18.8 C
Athens
Κυριακή, 6 Απριλίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΠως πέτυχε η Πορτογαλία να παίρνει ελικοπτεροφόρο με UAV, με κονδύλια της...

Πως πέτυχε η Πορτογαλία να παίρνει ελικοπτεροφόρο με UAV, με κονδύλια της Ε.Ε.;

- Advertisement -

Πέρυσι είχε ανακοινωθεί πως το Πορτογαλικό Ναυτικό έδωσε παραγγελία στα ολλανδικά ναυπηγεία Damen να εξελίξουν ένα πλοίο πολλαπλών αποστολών, το οποίο μάλιστα θα είχε και χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια! Πλέον η Damen έδωσε περισσότερες πληροφορίες για το σχέδιο, που αποκαλείται Multi-Purpose Support Ship (MPSS) και δείχνει πολύ ενδιαφέρον.

Έτσι το νέο σκάφος, θα προσφέρεται στην αγορά σε δύο εκδόσεις, 7.000 και 9.000 τόνων εκτοπίσματος, με το μικρότερο σκάφος να έχει μήκος 107 μέτρα και πλάτος 20  (αυτό θα πάρει η Πορτογαλία). Θα λειτουργεί με μόλις 48 άτομα πλήρωμα χάρη σε αυτοματισμούς, αλλά θα έχει χώρους για ακόμη 100, ενώ επιπλέον 42 θα μπορεί να φιλοξενηθούν αν παραστεί ανάγκη, π.χ. σε μια επιχείρηση διάσωσης. Το μεγαλύτερο θα φθάνει τα 130 μέτρα μήκος.

Η σχεδιαστική φόρμα είναι τυπική ελικοπτεροφόρου, με “νησίδα” διοίκησης στο δεξί πλαινό του καταστρώματος. Ελικόπτερα μεσαίου-μεγάλου μεγέθους θα μπορούν να προσγειωθούν κυρίως στο πίσω κατάστρωμα, ενώ στο μεσαίο-εμπρός θα υπάρχει χώρος απονήωσης-προσνήωσης μη επανδρωμένων, οπότε ικανοποιείται και αυτή η σύγχρονη απαίτηση. Στο πίσω μέρος της νησίδας θα υπάρχει υπόστεγο για το οργανικό ελικόπτερο, ενώ κατά μήκος της, θα αποθηκεύονται και τα μη επανδρωμένα. Ακόμη το σκάφος θα μπορεί να εξαπολύει και μη επανδρωμένα επιφανείας και υποβρύχια!

Στην πιο μεγάλη έκδοση, το MPSS θα έχει και πίσω ράμπα εξόδου αποβατικών ακάτων, με αντίστοιχο εσωτερικό χώρο, ενώ στο μέσο του σκάφους υπάρχουν φουσκωτά μεγάλου μήκους. Εσωτερικά ο χώρος φόρτωσης 650 τετραγωνικών μέτρων (στη βασική έκδοση) θα είναι ικανός να χωρέσει έως και 12 κοντέινερ των 20 ποδών.

Οπλισμός δεν προβλέπεται -τουλάχιστον στις απεικονίσεις- σημαντικός, αλλά παρουσιάζονται δύο πυροβόλα, εμπρός της νησίδας και έκκεντρα πίσω στην πρύμνη, σε διπλό ρόλο, αντιαεροπορικής άμυνας και κατά σκαφών επιφανείας. Υποθέτουμε όμως πως μπορεί να προστεθεί κάποιο σύστημα ελαφριών αντιαεροπορικών πυραύλων όπως και αντίμετρα.

H Damen δηλώνει πως το σκάφος είναι συνδυασμός στρατιωτικών προδιαγραφών σε θέματα ηλεκτρονικών, αλλά και πολιτικών στην υπόλοιπή κατασκευή, ενώ έχει σχεδιαστεί να παράγειται σε ολοκληρωμένα τμήματα ώστε να είναι εύκολη η ταχεία ολοκλήρωση του. Θα μπορεί ακόμη να πάρει “πακέτα” εξοπλισμού ανάλογα την αποστολή, ενώ θα προσφέρει υπηρεσίες περιπολίας, διαχείρισης μη επανδρωμένων, υποστήριξης αποβάσεων, ανθρωπιστικής βοήθειας και εξυπηρέτησης εκτάκτων αναγκών, πλωτού νοσοκομείου, υποστήριξης και διάσωσης υποβρυχίων και δυτών, ωκεανογραφικών ερευνών κ.ο.κ.

Συνολικά το σκάφος είναι “πολυεργαλείο”, με ικανότητα παραμονής στη θάλασσα 45 μέρες, με το ναυπηγείο να υπόσχεται χαμηλό κόστος λειτουργίας, ενώ μπορεί να εξυπηρετεί τόσο αμυντικές ανάγκες όσο και πολιτικής προστασίας.

Η χρηματοδότηση τώρα έγινε με την ένταξη της προμήθειας του σκάφους στο πορτογαλικό σκέλος του ευρωπαϊκού Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ο μηχανισμός είναι το κύριο μέρος του προγράμματος NextGenerationEU, που δημιουργήθηκε το 2021 για να βοηθήσει τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. να ανακάμψουν από την πανδημία του COVID-19, με οροφή τα 800 δις ευρώ (δάνεια και δωρέες). Η Πορτογαλία έχει υποβάλλει σχέδιο για συνολικά 22,2 δις χρηματοδότηση, για μεγάλο εύρος μεταρρυθμίσεων και εκσυγχρονισμών, και ανάμεσα στα έργα ενέταξε και το σκάφος, τονίζοντας τις ερευνητικές-διασωστικές του δυνατότητες. Η χρηματοδότηση για αυτό είναι 94,5 εκατ. ευρώ από τον Μηχανισμό Ανάκαμψης και 37,5 εκατ. κρατική συμμετοχή, ενώ η παράδοση του προβλέπεται να γίνει προς το τέλος του 2026.

Να πούμε εδώ πως από το αντίστοιχο ελληνικό πρόγραμμα για τον Μηχανισμό Ανάκαμψης, χρηματοδοτούνται -ανάμεσα σε πάρα πολλές δράσεις -τα περισσότερα έργα Πολιτικής Προστασίας, η αγορά πυροσβεστικών, το πρόγραμμα κυβερνοασφάλειας, το πρόγραμμα επιμόρφωσης στρατευμένων κ.λπ. Οπότε και η χώρα μας έχει κάνει σχετική χρήση σχετική με ζητήματα ασφαλείας/άμυνας, αλλά η πορτογαλική επιλογή και για σκάφος πολλαπλών χρήσεων έχει την πρωτοτυπία της.

Πορτογαλία: Συμβόλαιο στη Damen για ελικοπτεροφόρο

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

32 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
32 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Saligaris

Επειδή έχει πολιτικούς με ……….
Ενώ εμείς απλά δεν ………

Passivesonar

Ασχολήθηκαν

NikolakiEfentis

Ποία πρωτοτυπία ρε παιδιά(!!!); Τα tablet πού τα πάτε δηλαδή!!! Τους “έχει” ο Υπουργός μας!

Από τον ίδιο Μηχανισμό Ανάκαμψης,
94,5 εκατ. για ένα LPD αυτοί,
56 εκατ. για τάμπλετ εμείς (https://flight.com.gr/alitheia-gia-programma-anavathmisis-psifiakon-deksiotitvn/),
και πιο πρωτότυποι και πιο φθηνοί (να πετάμε τα λεφτά μας για τα “κανόνια”), τί άλλο θέλετε!!!!!!!!!!!!

stepa2

Tελικα ποιο ειναι το κοστος?130 εκ δεν νομιζω οτι φτανουν ουτε για κουπια σημερα.

GeoMoust

Επειδή δεν έχουν τσαρούχια για να κοιμούνται με αυτά…

Manos5

Πολυεργαλειο. Σημαντικη προσθηκη για ολους τους τομεις ναυτικου αγωνα .χαμηλο κοστος για τα δεδομενα του πλοιου.θεληση, βουληση,πραξεις και οχι λογια.

RedBaron

Όποιος έχει θέληση, βρίσκει πάντα τρόπους .

Όποιος όμως έχει προτεραιότητα του τον Freddochino

και πως θα περάσει η ώρα μέχρι να λήξει το ωράριο,

όπως όταν πηγαίναμε σχολείο, περιμέναμε το κουδούνι,

βλέπει πάντα ανυπέρβλητα εμπόδια και τρομερά αδιέξοδα.

fga

Άλλοι περνούν τάμπλετ και άλλοι σχεδιάζουν ελικοπτεροφόρα. Ποια χώρα απειλείται και γειτονική χώρα έχει casus belli εναντίον της ? Λάθος μαντέψατε. Πάντως το 130 μέτρων με lcac είναι αρκετά ενδιαφέρον. Θα μπορούσαμε να πάμε σε ένα αποβατικό στόλο αξιώσεων.

Alcibiades

Χρήσιμο αλλά όχι και τόσο.

24 Mojave θα ήταν χρησιμότερα.

12 για το Αιγαίο και 12 να κάνουν την βόλτα τους από Κρήτη στην Κύπρο και πίσω.

Meteor, sea breaker, hellfire, aim, irst.

Διαλέγεις φόρτο για την αντίστοιχη αποστολή και off they go.

Μέχρι και από χωράφι σηκώνονται.

4Vector

Οι σαρδέλες είναι πολύ επιθετικές και το πορτογαλικό ναυτικό καλά κάνει να ζητά βοήθεια από τους ευρωπαίους φορολογούμενους να τους αγοράσουν ελικοπτεροφόρο.

p270

Αντε και πηραμε λοιπον ενα οι δυο τετοια το προβλημα με εμας ειναι το πως θα τα υποστηριζαμε με ποια πλοια γυρω του οταν ο στολος μας δεν φτανει για να κανει τις δουλειες που κανει μεχρι τωρα
Μηπως τελικα ζηταμε οτι αγοραζουν αλλοι απλα για να λεμε οτι και καλα το εχουμε;
Θυμαται κανεις τι εχει γραφτει εδω μεσα για το αντιστοιχο τουρκικο πλοιο ;

stepa2

Tα Crossover της Damen χρηματοδοτουνται αραγε ?😀Αυτα ειναι σκαφη πολυεργαλεια για εμας….

Miscojones

Αυτοί δεν μοίρασαν τα λεφτά της ΕΕ σε κουπόνια και επιδοματάκια. Απλό.

denmeenimerosan

Ή ΕΕ εγκρίνει παπαρδέλες εμείς θα πάρουμε αληθινό

NickK

Η Πορτογαλια εμεινε 4 χρονια σε μνημονιο, ενω η Ελλαδα >10.

We are product of our environment.

Spyros_Kapa

Ένα τέτοιου είδους πλοίο ενταγμένο στην πολιτική προστασία για χρήση για την προστασία των θαλασσών,για την παράνομη μετανάστευση ως κέντρο επιχειρήσεων,ως πλωτό νοσοκομείο,για αρωγή φυσικών καταστροφών και φυσικά με εύκολη αναδιαμόρφωση σε περίπτωση εθνικής ανάγκης ως πλοίο υποστήριξης ελικοπτεροφόρο ή αποβατικό.

Manolis313

Με τόσο μεγάλο αριθμό νησιών στην χώρα μας έχω την εντύπωση ότι θα ήταν περιττό ένα τέτοια φιλοσοφίας σκάφος. Ίσως μία σχεδίαση κοντά στο San Giorgio θα είχε να προσφέρει πολύ περισσότερα

Kosta81

Τα χρήματα από την ΕΕ είναι δάνειο, όχι επιχορήγηση.

Stelios

Δύο τέτοια πλοία επρεπε να είχαμε με ελικόπτερα να σεργιανάνε ΟΛΟ το Αιγαίο ειδικά με τον τουρισμο ,ως πλωτά ιατρεία και μικροεπεμβάσεις.
Όλα τα επείγοντα θα εξυπηρετούνται με το ελικόπτερο του π.χ είναι στην Κάρπαθο και έχει επείγον από Καστελόριζο, θα φεύγει ελικόπτερο για παραλαβή και εξέταση εν πλω και αξιολόγηση αν είναι μικροεπέμβαση να γίνει εν πλω ή αν πρέπει να πάει Αθήνα…
Μειώνεις τις ώρες πτήσης στο ήμισυ βελτιώνεις τον χρόνο αντίδρασης 100%
Δύο μέρες π.χ Κω όλοι από τα γύρω νησιά με ραντεβού μεταφέρονται με το οργανικό σκάφος .
Τις άλλες δύο μέρες π.χ. Ρόδο και πάει λέγοντας…

A.K.

Πρωτότυπο και πολλαπλώς χρήσιμο αλλά δεν βλέπω την χρησιμότητα του για εμάς. Επίσης, φαίνεται πως στην ουσία είναι πολιτικών προδιαγραφών.
Πάντως για να το πάω πιο μακρυά, ίσως εκείνο το εντυπωσιακό σύστημα των Δανών για την δυνατότητα για εναλλασσόμενα modules που είχε αναφερθεί σε άρθρο εδώ πριν από κάτι μήνες να το έκανε ακόμα πιο πολύπλευρο.

CIK

The reason Portugal was able to receive EU funds for the multi-purpose vessel is because it’s main purpose has been designated as a “oceanic research” etc., vessel.

…”The new ship’s primary roles will be search and rescue, emergency relief and oceanic research but will also be used for naval support operations and maritime safety”…

PS1–Something else that I find more important and should be of great concern in Greece is the following:

Turkey celebrates milestone in national submarine steel production

…”Turkey has initiated domestic manufacture of HY-100 steel, a critical ingredient for submarine construction. Steel was originally imported but is now produced locally. This helps Turkey to reduce its dependency on foreign sources while still supplying the shipyard for its national submarine project. Achieving domestic HY-100 steel production is a significant milestone in Turkey’s defense sector objectives”…

PS2–I wonder if anyone is paying attention from the Greek government.

https://www.youtube.com/watch?v=yq2eF50zA5s

luxus

Ελάτε για λίγο στη θέση ενός Τούρκου στρατηγού, που θέλει να διεκδικήσει-επιτεθεί στην Ελλάδα. Ποιο είναι το μεγαλύτερό του πρόβλημα. Η μεγαλύτερη δυσκολία του. ΤΑ ΝΗΣΙΑ.
Κάθε ένα από αυτά μπορεί να κρύβει τα πάντα. Όταν το συνειδητοποιήσουμε κι εμείς, ο σχεδιασμός και οι αγορές; μας θα απλοποιηθούν.

nikolaos_k

Άλλο το υπέβαλε σχέδιο, κι άλλο το πήρε έγκριση για χρηματοδότηση από το ταμείο. Δεν θα είναι η πρώτη ούτε η τελευταία που θα πάει αδιάβαστη μια αίτηση για χρηματοδότηση σαν αυτή. Το NextGenEU χρηματοδοτεί αμιγώς μη στρατιωτικές επενδύσεις κι αποκλειστικά την κοινωνική και οικονομική ανάκαμψη μετά την Covid εποχή. Δεν θα πάρει φράγκο και θα χρειαστεί να αιτηθεί εκ νέου με αυτό εκτός της πρότασης.
Ο τίτλός “πέτυχε” επί της παρούσης είναι ατυχής.

Aristidis

Εμείς βάλαμε στο ταμείο ανάκαμψης το καζίνο στο Ελληνικό, αυτές είναι οι προτεραιότητες..

reCaptcha Error: grecaptcha is not defined

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Συντήρηση αεροσκαφών και ελικοπτέρων στην Ελλάδα, το κενό που φέρνει την καθήλωση

Όταν αγοράστηκαν από την Ελλάδα τα μαχητικά Rafale το 2020, οι επικριτές της συγκεκριμένης προμήθειας, τόνιζαν την έλλειψη δυνατότητας συμπαραγωγής κάποιων εξαρτημάτων/συγκροτημάτων τους στη...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Υπάρχουν μεταχειρισμένα Eurofighter για την Τουρκία;

Επιπλέον στοιχεία: Ηλίας Παπανικολάου, στρατιωτικός αναλυτής.Στο ευρύτερο σενάριο απόκτησης Eurofighter Typhoon από την Τουρκική Αεροπορία ((Turk Hava Kuvvetleri, THK), πρωτίστως ως αντιστάθμισμα στα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Απριλίου 1940: Ξεκινά η “Σφαγή του Κατύν”,...

31
Αρχίζουν στα στρατόπεδα Πολωνών αιχμαλώτων της δυτικής Ρωσίας και Ουκρανίας οι μαζικές εκτελέσεις 22.000 περίπου αξιωματικών και διανοουμένων της Πολωνίας, από το διαβόητο Λαϊκό...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τους δασμούς Τράμπ – Μακροπρόθεσμες οι επιπτώσεις υποστηρίζουν αναλυτές

Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και μεταφοράς οχημάτων θα είναι, πιθανόν, μακροπρόθεσμα οι μεγαλύτεροι χαμένοι από τους δασμούς που ανακοίνωσε ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τράμπ,...

Νορβηγία: θέλει περισσότερα πυροβόλα K9

Η Νορβηγία σχεδιάζει σχεδόν να διπλασιάσει τον αριθμό των αυτοκινούμενων πυροβόλων K9 Thunder του Στρατού της, ασκώντας δικαίωμα προαίρεσης για αγορά επιπλέον 24. Tο...

Τουλάχιστον ένας νεκρός από τη ρωσική πυραυλική επίθεση κατά του Κιέβου

Τουλάχιστον ένας νεκρός και τρεις τραυματίες από τη ρωσική πυραυλική επίθεση που έγινε στη διάρκεια της νύχτας κατά του Κιέβου, προκαλώντας καταστροφές και πυρκαγιές...