25 C
Athens
Παρασκευή, 23 Μαΐου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗRadia WindRunner, το μεταγωγικό που θα... σβήσει κάθε άλλο - με 108...

Radia WindRunner, το μεταγωγικό που θα… σβήσει κάθε άλλο – με 108 μέτρα μήκος

- Advertisement -

Ποιο είναι το μεγαλύτερο -σήμερα- μεταγωγικό αεροσκάφος στον κόσμο; Το Antonov AN-225 (που πλέον δεν πετά) με ένα χώρο φόρτωσης 42 μέτρων, ικανό να σηκώσει κάπου 230 τόνους βάρος. Πως θα φαινόταν όμως, αν κατασκευαζόταν ένα νέο μεταγωγικό, με χώρο φόρτωσης… 100 μέτρα;

Αυτό το εξωφρενικό σχεδιάζει να δημιουργήσει η αμερικανική εταιρεία Radia, ονομάζοντας το σχέδιο της WindRunner. H σκέψη πίσω από μια τέτοια απαίτηση δεν είναι τυχαία, αλλά βασίζεται στον διεθνώς αναπτυσσόμενο τομέα των ανεμογεννητριών, όπου υπάρχει το μεγάλο ζήτημα της μεταφοράς των τεράστιων πτερυγίων τους, που φθάνουν τα 70 μέτρα μήκος (και ακόμη μεγαλύτερα σε κάποια χρόνια). Και στην Ελλάδα έχουμε δει στους δρόμους τέτοιες μεταφορές, συνοδεία περιπολικών και άλλων οχημάτων που φροντίζουν να “ανοίγουν” δρόμο λόγω διαστάσεων του φορτίου.

Η Radia λοιπόν οραματίζεται ένα μεταγωγικό ειδικά σχεδιασμένο για μεταφορά μεγάλου μήκους/όγκου, ξεκινώντας από τα πτερύγια ανεμογεννητριών, αλλά πλέον περιλαμβάνοντας κάθε είδους φορτίου, όπως και στρατιωτικό. Στο τελευταίο υπάρχει και πλέον εκφρασμένο ενδιαφέρον του Πενταγώνου που βλέπει μια πιθανή λύση, για αεροπορική μεταφορά ακόμη και μαχητικών.

Πόσο μεγάλο όμως είναι το WindRunner; Θα φθάνει τα 108 μέτρα μήκος (ενδεικτικά το επίσης τεράστιο Airbus Beluga, που χρησιμοποιείται για να μεταφέρει ατράκτους εμπορικών αεροσκαφών μεταξύ των εργοστασίων της Airbus, είναι στα 56 μέτρα), με εκπέτασμα 80 μέτρα και ύψος 24. Σε αυτό, ο χώρος φορτίου θα είναι 100 μέτρα μήκος (οριακά θα μπορεί να μπει πτερύγιο ανεμογεννήτριας, 105 μέτρων), πλάτος 7,3 μέτρα και ύψος 7,3, δηλαδή τετραγωνισμένος και σχεδόν πλήρως εκμεταλλεύσιμος. Μειονέκτημα εδώ (αν μπορεί να το πει κανείς έτσι) είναι πως το μέγιστο μεταφερόμενο φορτίο θα φθάνει τους 72 τόνους (δηλαδή όσο 3,5 C-130J).

Έστω και έτσι το κιβωτιόσχημο WindRunner, εφόσον δημιουργηθεί, θα είναι το μεγαλύτερου μήκους αεροσκάφος στον κόσμο (το Antonov An-225 φθάνει τα 84 μέτρα) και βέβαια το ογκωδέστερο, με 7.702 κυβικά μέτρα χώρο φόρτωσης! Συγκριτικά ένα 747 έχει μόλις…  1.160 κυβικά, όγκο φόρτωσης.

Πάντα σύμφωνα με το σχέδιο, το WindRunner, θα είναι τετρακινητήριο με τουρμποφάν, με μεγίστη ταχύτητα τα 0,6 Mach και εμβέλεια 2.000 χιλιομέτρων, μεσαίες δηλαδή επιδόσεις, αλλά λογικές καθώς η έμφαση δίνεται όπως είπαμε στη φόρτωση.  Η οποία θα γίνεται αποκλειστικά από το ρύγχος, το οποίο θα ανυψώνεται. Μάλιστα το ενισχυμένο σύστημα τροχών, προβλέπει ικανότητα προσγείωσης σε ημιπροετοιμασμένους διαδρόμους, με ελάχιστο μήκος 1.800 μέτρων. Στόχος εδώ είναι να μπορεί μέσω αερομεταφοράς να φθάνουν τα πτερύγια των ανεμογεννητριών σε μεγάλες ερημικές εκτάσεις, όπου θα έχουν δημιουργηθεί οι σχετικές “ενεργειακές φάρμες”, άρα θα μπορεί εκεί να στρωθεί και ένας πρόχειρος διάδρομος.

Στην ίδια λογική πάντως το WindRunner, θα μπορεί να επιχειρεί και από πολιτικά αεροδρόμια, αλλά και για στρατιωτική χρήση, μεταφέροντας τα πιο ογκώδη φορτία, ξεπερνώντας κάθε άλλο αντίστοιχο μεταγωγικό στον κόσμο. Αν κάποτε λοιπόν, γίνει αυτό το σχέδιο πραγματικότητα, θα μιλάμε για ένα από τα πιο “κακομούτσουνα” αεροσκάφη αλλά και σίγουρα ένα από τα εντυπωσιακότερα!

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

3 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: EA-37B Compass Call, “ηλεκτρονικός” πολλαπλασιαστής ισχύος για την Ελλάδα

Στον σύγχρονο κόσμο, όπου οι στρατιωτικές επιχειρήσεις καθορίζονται σε σημαντικό βαθμό από την τεχνολογική υπεροχή και την κυριαρχία στο ηλεκτρομαγνητικό φάσμα, ο ηλεκτρονικός πόλεμος...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ξεκίνησαν οι δοκιμές της ΚΙΜΩΝ, της πρώτης φρεγάτας κλάσης FDI για...

0
Η πρώτη φρεγάτα FDI για το Ελληνικό Ναυτικό, HS Kimon, ξεκίνησε τις πρώτες της θαλάσσιες δοκιμές στις 21 Μαΐου στο Λοριάν. Το πλοίο αξιοποίησε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 22 Μαΐου 1947: “Δόγμα Τρούμαν”, Ελλάδα και Τουρκία...

9
Σε μια προσπάθεια να αναχαιτίσει την επέκταση της σοβιετικής επιρροής στην Ευρώπη, ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Χάρυ Τρούμαν, υπογράφει την νομοθετική πράξη που αργότερα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ουκρανικά drones παρέλυσαν τα αεροδρόμια της Μόσχας

Μετ’ εμποδίων διεξήχθησαν χθες Πέμπτη οι πτήσεις από και προς τα αεροδρόμια της Μόσχας, αφού για λόγους ασφαλείας οι αρχές υποχρεώθηκαν να τις αναστείλουν...

Η κυβέρνηση Τραμπ απαγορεύει στο Χάρβαρντ να δέχεται ξένους φοιτητές

Η κυβέρνηση Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι αποσύρει το δικαίωμα υποδοχής ξένων φοιτητών στο υψηλού κύρους ιδιωτικό πανεπιστήμιο Χάρβαρντ, στερώντας ένα σημαντικό μέσο προβολής από...

Στην Ουκρανία τα γερασμένα αντιαεροπορικά HAWK αποδίδουν! – η σχέση με Ελλάδα

Ένα σημαντικό μέρος της ουκρανικής αεράμυνας αποτελείται από συστήματα πυραύλων MIM-23 HAWK, τα οποία έχουν παραχωρηθεί από τις ΗΠΑ, την Ισπανία, την Ολλανδία,...