Από τον kakaouskia
Χαιρετίζω την ΠΤΗΣΗ – την οποία ευχαριστώ για την δημοσίευση του παρόντος – καθώς και το αναγνωστικό κοινό.
Βλέποντας της δημοσιεύσεις από Berserker και Nikolaos ξεθάρρεψα και εγώ και πήρα τη μεγάλη απόφαση να μοιραστώ το πάθος μου για την 9η τέχνη και συγκεκριμένα το συνδυασμό 9ης τέχνης και αεροπλάνων σε ένα μικρό και σχεδόν καθόλου περιεκτικό – πώς θα μπορούσε άλλωστε αν αναλογιστεί κανείς τον όγκο των έργων – ταξίδι με σχεδιαστές που είχαν πάθος με τα αεροπλάνα.
Ένατη τέχνη λοιπόν, πιο γνωστή στα Ελληνικά ως κόμικς (αρνούμαι πεισματικά να τα αναφέρω ως γραφικές νουβέλες). Βιβλία κόμικς υπάρχουν για όλα τα γούστα και καταπιάνονται με απίστευτη ποικιλία θεμάτων. Οι δε σχεδιαστές και συγγραφείς των βιβλίων αυτών δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν από τους αντίστοιχους της 7ης τέχνης. Μερικοί μάλιστα ξεχωρίζουν για το ρεαλισμό, τόσο στην απεικόνιση γεγονότων όσο και στην μελέτη και χρήση του ιστορικού υπόβαθρου και της πολιτικής κατάστασης στις περιοχές / χώρες / εποχές που διαδραματίζονται οι ιστορίες τους.
Όπως λόγου χάρη ο Quino με το έργο του Μαφάλντα, όπου μέσω των σκίτσων του περιγράφει την κατάσταση που επικρατούσε στην Αργεντινή τη δεκαετία του 1960. Ή το έργο του Shigeru Mizuki με τίτλο Showa, που παρομοιάστηκε ως «βιβλίο ιστορίας σε μορφή Μανγκα».
2 καρέ από τη σειρά Μαφάλντα του Quino.
Αυτό που με παραξενεύει προσωπικά είναι ότι ως επί το πλείστων οι σχεδιαστές που αρέσκονται στο ρεαλισμό είναι Ευρωπαίοι και Ιάπωνες. Όπως και να έχει, σταματάω την κουβέντα κάπου εδώ και αφήνω τις εικόνες να μιλήσουν. Υπόψιν ότι όταν σχεδιάζονταν αυτά, δεν υπήρχε διαδίκτυο για να ανατρέξει κάποιος σε δείγματα φωτογραφιών.
Edgar P. Jacobs, Blake and Mortimer – Professor Sató’s Three Formulae – Part 1, p6. Πρώτη δημοσίευση το 1977
Για την ιστορία τα F-104J της εικόνας είναι υπαρκτά αεροσκάφη. Αμφότερα κατασκευής Mitsubishi,το 504 παραδόθηκε στην μοίρα 201 της JASDF στις 31/10/1962 ως 26-8504 (s/n 3004) και κατέπεσε στις 10/04/1963 λόγω προβλήματος με το καύσιμο.
Το 507 παραδόθηκε επίσης στην μοίρα 201 της JASDF στις 30/12/1962 ως 26-8507 (s/n 3008) και κατέπεσε στις 11/08/1981.
Shigeru Mizuki–Showa, τόμος 1939-1944, p301. Πρώτη δημοσίευση το 1988 – 1989
Shigeru Mizuki – Showa, τόμος 1939-1944, p459. Πρώτη δημοσίευση το 1988 – 1989
Ο Mizuki ενώ έχει το δικό του σχεδιαστικό ύφος, ηρέσκετο να σχεδιάζει αληθοφανείς σκηνές από μάχες λόγω της εμπειρίας που απέκτησε πολεμώντας στο Ραπαούλ, Ν. Γουινέα. Ο ίδιος δήλωνε ότι ήθελε να δείξει στη νέα γενεά Ιαπώνων αυτά που τα βιβλία ιστορίας της χώρας είτε ωραιοποιούσαν είτε απλώς δεν ανέφεραν καν. Ως παράδειγμα δίνει τη μάχη του Midway, όπου οι Ιάπωνες έμαθαν τα πραγματικά της αποτελέσματα μετά την συνθηκολόγηση της χώρας. Για τα ανήσυχα πνεύματα της σελίδας, εισηγούμαι να διαβάσει κάποιος την βιογραφία του Mizuki.
Katsuhiro Otomo – Akira, τόμος6, p401. Πρώτη δημοσίευση το 1990
Το παραπάνω σκίτσο δεν είναι ακριβώς αεροπορικού θέματος αλλά μου έκανε εντύπωση το «στενεμένο» Wasp-class LHD
Roger Leloup – The cannon of Kra, p4. Πρώτη δημοσίευση το 1985
Roger Leloup – The cannon of Kra, p23. Πρώτη δημοσίευση το 1985
Το εικονιζόμενο F-16 υποτίθεται ανήκει στην αεροπορία της φανταστικής χώρας Kapong, στις επαναστατικές δυνάμεις της οποίας ανήκει το F-5. Οι προσεκτικοί αναγνώστες θα παρατηρήσουν ότι ο σχεδιαστής μπήκε στον κόπο να σχεδιάσει λεπτομέρειες όπως τη θέση των πηδαλίων / αερόφρενων κατά την προσγείωση, τον τεχνητό ορίζοντα που ταιριάζει στη θέση του αεροσκάφους κτλ.