Φωτογραφίες εμφανίστηκαν στο Χ από τα εκθέματα που ετοιμάζονται για το φετινό Αεροπορικό Σώου στη Παρίσι (στο γνωστό αεροδρόμιο του Le Bourget), με μια… επιστροφή από τα παλιά. Δηλαδή παρουσίαση ενός μαχητικού Rafale με σύμμορφες δεξαμενές, εκατέρωθεν της ράχης της ατράκτου.
Η ύπαρξη και η δοκιμή τέτοιων δεξαμενών (CFT, Conformal Fuel Tanks) για το γαλλικό μαχητικό είναι βέβαια γνωστή από το 2001 όταν είχαν πρωτοπαρουσιαστεί, αλλά έκτοτε ποτέ κανένας χρήστης του δεν τις έχει παραγγείλει, ούτε καν η Γαλλική Αεροπορία. Έτσι η εκ νέου παρουσίαση τους, και σε εποχή μεγάλων διεθνών εξοπλισμών, δείχνει πως η Dassault που κατασκευάζει το αεροσκάφος, θέλει να θυμίσει και αυτή τη δυνατότητα.
Οι σύμμορφες δεξαμενές έχουν πλεονεκτήματα από τις κλασικές που αναρτώνται ως ατρακτίδια στους πυλώνες πτερύγων και ατράκτου. Είναι φτιαγμένες ώστε να έχουν αεροδυναμική φόρμα, άρα λιγότερη οπισθέλκουσα για το μαχητικό, απελευθερώνουν πυλώνες για μεταφορά άλλων κρίσιμων φορτίων, ενώ μπορεί να περιέχουν και εξτρά δυνατότητες, π.χ. κάποια ηλεκτρονικά. Και βέβαια προσφέρουν σημαντική αύξηση της εμβέλειας του μαχητικού. Πρόβλημα βέβαια αποτελούν το ότι παραμένουν πάνω στο αεροσκάφος μέχρι να προσγειωθεί, οπότε το νεκρό βάρος τους πάντα το συνοδεύει, ενώ η αφαίρεση/προσθήκη τους απαιτεί κάποιο χρόνο.
Για την Ελλάδα πάντως η προμήθεια τέτοιων δεξαμενών για τα Rafale μας θα ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα επέκταση των δυνατοτήτων τους, ειδικά για αποστολές βαθιάς κρούσης που το μαχητικό έχει σχεδιαστεί κιόλας για τέτοιες. Άλλωστε η Πολεμική μας Αεροπορία έχει εμπειρεία σε τέτοια συστήματα, καθώς ανάλογες χρησιμοποιούν και τα F-16 Block 52+/Adv.