Σημαντικές γεωπολιτικές εξελίξεις προβλέπονται από ένα πετυχημένο ταξίδι που έκανε ένα εμπορικό σκάφος μεταφοράς κοντέινερ, το Flying Fish 1, ολοκληρώνοντας την διαδρομή Αγίας Πετρούπολης-Σαγκάης αλλά μέσω Αρκτικού Ωκεανού. Το πλοίο ταξίδεψε μέσω Βαλτικής, βγήκε στον Ατλαντικό και μετά κινήθηκε βόρεια και τελικά προς ανατολάς, παραπλέοντας τη βόρεια Ρωσία. Η διαδρομή αυτή η αντίθετη από την επικρατούσα, όπου ο όγκος της εμπορικής κίνησης από ευρωπαϊκά λιμάνια προς Κίνα γίνεται προς το Νότο, μέσω διώρυγας του Σουέζ, τον Ινδικό Ωκεανό και τον Ειρηνικό.
Το Flying Fish 1, κατηγορίας Panamax, συμφερόντων ναυτιλιακής του Χονγκ-Κονγκ, της EZ Safetrans Logistics, έκανε ρεκόρ λόγω μεγέθους του, καθώς μεταφέρει 4.890 κοντέινερ, ενώ μέχρι τώρα την ίδια διαδρομή είχαν κάνει μικρότερα σκάφη. Το σημαντικότερο είναι πως ολοκλήρωσε το ταξίδι σε 3 εβδομάδες από τις 5 που θα χρειαζόταν από την τυπική διαδρομή, καθώς ταξίδεψε περίπου 8.000 ναυτικά μίλια, αντί για 12.000 μέσω Σουέζ.
Το ταξίδι τόσο μεγάλων πλοίων έιναι πλέον δυνατό λόγω της υποχώρησης των πάγων στον Αρκτικό Ωκεανό λόγω της κλιματικής αλλαγής. Βέβαια αυτό συμβαίνει κατά το καλοκαίρι, οπότε η εμπορική διαδρομή είναι ανοιχτή για ένα διάστημα 3-4 μηνών, αλλά και έτσι είναι προφανές πως ανοίγει σταδιακά αυτή η επιλογή θαλάσσιου εμπορίου. Ακόμη η υποχώρηση των πάγων θα επιτρέψει την εκμετάλλευση του υποθαλάσσιου πλούτου της Αρκτικής που προβλέπεται σημαντικός και ήδη ερίζουν για αυτόν όλες οι γειτονικές χώρες, Ρωσία, Καναδάς, ΗΠΑ κ.α.
Επίσης με αυτή τη διαδρομή τα κινεζικά προϊοντα (δηλαδή το μεγαλύτερο μέρος της παγκόσμιας βιομηχανικής παραγωγής) μπορεί να έρχονται ταχύτερα προς τις δυτικές αγορές, περνώντας όμως από θάλασσες που ελέγχει η Ρωσία. Έτσι η Μόσχα μπορεί να αποκτήσει σημαίνουσα επιρροή στο παγκόσμιο εμπόριο, ενώ αντίθετα μπορεί να υποβαθμιστεί η γεωπολιτική βαρύτητα της νότιας διαδρομής, κάτι που επηρεάζει πολλές χώρες σε βάθος χρόνου.