Εντός του έτους αναμένεται η πολωνική κυβέρνηση να διαλέξει ποιο θα είναι το επόμενο υποβρύχιο της χώρας, με βάση το πρόγραμμα Orka, που προβλέπει την προμήθεια τριών συμβατικής πρόωσης. Το πρόγραμμα διεκδικούν οι… πάντες: Η ιταλική Fincantieri με το 212NFS, η γερμανική TKMS με το 212CD, η σουδική Saab με το Α26, η γαλλική Naval με το Scorpene, η ισπανική Navantia με το S80, αλλά και η νοτιοκορεατική Hanwha με το KS-III Batch 2.
Η τελευταία ελπίζει στην ήδη “χτισμένη” σχέση της Νότιας Κορέας με την Πολωνία σε αμυντικούς εξοπλισμούς, ενώ όλες οι υπόλοιπες αναζητούν είτε την πρώτη εξαγωγή τους (Fincantieri, Navantia, Saab) είτε τη συνέχιση των εξαγωγικών τους πωλήσεων (TKMS-Naval). Πάντως, σύμφωνα με το πολωνικό πρακτορείο ειδήσεων PAP, οι προτάσεις των Fincantieri, TKMS και Saab έχουν πάρει την καλύτερη βαθμολογία σε επίπεδο τεχνικών προδιαγραφών.
Όλες πάντως έχουν προσεγγίσει την PGZ, τον όμιλο που ελέγχει τις αμυντικές εταιρείες του δημόσιου τομέα, συνάπτοντας διάφορα μνημόνια συνεργασίας μαζί του, σε περίπτωση που κερδίζουν το συμβόλαιο. Καθώς θεωρείται δεδομένο πως τα υποβρύχια θα κατασκευαστούν εγχώρια, ενώ οι προτάσεις περιλαμβάνουν και χρηματοδοτικά πακέτα ή επενδύσεις.
Ξεκίνησε η διαδικασία για τα ινδονησιακά υποβρύχια Scorpene Evolved
Σήμερα το Πολωνικό Ναυτικό διατηρεί σε υπηρεσία ένα μόνο υποβρύχιο σοβιετικής εποχής, το ORP Orzel, κλάση Kilo, σχεδόν 40 ετών, που μένει τον περισσότερο καιρό δεμένο. Οπότε υπάρχει σοβαρό κενό στην συγκεκριμένη αποστολή για τον έτσι κι αλλιώς σε φάση αναδιάταξης και επανεξοπλισμού κλάδο των πολωνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Οι απαιτήσεις των Πολωνών πάντως είναι για το ειδικό περιβάλλον της Βαλτικής, οπότε ίσως να έχει κάποιο προβάδισμα η TKMS, που χτίζει τα σύγχρονα γερμανικά και νορβηγικά Type 212CD τα οποία θα επιχειρήσουν εκεί. Αλλά τίποτα δεν είναι σίγουρο, καθώς η εξοπλιστική “μανία” της Πολωνίας έχει δείξει πως μπορεί να δώσει εκπλήξεις στην επιλογή συνεργατών, καθώς η χώρα δίνει μεγάλη βάση στο πως θα υπάρξει τοπική συνεργασία, μεταφορά τεχνογνωσίας, καλή τιμή και προσαρμογή του προϊόντος στις δικές της απαιτήσεις.
Ακόμη 4 υποβρύχια Type 212CD για τη Γερμανία – τριπλασιάζει την αρχική παραγγελία