21.1 C
Athens
Πέμπτη, 17 Απριλίου, 2025
ΓΕΝΙΚΑΠαθητικά ραντάρ αντί-stealth εξετάζει η Ελβετία, μια λύση που πρέπει να δει...

Παθητικά ραντάρ αντί-stealth εξετάζει η Ελβετία, μια λύση που πρέπει να δει άμεσα και η Ελλάδα

- Advertisement -

 

Όπως αναφέρει σχετικό ρεπορτάζ του Defencenews.com, η Ελβετική Αεροπορία εξετάζει την τεχνολογία των παθητικών ραντάρ στα πλαίσια του προγράμματος εκσυγχρονισμού της “Air 2030”. Τα παθητικά ραντάρ μπορούν θεωρητικά να εντοπίζουν στόχους χωρίς να εκπέμπουν, και κατά συνέπεια δεν μπορούν να “διαφύγουν” ούτε τα αεροσκάφη stealt. Η Ελβετία θέλει να θωρακίσει την αεράμυνά της απέναντι σε κάθε είδος απειλής, γιαυτό και εξετάζει σύμφωνα με το ρεπορτάζ, που επικαλείται δηλώσεις του εκπροσώπου τύπου του Υπουργείου Άμυνας, Renato Kalbermatten, ραντάρ που συγκεντρώνουν εκπομπές κάθε είδους και με βάση αυτές εντοπίζουν απειλές.
Θυμίζουμε πως στην ILA 2018 έγινε επίδειξη του συστήματος της γερμανικής εταιρείας Hensoldt η οποία ανεξαρτητοποιήθηκε από την  Airbus πριν από μερικά χρόνια. Σύμφωνα με την εταιρεία το σύστημα μπορεί να εντοπίσει αεροσκάφη τεχνολογίας stealth.

Το γερμανικό σύστημα φέρεται επί φορτηγού οχήματος και αξιοποιεί το υπάρχων δίκτυο πομπών FM ραδιοφωνικών σταθμών και πομπών τηλεοράσεων χάρις στο οποίο μπορεί να εντοπίσει μεγάλα αεροσκάφη σε απόσταση 250 χλμ εάν στην περιοχή ενδιαφέροντα λειτουργούν δύο ή τρείς ραδιοφωνικοί ή τηλεοπτικοί σταθμοί ενώ τα μικρά αεροσκάφη μπορούν να εντοπιστούν σε απόσταση 100 χλμ με ακρίβεια 50-100 μέτρα.
Σύμφωνα με την εταιρεία το σύστημα αφού αξιοποιήσει τις πληροφορίες που λαμβάνει από τα υπάρχοντα δίκτυα πομπών τηλεόρασης και ραδιοφώνου μπορεί μέσα σε 1,5 δευτερόλεπτα να εντοπίσει τον εναέριο στόχο και να τον παρακολουθήσει.

Ραντάρ παθητικού εντοπισμού PCLS (Passive Coherent Location System), όπως το Silent Sentry της Lockheed Martin, που είναι και το πλέον σύγχρονο, ή άλλα δυτικά συστήματα, το HA-100 της Thales ή το AULOS της Selex. Ωστόσο, η εν λόγω τεχνολογία δεν είναι 100% ώριμη, αλλά από την άλλη πρόκειται για λύση χαμηλού κόστους που χρησιμοποιεί εμπορική τεχνολογία (COTS). Τα συστήματα PCLS αξιοποιούν «μη συνεργαζόμενους πομπούς» σε συνδυασμό με «απομακρυσμένους δέκτες» κατά τα πρότυπα των πολυστατικών ραντάρ. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιούν το φαινόμενο μετατόπισης ντόπλερ που παράγεται από σήματα που δημιουργούνται, όταν τα αεροσκάφη «καταυγάζονται» από πομπούς ραδιοφωνίας FM/TV (ψηφιακή ή αναλογική), DVB (Digital Video Broadcasting-Terrestrial) ή κινητής τηλεφωνίας, που λειτουργούν στο φάσμα 30MHz-3GHz. Η λειτουργία τους είναι παθητική και δεν γίνεται αντιληπτή από συσκευές RWR ή συστήματα ELINT και δεν κινδυνεύουν από όπλα ARM. Καλύπτουν χαμηλά ή πολύ χαμηλά ύψη, καθώς στα μεγάλα ύψη δεν απαντώνται ανάλογες εκπομπές. Η παρεχόμενη ακρίβεια δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ενδεχόμενη ιχνηλάτηση αλλά συνεισφέρουν σημαντικά στην έγκαιρη προειδοποίηση. Ενδεικτικά, η αναπτυσσόμενη έκδοση AULOS 3D παρέχει δυνατότητα κάλυψης 360 μοιρών σε μέγιστη εμβέλεια 360 km και περιλαμβάνει επίσης εκτίμηση για το ύψος του στόχου. Η κεραία του με μέγεθος 6,8×6,8 m αναπτύσσεται σε ιστό 12 m και περιλαμβάνει 4 συγκροτήματα LPDA (Log Periodic Antenna) για επιτήρηση και 2 για το σήμα αναφοράς. Το σύστημα μπορεί να διαχειρίζεται έως και οκτώ σταθμούς FM με πλήρη διαλειτουργικότητα με το σύστημα ACCS (Air Command Control System) του ΝΑΤΟ.

αντάρ παθητικού εντοπισμού PCLS (Passive Coherent Location System), όπως το Silent Sentry της Lockheed Martin, που είναι και το πλέον σύγχρονο, ή άλλα δυτικά συστήματα, το HA-100 της Thales ή το AULOS της Selex. Ωστόσο, η εν λόγω τεχνολογία δεν είναι 100% ώριμη, αλλά από την άλλη πρόκειται για λύση χαμηλού κόστους που χρησιμοποιεί εμπορική τεχνολογία (COTS). Τα συστήματα PCLS αξιοποιούν «μη συνεργαζόμενους πομπούς» σε συνδυασμό με «απομακρυσμένους δέκτες» κατά τα πρότυπα των πολυστατικών ραντάρ. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιούν το φαινόμενο μετατόπισης ντόπλερ που παράγεται από σήματα που δημιουργούνται, όταν τα αεροσκάφη «καταυγάζονται» από πομπούς ραδιοφωνίας FM/TV (ψηφιακή ή αναλογική), DVB (Digital Video Broadcasting-Terrestrial) ή κινητής τηλεφωνίας, που λειτουργούν στο φάσμα 30MHz-3GHz. Η λειτουργία τους είναι παθητική και δεν γίνεται αντιληπτή από συσκευές RWR ή συστήματα ELINT και δεν κινδυνεύουν από όπλα ARM. Καλύπτουν χαμηλά ή πολύ χαμηλά ύψη, καθώς στα μεγάλα ύψη δεν απαντώνται ανάλογες εκπομπές. Η παρεχόμενη ακρίβεια δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ενδεχόμενη ιχνηλάτηση αλλά συνεισφέρουν σημαντικά στην έγκαιρη προειδοποίηση. Ενδεικτικά, η αναπτυσσόμενη έκδοση AULOS 3D παρέχει δυνατότητα κάλυψης 360 μοιρών σε μέγιστη εμβέλεια 360 km και περιλαμβάνει επίσης εκτίμηση για το ύψος του στόχου. Η κεραία του με μέγεθος 6,8×6,8 m αναπτύσσεται σε ιστό 12 m και περιλαμβάνει 4 συγκροτήματα LPDA (Log Periodic Antenna) για επιτήρηση και 2 για το σήμα αναφοράς. Το σύστημα μπορεί να διαχειρίζεται έως και οκτώ σταθμούς FM με πλήρη διαλειτουργικότητα με το σύστημα ACCS (Air Command Control System) του ΝΑΤΟ.
 

Και το γιγάντιο air condition που απαιτείται για τη χρήση του.

Καθώς τα τουρκικά F-35A βρίσκονται προ των πυλών, ανάλογες κινήσεις θα πρέπει να κάνει και η Ελλάδα. Η Ελβετία προσπαθεί να θωρακιστεί απέναντι σε μια μελλοντική απειλή, που μάλιστα δεν προβλέπεται να αντιμετωπίσει άμεσα. Η Ελλάδα έχει να αντιμετωπίσει μια επιθετική και αναθεωρητική Τουρκία, που σύντομα θα έχει στην διάθεσή της αριθμό F-35A.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Diehl Defence μας προτείνει 10 πυροβολαρχίες IRIS-T SLM με €1,9 δις– Συμπαραγωγή και στρατηγική σύνδεση με την πρωτοβουλία ESSI

Η ελληνική αεράμυνα βρίσκεται στο κατώφλι μιας κρίσιμης αναβάθμισης, καθώς η γερμανική Diehl Defence κατέθεσε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική πρόταση για την προμήθεια 10 πυροβολαρχιών...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

1920px-Nave_Bergamini_2.jpg

ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό

46
Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Απριλίου 1945: Μάχη των υψωμάτων Ζέελοβ, αγώνας...

0
Σε μια από τις τελευταίες μάχες του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου στην Ευρώπη, ο Ρώσος στρατάρχης Ζούκωβ εξαπολύει ένα εκατομμύριο άνδρες, 3.000 άρματα μάχης και 17.000...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΟΛΟΝ Κλέος 2, η επανέκδοση του εμβληματικού ελληνικού ρολογιού με νέες αποχρώσεις

Η Ελληνική εταιρία ωρολογοποιίας ΟΛΟΝ, που μας παρουσίασε πέρσι το ΟΛΟΝ ΩΡΙΩΝ, επανέρχεται με την επανέκδοση του πρώτου μοντέλου της, του ΟΛΟΝ ΚΛΕΟΣ.  Όπως...

Πολυβόλο στην καρότσα για την λύση του κυκλοφοριακού!

Μάλλον στο Dallas του Texas, έχει δυσκολέψει πολύ η κίνηση στους δρόμους και η εξεύρεση χώρου στάθμευσης, αν κρίνουμε από τη συγκεκριμένη φωτογραφία: όπου...

Πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αλλάξει την ασφάλεια κατά την οδήγηση

Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει πλήθος αλλαγών στις ζωές μας. Είναι ένας τομέας που αναμένεται να αλλάξει ριζικά την αυτοκίνηση. Ήδη τα τελευταία χρόνια έχει...