Το Αμερικανικό Πεντάγωνο θέλει να επαναπρογραμματίστουν κονδύλια ύψους $206 εκατ. για την υποστήριξη του μαχητικού F-35B/C με υποσυστήματα από εναλλακτικούς υποκατασκευαστές, κάτι που δείχνει ότι δραστηριοποιούνται για να μετριάσουν τις επιπτώσεις που μπορεί να φέρουν στο πρόγραμμα του μαχητικού πιθανές κυρώσεις εις βάρος της Τουρκίας.
Σύμφωνα με απόσπασμα επίσημου αμερικανικού εγγράφου του Πενταγώνου που έχει υποβληθεί προς έγκριση από το Κογκρέσο, και το οποίο παρουσιάζει το “Inside Defense”, το υπουργείο άμυνας των ΗΠΑ έχει ήδη κάνει βήματα για τη συγκρότηση εναλλακτικών πηγών απόκτησης υποσυστημάτων για το F-35, που στοχεύουν στην αντικατάσταση αντίστοιχων που κατασκευάζονται σε ξένες χώρες.
Πολλές τουρκικές εταιρείες παράγουν εξαρτήματα για το πρόγραμμα JSF, μεταξύ των οποίων συλλογές της δομής και της ατράκτου του αεροσκάφους, εξαρτήματα του συστήματος προσγείωσης και πάνω από 100 τμήματα παραγωγής του κινητήρα F135 ακόμα και πτερύγια τιτανίου της εισαγωγής του κινητήρα.
Οι βιομηχανικές συνέπειες για την Τουρκία αν όντως παραλάβει S-400 από τη Ρωσία
Η Turkish Aerospace Industries (TAI), προμηθεύει υλικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή του F-35. Σε συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία Northrοp Grumman η TAI κατασκευάζει και συναρμολογεί τις κεντρικές ατράκτους, παράγει τη συνθετική επικάλυψη του αεροσκάφους, τις θυρίδες οπλισμού και εισαγωγές αέρα από συνθετικά υλικά. Επιπλέον κατασκευάζει και σταθμούς ανάρτησης οπλισμού αέρος-εδάφους. Άλλες τουρκικές εταιρείες που παράγουν εξαρτήματα για το F-35 είναι η Alp Aviation, η Ayesas, η Fokker Elmo Turkey (στη Σμύρνη), η Havelsan, η Kale Aerospace, η Roketsan, η Tubitak Sage και η Tusas Engine Industries.
Η αμερικανική κίνηση, που αφορά το FY19 (οικονομικό έτος 2019), χαρακτηρίζεται «αναγκαία», για να προστατευθεί το πρόγραμμα παραδόσεων του τύπου. Στην πρώτη φάση περιλαμβάνει την ανάπτυξη νέων υλικών υψηλού-μεσαίου κινδύνου και τη δεύτερη φάση στην ανάπτυξη νέων υλικών μεσαίου-χαμηλού κινδύνου.