Στις 5 Αυγούστου 2019 εισήλθε σε υπηρεσία με τις Φιλιππίνες η κορβέτα «BRP Conrado Yap», η οποία ανήκει στην κλάση Po Hang και αποκτήθηκε μεταχειρισμένη από τη Νότια Κορέα.
Όσο βρισκόταν σε χρήση με το Νοτιοκορεατικό Ναυτικό, η «BRP Conrado Yap» λεγόταν «Chungju» και εκτελούσε συνήθως περιπολίες κοντά στα θαλάσσια σύνορα με τη Βόρεια Κορέα. Συνολικά ναυπηγήθηκαν 24 τέτοια σκάφη, από τα οποία παραμένουν ενεργά με το Νοτιοκορεατικό Ναυτικό 14.
Η Νότια Κορέα προωθεί παραδοσιακά σκάφη που η ίδια παροπλίζει σε άλλες χώρες και κορβέτες της κλάσης Po Hang έχουν καταλήξει στο Βιετνάμ, το Περού και την Αίγυπτο. Στην τελευταία περίπτωση μεταβιβάστηκε ένα σκάφος που ονομάζεται «ENS Shabab Misr», που χρησιμοποιείται ως περιπολικό σκάφος και δεν είναι εφοδιασμένο με κατευθυνόμενα βλήματα.
Για κανονιοφόρος μια χαρά μοιάζει, αν και μεγάλες ανάγκες επάνδρωσης…
Μήπως να κοιτούσαμε να πάρουμε και εμείς 2-3 πλοία; Είναι ιδανικά για αποστολές Ξιφια, έχουν σημαντικές ASW δυνατότητες και το σύστημα προώθησης είναι γνώριμο, το μόνο που χρειάζονται είναι ενα RAM για να αποκτήσουν κάποιες αντι-αεροπορικές δυνατότητες . Είναι πλοία που σε περίοδο ειρήνης θα μπορούσαν να προβάλουν την σημαία στο Αιγαίο χωρίς να χρειάζεται να βγαίνουν οι φρεγάτες. Τόσα δις παίρνουν οι Κορεάτες απο τους Έλληνες εφοπλιστές, θα μπορούσαν με λίγο πίεση να κάνουν δωρεάν παραχώρηση
Για κανονιοφόρος μια χαρά είναι σίγουρα. Οι μεγάλες ανάγκες επάνδρωσης σχετίζονται και με το ότι είναι 30 ετών αλλά και λόγω πληθους συστημάτων και κινητήρων αφού έχουν ντίζελ και αεριοστρόβιλο LM-2500!
Mερικά από αυτά στο ΝΑ Αιγαίο θα ήταν ό,τι πρέπει για περιπολία και επακουμβήσεις…
Δυστυχώς, η έλλειψη σχεδιασμού, η έλλειψη κάποιων κονδυλίων για αγορές ευκαιρίας και τα διαλυμένα ναυπηγεία που ούτως άλλως έχουν μικρή πείρα εκσυγχρονισμών δεν αφήνουν να καλύψουμε τις επιτακτικές ανάγκες μας με αξιόλογα πλοία που μπορεί να προκύπτουν στην αγορά μεταχειρισμένων.