Τελικά η Τουρκία τηρεί το «ραντεβού» που είχε δώσει με την επικαιρότητα, καθώς είχε υποσχεθεί από πέρυσι πως στις αρχές του 2023 και κάπου μέσα στο Μάρτιο, θα παρουσίαζε εξελίξεις στο χώρο των αεροπορικών της μέσων: με rollout του νέου μαχητικού TF-X, με πρώτη πτήση του εκπαιδευτικού τζετ, Hurjet και άλλα. Το TF-X λοιπόν το έδειξαν μέσω φωτογραφιών, οπότε ήρθε χθες η δημοσιοποίηση μιας εικόνας από το ANKA 3, το νέο μη επανδρωμένο με κινητήρα τζετ.
Το συγκεκριμένο είναι έρευνα της Turkish Aerospace Industries, της κρατικής και μεγαλύτερης αμυντικής εταιρίας της Τουρκίας. Η ίδια παράγει το μονοκινητήριο ΑΝΚΑ, το δικινητήριο Aksungur (ή ΑΝΚΑ 2) και τώρα έδειξε το επόμενο μοντέλο, το ΑΝΚΑ 3. To οποίο όμως σχεδιαστικά είναι τελείως διαφορετικό, καθώς υιοθετεί μια φόρμα ιπτάμενης πτέρυγας, χαμηλής παρατηρησιμότητας, με κινητήρα τζετ.
Η εισαγωγή του κινητήρα είναι στο πάνω μέρος της ατράκτου, όπως έχουμε δει και σε άλλες παρόμοιες σχεδιάσεις (π.χ. του ρωσικού Sukhoi S-70 Okhotnik-B) ενώ προβλέπεται εσωτερική αποθήκη όπλων αλλά και εξωτερικοί πυλώνες φορτίου. Στην εικόνα που δημοσιοποιήθηκε εμφανίζονται ως φόρτος και δύο Simsek (είναι οι δύο πορτοκαλί πύραυλοι που ξεχωρίζουν), δηλαδή δύο βλήματα προσομοίωσης στόχων, στα οποία η Τουρκία επιμένει να τα δείχνει ως μελλοντικό βλήμα «καμικάζι».
Εμφάνιση τουρκικού ΑΝΚΑ με κοιλιακό ραντάρ και βλήματα “καμικάζι”
Τουρκικά ΜΜΕ αναφέρουν το ANKA 3 ως ιδιαίτερα βαρύ, στους 7 τόνους μέγιστο απογείωσης με ρόλο καταστολής εχθρικής αεράμυνας με χρήση κατευθυνόμενων όπλων. Περισσότερα για το ΑΝΚΑ 3 θα έχουμε φέτος καθώς εντός του 2023 έχει αναγγελθεί ότι θα γίνει και η πρώτη πτήση. Έτσι η Τουρκία είναι σήμερα σε φάση ανάπτυξης δύο μη επανδρωμένων τζετ, του Kizilelma της Baykar που το έχουμε ήδη δει να απογειώνεται και τώρα του ΑΝΚΑ 3.