Μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση στη σχεδίαση μη επανδρωμένων αεροσκαφώνακολουθεί η αμερικανική εταιρεία PteroDynamics, με μια σειρά από drones κάθετης αποπροσγείωσης αλλά με συμπεριφορά αεροσκάφους σταθερής πτέρυγας κατά την διάρκεια της πτήσης. Αν και κατά καιρούς έχουν εμφανισθεί παρόμοιες ιδέες, το διαφορετικό στην περίπτωση της PteroDynamics είναι η χρήση της τεχνολογίας Transwing.
Αυτή προσφέρει την αναδίπλωση των πτερύγων που φέρουν και τους κινητήρες, ώστε σε κάθετη θέση το μη επανδρωμένο να γίνεται κάθετης απο/προσγείωσης, ενώ στην έκταση τους, μετατρέπεται σε συμβατικό αεροσκάφος. Μέχρι σήμερα αυτή την εναλλαγή την βλέπαμε με χρήση διαφορετικών κινητήρων, συνήθως 4 κάθετων για την απογείωση-προσγείωση και ένος σε οριζόντια θέση για την ώθηση.
Τα σχέδια της εταιρείας προβλέπουν ποικιλία μοντέλων με φορτίο από 7 έως 110 κιλά και εμβέλεια έως 850 ναυτικά μίλια. Η πρόωση γίνεται είτε ηλεκτρικά, είτε υβριδικά.
Ο λόγος ανάπτυξης της συγκεκριμένης τεχνολογίας ήταν η παροχή στρατιωτικών και εμπορικών υπηρεσιών σε δυσπρόσιτες περιοχές με ”λιτές” υποδομές υποστήριξης. Έτσι ενδιαφερόμενοι θα μπορούσαν να είναι ναυτιλιακές εταιρείες, μεταφορικές, σώματα ασφαλείας και στρατιωτικά, που αναζητούν ένα ευέλικτο σύστημα επιτήρησης.
Το πρόγραμμα έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον του NAWCAD, ένος κέντρου δοκιμών και ερευνών του Αμερικανικού Ναυτικού, που ανέθεσε συμβόλαιο στην εταιρεία το 2021 για τρία πλήρη συστήματα, στο πλαίσιο του προγράμματος ”Blue Water Maritime Logistics UAS”. Παράλληλα η PteroDynamics σε συνεργασία με την Leidos, συμμετέχει στο πρόγραμμα ”Ancillary” της DARPA, για ένα μη επανδρωμένο επιτήρησης.
DARPA: Σχέδια και δοκιμές για σμήνη έως και 1.000 drones στο πεδίο μάχης