Πληροφόρηση που κυκλοφόρησε πριν από λίγο με την μορφή non paper από το ΥΕΘΑ αναφέρει ότι με εντολή του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου και μετά από εισήγηση των επιτελείων ξεκίνησε η διαδικασία για την αναβάθμιση των μαχητικών αεροσκαφών F 16, εκδηλώθηκε ενδιαφέρον προς την αμερικανική κυβέρνηση για την προμήθεια αεροσκαφών πέμπτης γενιάς (F-35) και βρίσκεται σε τελικό στάδιο η υποστήριξη και συντήρηση των αντιαεροπορικών πυραύλων S-300.
Να υπενθμίσουμε ότι στην μακρά προϊστορία της προσπάθειας της ΠΑ για αναβάθμιση των F-16 σημείο αναφοράς αποτελεί αυτή που είχε παρουσιαστεί το 2009 και βασιζόταν στα αντίστοιχα προγράμματα CCIP (υλοποιούσε η USAF και είχε ανακοινώσει η Τουρκική Αεροπορία). Η πρόταση ήταν μια δέσμη επιλογών για την ΠΑ με:
* Αναβάθμιση–εκσυγχρονισμό των Peace Xenia ΙΙΙ (PX III Block 52+) στο πλήρες πρότυπο Block 52+ Advanced.
* Αναβάθμιση–εκσυγχρονισμό των Peace Xenia ΙΙ (PX II Block 50) είτε στο αποκαλούμενο πρότυπο CCIP-GR (διατηρώντας το ραντάρ V7 με IDM-Improved Data Modem και νέο πιλοτήριο) ή σε πλήρες πρότυπο Block 52+ Advanced (με ραντάρ V9 και Link 16).
* Προαίρεση (παρά το γεγονός ότι υπήρχε αντίθετη απόφαση της ΠΑ) για αναβάθμιση–εκσυγχρονισμό των Peace Xenia I (PXI Block 30) στο αποκαλούμενο πρότυπο CCIP Lite (διατήρηση του AN/APG-68V2 με IDM και βελτιώσεις στο πιλοτήριο)
Σημείο καμπής στη συνέχεια ήταν η απόφαση του Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου τον Δεκέμβριο του 2012 για την αναβάθμιση του συνόλου των αεροσκαφών Peace Xenia II και III στο πρότυπο F-16 Block 52+ Advanced, δηλαδή των Fighting Falcon PXIV (F-16 Block 52M). Τα F-16 Block 30 (PXI) δεν περιλαμβάνονταν και τότε στην απόφαση, αν και η κατασκευάστρια εταιρία υπέβαλε επίσης σχετική πρόταση. Στο πλαίσιο της πρότασης του 2012 το ενδιάμεσο εναλλακτικό πρότυπο CCIP GR για τα PXIII απαλείφθηκε και υιοθετήθηκε το Block 52+ Advanced ως καθολικό πρότυπο στα Fighting Falcon όλων των παρτίδων πλην των PXI. Για τα τελευταία προτείνονταν ο εκσυγχρονισμός με χρήση απαρτίων όπως το ραντάρ που θα προέρχονταν από τα Block 50 και προσθήκη ή αναβάθμιση άλλων σε ένα πρότυπο που πλησίαζε το CCIP GR.
Η πρόσφατη και σημαντική εξέλιξη αφορά πλέον την μετάπτωση της παραπάνω πρότασης στην υιοθέτηση του προτύπου F-16V ως αυτού στο οποίο θα μετατραπούν όλα τα Fighting Falcon PXII/III/IV. Συγκριτικά με την πρόταση του 2012, η ουσιαστική και κρίσιμη διαφορά είναι ότι την θέση του APG-68(V)9 έχει πάρει πλέον το ραντάρ AESA APG-83 SABR (Scalable Agile Beam Radar) πλαισιωμένο όμως από μια νέα αρχιτεκτονική που εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητές του και μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητα του Fighting Falcon. Αναφορικά με τα Block 30 και με δεδομένο ότι θα υπάρχει πλέον μεγάλο πλεόνασμα απαρτίων από την αναβάθμιση όλων των άλλων μαχητικών του τύπου, όλες οι δυνατότητες είναι ανοικτές στο να φτάσουν τα μαχητικά PXI σε επίπεδο πολύ κοντά στο Block 52+ Advanced.
Αν και δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή περισσότερες πληροφορίες εκτιμάται ότι η αναβάθμιση των F-16 αποτελεί το κύριο εξοπλσιτικό πρόγραμμα της ΠΑ, όπως άλλωστε αναμενόταν και η εκδήλωση ενδιαφέροντος για το F-35 είναι συμπληρωματική μας και σε κάθε περίπτωση έχει βάθος 4-6 χρόνων. Από την άλλη και μια αναβάθμιση των F-16 δεν μπορεί να ξεπερνά τα 20 αεροπλάνα τον χρόνο, οπότε και αυτό το εγχείρημα μπορεί να έχει διάρκεια υλοποίησης (συμπεριλαμβανομένης της προετοιμασίας και δοκιμής πρωτοτύπων) έως και 7 χρόνια.
Άλλωστε και τις ανάγκες που υφίστανται σε όλους τους κλάδους αλλά και την τρέχουσα δημοσιονομική κατάσταση είναι αδύνατο να υποστηριχθούν τα δυο αυτά προγράμματα παράλληλα.
Αναφορικά με την εκκίνηση του προγράμματος, αφετηρία θα είναι η αποστολή επιστολής πληροφόρησης για επικαιροποίηση της τιμής και της διαθεσιμότητας του υλικού (price & availability).
Αναβαθμίσεις F-16, ενδιαφέρον για F-35 και συντήρηση S-300
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Αφιέρωμα: 51 χρόνια από τον πόλεμο του Γιομ-Κιπούρ, 1973-2024
Των Κώστα Γρίβα, Μανώλη ΚυπραίουΣήμερα είναι η επέτειος της έναρξης μίας εκ των πλέον σημαντικών πολεμικών αναμετρήσεων την περίοδο μετά τον Β' ΠΠ που...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7 Οκτωβρίου 1828: Οι Γάλλοι απελευθερώνουν την Πάτρα
Η πόλη των Πατρών απελευθερώνεται από το γαλλικό εκστρατευτικό σώμα του στρατηγού Νικολά-Ζοζέφ Μαιζόν, κατά την εν πολλοίς άγνωστη εκστρατεία του Μωρέως. Δηλαδή την...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...