Την τελική μορφή του θωρακισμένου τροχοφόρου StormRider έδειξε στο Twitter o διευθυντής σχεδιασμού της ισραηλινής εταιρίας Plasan, Nir Kahn. Το συγκεκριμένο είχε ανακοινωθεί από το 2019 ως πρόταση και ήταν υπό δοκιμές αλλά πλέον τώρα βλέπουμε την οριστική διαμόρφωση της σχεδίασης του.
I can finally show you the new StormRider design. This is basically a SandCat turned up to 11. Independent suspension, monocoque hull, 10-seat, and with the sort of protection you used to need an 18t vehicle for, all at well under 12t. Photos by @RonenTopelberg pic.twitter.com/QskxJR3H8g
— Nir Kahn (@Nir_Kahn) November 18, 2021
Το όχημα έχει ελληνικό ενδιαφέρον καθώς η Plasan μαζί με την SK Group εξαγόρασαν την ελληνικό ΕΛΒΟ (Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων) και επιδιώκουν να προτείνουν στις δικές μας ένοπλες δυνάμεις διάφορες λύσεις θωρακισμένων οχημάτων όπως και λύσεων αναβάθμισης.
Το StormRider μοιάζει εξωτερικά με το SandCat της ίδιας εταιρίας που βασίζεται σε σασί της γνωστής οικογένειας ημιφορτηγών F της Ford. Το StormRider όμως είναι τελείως διαφορετικό καθώς αξιοποιεί ένα νέο μονοκόμματο σασί, ενισχυμένο, με ανεξάρτητες αναρτήσεις στους 4 τροχούς, με αποτέλεσμα καλύτερη αντοχή στη χρήση και μεγαλύτερη προστασία στους επιβαίνοντες. Το βάρος έχει αυξηθεί στους 11,5 τόνους από τους 9,3 του SandCat, η προστασία είναι Level 3 περιμετρικά, ενώ μπορεί να ενισχυθεί περαιτέρω η θωράκιση με εξτρά «πακέτα».
Το όχημα μεταφέρει δεκαμελή ομάδα, μπορεί να φθάσει τα 105 χιλιόμετρα την ώρα, έχει πέντε πόρτες για εύκολη πρόσβαση, θύρα οροφής (μπορεί να προσαρμοστεί πυργίσκος οπλισμού-παρατήρησης) ενώ ο κινητήρας είναι 330 ίππων, με μόνιμη τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων. Η αυξημένη κινητικότητα εξασφαλίζεται με απόσταση από το έδαφος 44 εκατοστά και από τα πολύ φαρδιά ελαστικά παντός δρόμου. Το μήκος είναι 6 μέτρα, το ύψος 2,6 και το πλάτος 2,5. Τέλος το ωφέλιμο φορτίο υπολογίζεται στον 1,5 τόνο.