33.5 C
Athens
Σάββατο, 9 Αυγούστου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗRadia WindRunner, το μεταγωγικό που θα... σβήσει κάθε άλλο - με 108...

Radia WindRunner, το μεταγωγικό που θα… σβήσει κάθε άλλο – με 108 μέτρα μήκος

- Advertisement -

Ποιο είναι το μεγαλύτερο -σήμερα- μεταγωγικό αεροσκάφος στον κόσμο; Το Antonov AN-225 (που πλέον δεν πετά) με ένα χώρο φόρτωσης 42 μέτρων, ικανό να σηκώσει κάπου 230 τόνους βάρος. Πως θα φαινόταν όμως, αν κατασκευαζόταν ένα νέο μεταγωγικό, με χώρο φόρτωσης… 100 μέτρα;

Αυτό το εξωφρενικό σχεδιάζει να δημιουργήσει η αμερικανική εταιρεία Radia, ονομάζοντας το σχέδιο της WindRunner. H σκέψη πίσω από μια τέτοια απαίτηση δεν είναι τυχαία, αλλά βασίζεται στον διεθνώς αναπτυσσόμενο τομέα των ανεμογεννητριών, όπου υπάρχει το μεγάλο ζήτημα της μεταφοράς των τεράστιων πτερυγίων τους, που φθάνουν τα 70 μέτρα μήκος (και ακόμη μεγαλύτερα σε κάποια χρόνια). Και στην Ελλάδα έχουμε δει στους δρόμους τέτοιες μεταφορές, συνοδεία περιπολικών και άλλων οχημάτων που φροντίζουν να “ανοίγουν” δρόμο λόγω διαστάσεων του φορτίου.

Η Radia λοιπόν οραματίζεται ένα μεταγωγικό ειδικά σχεδιασμένο για μεταφορά μεγάλου μήκους/όγκου, ξεκινώντας από τα πτερύγια ανεμογεννητριών, αλλά πλέον περιλαμβάνοντας κάθε είδους φορτίου, όπως και στρατιωτικό. Στο τελευταίο υπάρχει και πλέον εκφρασμένο ενδιαφέρον του Πενταγώνου που βλέπει μια πιθανή λύση, για αεροπορική μεταφορά ακόμη και μαχητικών.

Πόσο μεγάλο όμως είναι το WindRunner; Θα φθάνει τα 108 μέτρα μήκος (ενδεικτικά το επίσης τεράστιο Airbus Beluga, που χρησιμοποιείται για να μεταφέρει ατράκτους εμπορικών αεροσκαφών μεταξύ των εργοστασίων της Airbus, είναι στα 56 μέτρα), με εκπέτασμα 80 μέτρα και ύψος 24. Σε αυτό, ο χώρος φορτίου θα είναι 100 μέτρα μήκος (οριακά θα μπορεί να μπει πτερύγιο ανεμογεννήτριας, 105 μέτρων), πλάτος 7,3 μέτρα και ύψος 7,3, δηλαδή τετραγωνισμένος και σχεδόν πλήρως εκμεταλλεύσιμος. Μειονέκτημα εδώ (αν μπορεί να το πει κανείς έτσι) είναι πως το μέγιστο μεταφερόμενο φορτίο θα φθάνει τους 72 τόνους (δηλαδή όσο 3,5 C-130J).

Έστω και έτσι το κιβωτιόσχημο WindRunner, εφόσον δημιουργηθεί, θα είναι το μεγαλύτερου μήκους αεροσκάφος στον κόσμο (το Antonov An-225 φθάνει τα 84 μέτρα) και βέβαια το ογκωδέστερο, με 7.702 κυβικά μέτρα χώρο φόρτωσης! Συγκριτικά ένα 747 έχει μόλις…  1.160 κυβικά, όγκο φόρτωσης.

Πάντα σύμφωνα με το σχέδιο, το WindRunner, θα είναι τετρακινητήριο με τουρμποφάν, με μεγίστη ταχύτητα τα 0,6 Mach και εμβέλεια 2.000 χιλιομέτρων, μεσαίες δηλαδή επιδόσεις, αλλά λογικές καθώς η έμφαση δίνεται όπως είπαμε στη φόρτωση.  Η οποία θα γίνεται αποκλειστικά από το ρύγχος, το οποίο θα ανυψώνεται. Μάλιστα το ενισχυμένο σύστημα τροχών, προβλέπει ικανότητα προσγείωσης σε ημιπροετοιμασμένους διαδρόμους, με ελάχιστο μήκος 1.800 μέτρων. Στόχος εδώ είναι να μπορεί μέσω αερομεταφοράς να φθάνουν τα πτερύγια των ανεμογεννητριών σε μεγάλες ερημικές εκτάσεις, όπου θα έχουν δημιουργηθεί οι σχετικές “ενεργειακές φάρμες”, άρα θα μπορεί εκεί να στρωθεί και ένας πρόχειρος διάδρομος.

Στην ίδια λογική πάντως το WindRunner, θα μπορεί να επιχειρεί και από πολιτικά αεροδρόμια, αλλά και για στρατιωτική χρήση, μεταφέροντας τα πιο ογκώδη φορτία, ξεπερνώντας κάθε άλλο αντίστοιχο μεταγωγικό στον κόσμο. Αν κάποτε λοιπόν, γίνει αυτό το σχέδιο πραγματικότητα, θα μιλάμε για ένα από τα πιο “κακομούτσουνα” αεροσκάφη αλλά και σίγουρα ένα από τα εντυπωσιακότερα!

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

«Μεταρρυθμίσεις» που υπονομεύουν τη συνοχή των Ενόπλων Δυνάμεων και την Εθνική Άμυνα

Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πως η κατάρριψη του ινδικού Rafale σηματοδοτεί την εξέλιξη της εναέριας...

38
Η κατάρριψη ενός μαχητικού Rafale της Ινδίας από πακιστανικό -κινεζικής κατασκευής- J-10CE που αξιοποίησε τον πύραυλο αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς PL-15, αποτελεί ένα γεγονός που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Αυγούστου 1942: Ναυμαχία της νήσου Σάβο, οι...

1
Γνωστή σε ιαπωνικές πηγές ως η πρώτη ναυμαχία της θάλασσας του Σολομώντα, ή “battle of the five sitting ducks” για τους Αμερικανούς, κατέληξε σε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Κάπου στην Ουκρανία: Z-137 από «αγρότης»… «κυνηγός»

Ένα βίντεο που αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο, έρχεται να προστεθεί στα πολλά που τεκμηριώνουν την ουκρανική ευρηματικότητα, αναφορικά με την αλλαγή καθηκόντων σε διάφορα συστήματα...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 62, Αύγουστος 2025 κυκλοφορεί

Το καινούργιο μας Τεύχος 62, Αύγουστος 2025  με επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη  είναι στα περίπτερα, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά  ΕΔΩ σε ειδική τιμή.   Αεροπορία Στρατού:...

Διεθνής κατακραυγή για το σχέδιο του Ισραήλ για έλεγχο της πόλης της Γάζας

Από τη Γερμανία -από τους πιο πιστούς συμμάχους του Ισραήλ-, που ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τις εξαγωγές όπλων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στη Λωρίδα...