15.8 C
Athens
Σάββατο, 25 Ιανουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΠως θα εκσυγχρονιστούν τα ελληνικά F-16V;

Πως θα εκσυγχρονιστούν τα ελληνικά F-16V;

- Advertisement -


Σε συνέχεια των εξελίξεων σήμερα με την έγκριση του προγράμματος F-16V ας θυμηθούμε τον τρόπο που γίνεται η μετάπτωση των F-16 Block 52+ σε F-16V GR.

Στον τομέα των ηλεκτρονικών αντικαθιστούν τον παλαιότερο εξοπλισμό ή συμπληρώνουν:
-ραντάρ AESA AN/APG-83 SABR
-υπολογιστής αποστολής MMC 7000AH
-ψηφιακός υπολογιστής ελέγχου πτήσης-DFLCC (Digital Flight Control Computer) αναβαθμισμένος (κατ’ επιλογής) με αυτόματο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με το έδαφος-AGCAS (Automatic Ground Collision Avoidance System).
-αναβαθμισμένο ADTE (Upgraded Central Air Data Computer) με διασύνδεση ethernet
-CDEEU (Common Data Entry Electronics Unit)
-συμβολογεννήτρια-IPDG (Improved Programmable Display Generator)
-MMR ILS με υποστήριξη VOR
-EGI/INS LN-260 με προβλέψεις ασφαλείας SAASM (Selective Availability Anti-spoofing Module)
-Link 16 MIDS-JTRS
-Καταγραφέας NCDR (Net-Centric Digital Recorder) τεσσάρων καναλιών
-Ψηφιακό DAS (Digital Acquisition System) για συλλογή, επεξεργασία και καταγραφή δεδομένων από τα διάφορα υποσυστήματα του αεροσκάφους. Έχει και ρόλο καταγραφέα στοιχείων πτήσης που επιβιώνει σε περίπτωση συντριβής για τη διερεύνηση περιστατικών.
Διατηρούνται τα DTS (βελτίωση DTED μέσω TEL), IDM, UCADC, CARA (Combined Altitude Radar Altimeter) και AIBU (Advanced Interference Blanker Unit).
Στον τομέα του νέου εξοπλισμού πιλοτηρίου:
-προστίθεται κεντρική CPD HD 6×8 ιντσών
-προστίθεται σύστημα μεταφοράς δεδομένων αποστολής ADTE/ADTC
-βελτιώνεται το συστήματος φωτισμού συμβατό με ΔΝΟ
-προστίθενται δυο ασύρματοι ARC-238
Διατηρούνται οι έγχρωμες MFD 4×4 ιντσών, JHMCS, ASIU στα διθέσια, OBOGS, EHSI (Electronic Horizontal Situation Indicator), ASIU & ASHUDM, ΑCCTVS (Advanced Color Cockpit Television System), WAC-HUD της ElΟp.
Στον τομέα της μαχητικής ικανότητας
-Επεκτείνεται η δυνατότητα χρήσης του AIM-2000 (IRIS-T Enhancements), όπως υφίσταται σήμερα μόνον στα Block 52M.
-Αποκτάται συμβατότητα με AGM-154C JSOW, GBU-31/38 JDAM, GBU-50 EGBU (EP-II), GBU-16 PW II, AFDS και Mk83. Δεν διευκρινίζεται η συμβατότητα με AGM-158 ή και SDB.
-Προστίθεται η χρήση φορέα BRU-57
-Γίνεται δυνατή η μεταφορά Sniper EX και DB-110
Στον τομέα της επιβιωσημότητας προστίθεται:

  • προστίθεται IFF APX-126 CIT

Διατηρούνται τα: ASPIS II, «Have Glass » Ι & Ι

Αντίστοιχα η η μετάπτωση των F-16 Block 52+ Advanced σε F-16V GR περιλαμβάνει:
Στον τομέα των ηλεκτρονικών αντικαθιστούν τον παλαιότερο εξοπλισμό ή συμπληρώνουν
-AESA AN/APG-83 SABR
-MMC 7000AH
-DFLCC με AGCAS
-ADTE με ethernet
-CDEEU
-IPDG
-EGI/INS LN-260 με SAASM (Selective Availability Anti-spoofing Module)
-Link 16 MIDS-JTRS
-IDM (Improved Data Modem)
-NCDR τεσσάρων καναλιών
Διατηρούνται τα DTS (βελτίωση DTED μέσω TEL), MMR ILS με VOR, DAS, UCADC, CARA και AIBU
Στον τομέα του νέου εξοπλισμού πιλοτηρίου προστίθεται:
-Κεντρική CPD HD 6×8 ιντσών
Διατηρούνται: δύο έγχρωμες MFD HD 4×4 ιντσών, JHMCS, δύο ARC-238, ADTE, ASIU στα διθέσια, OBOGS, EHSI, ASIU & ASHUDM, ΑCCTVS, WAC-HUD της ElΟp.
Στον τομέα του οπλισμού:
-Αποκτάται συμβατότητα με GBU-16 PW II, AFDS, GBU-31/38 JDAM και Mk83. Δεν διευκρινίζεται η συμβατότητα με AGM-158 ή και SDB.
-Γίνεται δυνατή η μεταφορά Sniper EX
Στον τομέα της επιβιωσημότητας προστίθεται:
-APX-126 CIT
Διατηρούνται τα: ASPIS II, «Have Glass » Ι & ΙΙ, Εξωτερικός φωτισμός συμβατός με ΔΝΟ (dual mode).
 
Προσπορισμός
Με τον εκσυγχρονισμό των 85 μαχητικών PXIII/PXIV στο επίπεδο F-16V θα δημιουργήσει ένα μεγάλο απόθεμα ανταλλακτικών απαρτίων από αυτά που θα αντικατασταθούν από νεώτερα. Περιλαμβάνονται τα συγκροτήματα των ραντάρ και των MMC που είναι δυο βασικά συστατικά ενός προγράμματος δυνητικής αναβάθμισης των F-16 Block 50 με προσπορισμό. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημανθεί ότι, δεδομένης της χρονικής διαφοράς που υπάρχει ανάμεσα στην παραγωγή των αεροσκαφών PXIII και PXIV –περίπου 10 χρόνια- υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα αντίστοιχα υποσυστήματα. Έτσι τα ραντάρ των δυο Block παραγωγής είναι μεν ονομαστικά APG-68(V)9 αλλά διαφοροποιούνται ως προς τα χαρακτηριστικά τους και δεν είναι ανταλλάξιμα. Ακόμη πιο μεγάλη είναι η διαφοροποίηση στον MMC: τα Block 52+ της ΠΑ φέρουν τον MMC5000, ενώ τα Block 52Μ είναι εξοπλισμένα με τον MMC7000, όπως ομογενοποιήθηκαν και τα F-16 CCIP της USAF.
Εκτός και εάν υπάρχουν (πολύ μικρά) αποθέματα εφεδρικών απαρτίων υποθέτουμε ότι τα αποθέματα που θα προέλθουν από προσπορισμό θα είναι αντίστοιχα του αριθμού των αεροσκαφών: 55 (PXIII) και 30 (PXIV). Τα απάρτια που θα προέλθουν από τα Block 52M θα υπολείπονται δηλαδή έναντι των απαιτούμενων 38 συλλογών για τα Block 50 ώστε να γίνουν Block 50+ Advanced! Θα πρέπει να τονιστεί ότι ο εκσυγχρονισμός των F-16 Block 50 μέσω προσπορισμού δεν είναι μέρος του προγράμματος που εγκρίθηκε σήμερα αλλά θα αποτελέσει μελλοντικό πρόγραμμα της ΠΑ.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Τουρκία αναβαθμίζει δραματικά το 2ο Ναύσταθμο της στο Ακσάζ, εμείς;

Απέναντι από τη Ρόδο στην περιοχή της Μαρμαρίδας, η Τουρκία έχει δημιουργήσει από τη δεκαετία του '90 το δεύτερο βασικό Ναύσταθμο για το Πολεμικό...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

H Γαλλία να βάλει stop στους «τουρκικούς» Meteor πριν την 4η...

82
Ήταν ένα δημοσίευμα της γαλλικής ηλεκτρονικής εφημερίδας La Tribune πριν μια εβδομάδα (15/1/2025) που μιλούσε για «κόντρα» Λονδίνου-Παρισιού-Αθηνών, σχετικά με το θέμα της απόκτησης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Ιανουαρίου 1915: Ναυμαχία του Dogger Bank, σύγκρουση...

0
Έχοντας υποκλέψει τα ραδιομηνύματα του γερμανικού στόλου, ισχυρή βρετανική μοίρα καταδρομικών αιφνιδιάζει αργοκίνητη μοίρα καταδρομικών του γερμανικού Στόλου Ανοιχτών Θαλασσών στο αβαθές πεδίο του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Σήμερα στη Βουλή η πρώτη ψηφοφορία για την εκλογή του νέου Προέδρου της Δημοκρατίας

Το πρωί, στις 11:00, συγκαλείται η Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων για την εκλογή νέου Προέδρου της Δημοκρατίας. Η θητεία της νυν Προέδρου της...

Η Τουρκία αναβαθμίζει δραματικά το 2ο Ναύσταθμο της στο Ακσάζ, εμείς;

Απέναντι από τη Ρόδο στην περιοχή της Μαρμαρίδας, η Τουρκία έχει δημιουργήσει από τη δεκαετία του '90 το δεύτερο βασικό Ναύσταθμο για το Πολεμικό...

Ιταλικός Στρατός: θέλει 1.050 τεθωρακισμένα Lynx σε ένα πρόγραμμα πολλών δις

Η Ιταλία σχεδιάζει την απόκτηση 1.050 τεθωρακισμένων οχημάτων καινούριας κατασκευής στο πλαίσιο του προγράμματος A2CS, που βασίζεται στο τεθωρακισμένο όχημα μάχης (ΤΟΜΑ) Lynx της...