Το τίμημα για μία χώρα που έχει μόνο ένα αεροπλανοφόρο, είναι ότι όταν το αεροπλανοφόρο αυτό πρέπει να μπει στα ναυπηγεία για επισκευές ή εκσυγχρονισμό, η χώρα αυτή μένει χωρίς αεροπλανοφόρο, επομένως και χωρίς ικανότητα διεξαγωγής επιχειρήσεων με ναυτικά μαχητικά.
Η Γαλλία εξ αρχής φιλοδοξούσε να αποκτήσει τουλάχιστον δυο αεροπλανοφόρα της κλάσης του FS Charles de Gaulle (R91). Υπήρξε εξάλλου περίοδος της ιστορίας που είχε ταυτόχρονα τρία αεροπλανοφόρα σε υπηρεσία. Με την λήξη του Ψυχρού Πολέμου οι οικονομικές συνθήκες δεν επέτρεψαν τη ναυπήγηση και δεύτερου αεροπλανοφόρου, με αποτέλεσμα η Γαλλία να έχει το προαναφερόμενο πρόβλημα.
Αυτόν τον καιρό το Charles de Gaulle βρίσκεται σε φάση γενικής συντήρησης κι επισκευής, που θα κρατήσει 18 μήνες. Το διάστημα αυτό δημιουργεί μία σειρά από πρακτικά προβλήματα, ένα από τα οποία είναι η συντήρηση της διαθεσιμότητας ιπτάμενων και τεχνικών των αεροσκαφών που επιχειρούν από το αεροπλανοφόρο αυτό.
Η λύση που υπάρχει στο πρόβλημα αυτό, είναι η συνεκπαίδευση στις ΗΠΑ κι οι επιχειρήσεις από αμερικανικά αεροπλανοφόρα, καθώς το Rafale M είναι πιστοποιημένο στα αεροπλανοφόρα κλάσης Nimitz του αμερικανικού Ναυτικού. Αν κι οι Γάλλοι ιπτάμενοι θεωρούνται εξαιρετικά έμπειροι, δεν είναι αποδεκτό να μείνουν για τόσο διάστημα εκτός πτητικού προγράμματος.
Για την περίσταση, πάνω από 350 Γάλλοι ιπτάμενοι και τεχνικοί έχουν μεταβεί στη αεροναυτική βάση NAS Oceana για συντηρητική εκπαίδευση, ενώ όπως διαβάζουμε σε σχετικό δελτίο τύπου, είναι προγραμματισμένο να διεξαχθούν και επιχειρήσεις από το αεροπλανοφόρο USS George H.W. Bush (CVN-77). Στα πλαίσια αυτά, οι Γάλλοι θα ενταχθούν στο πλήρωμα του αεροπλανοφόρου και θα εξασκηθούν σε όλες τις διαδικασίες και δραστηριότητες σαν να ήταν κανονικά μέλη του πληρώματος.
Φωτογραφίες: Αμερικανικό Ναυτικό, Chasse Embarquee Aeronavale.