούς τους άξονες Χ,Υ να προκύψει στο «δεξιά-πάνω» τεταρτημόριο κάποια λύση που θα προκριθεί ως βέλτιστη.
  • Γράφεις πως το ΠΝ θα πρέπει να αποφασίσει για το μείγμα ρίσκου-καινοτομίας. Μα, όχι. Το ΠΝ, με τον προϋπολογισμό που του εξασφαλίζει ο ταλαίπωρος Έλληνας φορολογούμενος, δεν είναι ούτε Αμερικανικό ούτε Βρετανικό Ναυτικό για να αναλαμβάνει τέτοιου είδους ρίσκα που υποννοείς. Αντίθετα, πρέπει να αποφασίσει με γνώμωνα το αξιόμαχο του στόλου για τα επόμενα 30 χρόνια. Δηλαδή, δοκιμασμένες λύσεις σήμερα, με δυνατότητες αναβάθμισης στο μέλλον.
  • Τέλος, στην ανάλυση του ρίσκου στην επιστολή σου εστιάζεις κυρίως σε συγκεκριμένα οπλικά συστήματα και υποσυστήματα των προσφερόμενων πλοίων. Όχι στην μονάδα συνολικά, όχι στον στόλο, όχι στις διαλειτουργικές ένοπλες δυνάμεις εν τέλει. Είναι σημαντική εδώ η διαφορά οπτικής δέντρου δάσους.

Πάμε τώρα στις κρίσεις επί των συγκεκριμένων σχεδιάσεων/προτάσεων ειδικότερα:

SIGMA 11515: Αποδομείς αυτή την εξαιρετική πρόταση με βάση το επιχείρημα πως το πλοίο δεν υπάρχει, είναι επιμήκυνση μικρότερων σχεδιάσεων με ένα ραντάρ που θα έρθει και ένα σύστημα πρόωσης που είναι καινοτόμο, άρα, ενδεχομένως προβληματικό.

Το μεν πρώτο (επιμήκυνση) είναι σωστό αλλά ασήμαντο από άποψης ρίσκου. Να σου θυμίσω πως οι ΤΠΚ Ρουσσέν προέκυψαν από την επιμήκυνση κατά περίπου 10μ της Βρετανικής Super Vita. Το αποτέλεσμα είναι ένα πλοίο «αστακός»…

Η συνέχεια στο αδελφό site navaldefence.gr

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

81 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
81 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Σκάνδαλο διαφθοράς συγκλονίζει την NSPA και το ΝΑΤΟ – η σχέση με την Ελλάδα

Μια κρίση εσωτερικής αξιοπιστίας του ΝΑΤΟ φαίνεται να ξεδιπλώνεται μέσα από το σκάνδαλο που συγκλονίζει τον Οργανισμό Υποστήριξης και Προμηθειών (NSPA), με έδρα το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Τα μεταγωγικά της Τουρκικής Αεροπορίας

0
Το άρθρο που ακολουθεί πρωτοδημοσιεύτηκε στην «Πτήση» 55, Ιανουαρίου 2025, τότε με την ευκαιρία για την είδηση περί αγοράς των μεταχειρισμένων C-130J-30 της RAF...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Νοεμβρίου 1940: “Coventry Blitz”, κόλαση από τη...

2
Η πόλη του Κόβεντρυ στην κεντρική Αγγλία, σαρώνεται από 515 γερμανικά βομβαρδιστικά, που ρίχνουν έναν συνδυασμό εκρηκτικών και εμπρηστικών βομβών και ναρκών.Η παλιά μεσαιωνική...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Εκατοντάδες αντιαεροπορικούς πυραύλους SM-2 και SM-6 ζητά το Γερμανικό Ναυτικό – τι θα πληρώσει

Έγκριση από το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών πήρε το γερμανικό αίτημα για αγορά 173 πυραύλων SM-6 Block 1 και 577 SM-2 Block IIIC, μαζί  με...

Fitch: Αναβάθμισε το αξιόχρεο της Ελλάδας στη βαθμίδα ΒΒΒ με σταθερές προοπτικές

O οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Fitch αναβάθμισε το αξιόχρεο της Ελλάδας στη βαθμίδα ΒΒΒ με σταθερές προοπτικές, από ΒΒΒ- με θετικές προοπτικές, αναφέροντας τη σταθερή...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 65, Νοέμβριος 2025 κυκλοφορεί!

Το τεύχος μας Νοεμβρίου 2025 είναι στα περίπτερα  με επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα και αναλύσεις. Είναι όμως ήδη διαθέσιμο ηλεκτρονικά  ΕΔΩ σε ειδική χαμηλή...