18.7 C
Athens
Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου, 2024
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝC-130J: Η… «σπορτίφ» προσγείωση κόστισε ακριβά

C-130J: Η… «σπορτίφ» προσγείωση κόστισε ακριβά

- Advertisement -

Σε σφάλμα χειριστού αποδίδει το πόρισμα της διερευνητικής επιτροπής την βαρειά προσγείωση αμερικανικού C-130J κατά την διάρκεια εκπαίδευσης πέρυσι τον Απρίλιο στην αεροπορική βάση Ramstein της Γερμανίας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της USAF, ο πιλότος έφερνε το Super Hercules για ‘maximum effort landing’ σε μια προσομοίωση προσγείωσης σε πρόχειρο πεδίο αλλά στα 70 πόδια (21,3 μ) μείωσε την ισχύ των κινητήρων, φέροντας τις μανέτες σε θέση ‘idle’ στα 45 πόδια (13,7 μ) με συνέπεια χάνοντας ύψος πολύ γρήγορα το μεταγωγικό να «πιάσει βαρειά» διάδρομο.

Κανονικά, κατά την προσγείωση σε πρόχειρο διάδρομο ο χειριστής αρχίζει να «κόβει» κινητήρες σε ύψος περίπου 20 ποδών (6,9 μ) ώστε να βρεθεί στο κέντρο της ζώνης επαφής με τον διάδρομο. Όμως η πρόωρη μείωση ισχύος αύξησε υπερβολικά τον βαθμό βύθισης (834 ft/min με όριο τα 540 πόδια/λεπτό) και όταν το πλήρωμα έδωσε πάλι ισχύ σε ύψος περίπου 10 ποδών (3 μ) ήταν αργά. Η αδυναμία των ελίκων του C-130J να δημιουργήσουν επαρκή ροή αέρα στην επιφάνεια των πτερύγων έκανε το αεροπλάνο να «σκάσει» στον διάδρομο με 3,62 g –με όριο του αεροσκάφους τα 2,0 g– υφιστάμενο ζημιές ύψους 20,9 εκατ. δολαρίων.

Η επιθεώρηση που ακολούθησε αποκάλυψε ότι το C-130J-30 (s/n 11-5736) του 37th Airlift Sqn είχε σημαντικές ζημιές στο κεντρικό τμήμα της πτέρυγας και στα δύο απώτερα τμήματά της, σε αμφότερα τα συγκροτήματα των κυρίων σκελών προσγείωσης και στους κινητήρες, συμπεριλαμβανομένων των δομικών σημείων στήριξής τους. Επίσης, οι φωτογραφίες που περιελάμβανε η έκθεση των εμπειρογνωμόνων έδειχναν ορατές ζημιές στο κάτω μέρος της ατράκτου, βγαλμένα πριτσίνια και σπασμένα στεγανοποιητικά.

Η αποτυχία του πιλότου και του κυβερνήτη –ο οποίος ήταν και ο εκπαιδευτής στην συγκεκριμένη πτήση– να αντιληφθούν εγκαίρως τον υπερβολικό βαθμό βύθισης του αεροσκάφους και να τον ανακόψουν ή να εκτελέσουν επανακύκλωση (go around) υπήρξε κατά το πόρισμα ουσιαστικός παράγων στο ατύχημα. Σημειωτέον ότι αρχικώς το πλήρωμα νόμιζε πως η αύξηση του βαθμού βύθισης οφειλόταν σε ούριο άνεμο.

Αν και η επιτροπή διερεύνησης δεν βρήκε στοιχεία που να δείχνουν ότι ο ρυθμός επιχειρήσεων συνέβαλε στο ατύχημα, ο πιλότος επεσήμανε ότι δύο πτήσεις που είχε προγραμματίσει για να προετοιμασθεί εν όψει της αξιολόγησης της 23ης Απριλίου αναβλήθηκαν λόγω της πανδημίας. Στο πόρισμα αναφέρεται ωστόσο ότι ο αυξημένος ρυθμός αποστολών της Μοίρας για την υποστήριξη των αμερικανικών δυνάμεων στην Ευρώπη και στην Αφρική αφήνει λιγότερο χρόνο για τοπικές εκπαιδευτικές πτήσεις οι οποίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές για πληρώματα με μικρότερη πείρα.

«Η έλλειψη εκπαιδευτικών εξόδων, σε συνδυασμό με τους τοπικούς περιορισμούς, καθιστούν δυσχερή την εξάσκηση κρίσιμων δεξιοτήτων στις αερομεταφορές μάχης, συμπεριλαμβανομένων απογειώσεων, προσεγγίσεων και προσγειώσεων μεγίστης απόδοσης» σημειώνεται χαρακτηριστικά. Επιπροσθέτως η βάση του Ramstein δεν διαθέτει Ζώνη Προσγείωσης για εξάσκηση σε assault landings και χρησιμοποιεί μια οριοθετημένη «υποθετική» LZ η οποία όμως «δεν παρέχει ρεαλιστική εκπαίδευση».

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

3 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Adaptable Strike Frigate της BAE Systems, το μέλλον των πολεμικών πλοίων;

Σε μια εποχή όπου οι ναυτικές δυνάμεις καλούνται να ανταποκριθούν γρήγορα και αποτελεσματικά σε ποικίλες προκλήσεις, η ανάγκη για ικανότητα προσαρμογής είναι πιο επιτακτική...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ιταλική πρόταση για φρεγάτα PPA EVO, “πάνοπλη” με 64 κελιά εκτόξευσης...

49
Όπως μεταδίδει το ιταλικό site RID, η Fincantieri παρουσίασε μια πρόταση στην έκθεση Euronaval 2024, για μια εξελιγμένη φρεγάτα κλάσης PPA, αλλά με την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 8 Νοεμβρίου 1942: Επιχείρηση “Torch”, απόβαση στα νώτα...

0
Αμερικανικές και Βρετανικές δυνάμεις αποβιβάζονται ταυτόχρονα στη γαλλική Βόρειο Αφρική στοχεύοντας τις πόλεις Οράν, Καζαμπλάνκα και Αλγέρι.Πρόκειται για την πιο σημαντική έως εκείνη τη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ουκρανικά drone χτυπούν ρωσικά πολεμικά στην Κασπία – βίντεο

Μια ακόμη επίθεση ουκρανικών drone που κίνησε το διεθνές ενδιαφέρον εντός της εβδομάδας, ήταν αυτή κατά ρωσικών σκαφών, στη βάση Κασπίγσκ, στα παράλια της...

Νέο αυτοκινούμενο πυροβόλο για την Ελβετία, με βάση το τεθωρακισμένο Piranha IV

Μια ιδιαίτερη επιλογή έκανε η Ελβετία για να ανανεώσει το εποχούμενο πυροβολικό της, καθώς διάλεξε το συνδυασμό μη επανδρωμένου πύργου AGM με πυροβόλο 155...

Σημαντική αύξηση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις ιδιωτικές πτήσεις

Οι ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις ιδιωτικές αερομεταφορές αυξήθηκαν κατά 46% μεταξύ 2019 και 2023, σύμφωνα με ανάλυση που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό...