24.9 C
Athens
Τρίτη, 30 Μαΐου, 2023
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΑναβαθμίσεις F-16, ενδιαφέρον για F-35 και συντήρηση S-300

Αναβαθμίσεις F-16, ενδιαφέρον για F-35 και συντήρηση S-300

- Advertisement -


Πληροφόρηση που κυκλοφόρησε πριν από λίγο με την μορφή non paper από το ΥΕΘΑ αναφέρει ότι με εντολή του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου και μετά από εισήγηση των επιτελείων ξεκίνησε η διαδικασία για την αναβάθμιση των μαχητικών αεροσκαφών F 16, εκδηλώθηκε ενδιαφέρον προς την αμερικανική κυβέρνηση για την προμήθεια αεροσκαφών πέμπτης γενιάς (F-35) και βρίσκεται σε τελικό στάδιο η υποστήριξη και συντήρηση των αντιαεροπορικών πυραύλων S-300.
Να υπενθμίσουμε ότι στην μακρά προϊστορία της προσπάθειας της ΠΑ για αναβάθμιση των F-16 σημείο αναφοράς αποτελεί αυτή που είχε παρουσιαστεί το 2009 και βασιζόταν στα αντίστοιχα προγράμματα CCIP (υλοποιούσε η USAF και είχε ανακοινώσει η Τουρκική Αεροπορία). Η πρόταση ήταν μια δέσμη επιλογών για την ΠΑ με:
* Αναβάθμιση–εκσυγχρονισμό των Peace Xenia ΙΙΙ (PX III Block 52+) στο πλήρες πρότυπο Block 52+ Advanced.
* Αναβάθμιση–εκσυγχρονισμό των Peace Xenia ΙΙ (PX II Block 50) είτε στο αποκαλούμενο πρότυπο CCIP-GR (διατηρώντας το ραντάρ V7 με IDM-Improved Data Modem και νέο πιλοτήριο) ή σε πλήρες πρότυπο Block 52+ Advanced (με ραντάρ V9 και Link 16).
* Προαίρεση (παρά το γεγονός ότι υπήρχε αντίθετη απόφαση της ΠΑ) για αναβάθμιση–εκσυγχρονισμό των Peace Xenia I (PXI Block 30) στο αποκαλούμενο πρότυπο CCIP Lite (διατήρηση του AN/APG-68V2 με IDM και βελτιώσεις στο πιλοτήριο)
Σημείο καμπής στη συνέχεια ήταν η απόφαση του Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου τον Δεκέμβριο του 2012 για την αναβάθμιση του συνόλου των αεροσκαφών Peace Xenia II και III στο πρότυπο F-16 Block 52+ Advanced, δηλαδή των Fighting Falcon PXIV (F-16 Block 52M). Τα F-16 Block 30 (PXI) δεν περιλαμβάνονταν και τότε στην απόφαση, αν και η κατασκευάστρια εταιρία υπέβαλε επίσης σχετική πρόταση. Στο πλαίσιο της πρότασης του 2012 το ενδιάμεσο εναλλακτικό πρότυπο CCIP GR για τα PXIII απαλείφθηκε και υιοθετήθηκε το Block 52+ Advanced ως καθολικό πρότυπο στα Fighting Falcon όλων των παρτίδων πλην των PXI. Για τα τελευταία προτείνονταν ο εκσυγχρονισμός με χρήση απαρτίων όπως το ραντάρ που θα προέρχονταν από τα Block 50 και προσθήκη ή αναβάθμιση άλλων σε ένα πρότυπο που πλησίαζε το CCIP GR.
Η πρόσφατη και σημαντική εξέλιξη αφορά πλέον την μετάπτωση της παραπάνω πρότασης στην υιοθέτηση του προτύπου F-16V ως αυτού στο οποίο θα μετατραπούν όλα τα Fighting Falcon PXII/III/IV. Συγκριτικά με την πρόταση του 2012, η ουσιαστική και κρίσιμη διαφορά είναι ότι την θέση του APG-68(V)9 έχει πάρει πλέον το ραντάρ AESA APG-83 SABR (Scalable Agile Beam Radar) πλαισιωμένο όμως από μια νέα αρχιτεκτονική που εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητές του και μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητα του Fighting Falcon. Αναφορικά με τα Block 30 και με δεδομένο ότι θα υπάρχει πλέον μεγάλο πλεόνασμα απαρτίων από την αναβάθμιση όλων των άλλων μαχητικών του τύπου, όλες οι δυνατότητες είναι ανοικτές στο να φτάσουν τα μαχητικά PXI σε επίπεδο πολύ κοντά στο Block 52+ Advanced.
Αν και δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή περισσότερες πληροφορίες εκτιμάται ότι η αναβάθμιση των F-16 αποτελεί το κύριο εξοπλσιτικό πρόγραμμα της ΠΑ, όπως άλλωστε αναμενόταν και η εκδήλωση ενδιαφέροντος για το F-35 είναι συμπληρωματική μας και σε κάθε περίπτωση έχει βάθος 4-6 χρόνων. Από την άλλη και μια αναβάθμιση των F-16 δεν μπορεί να ξεπερνά τα 20 αεροπλάνα τον χρόνο, οπότε και αυτό το εγχείρημα μπορεί να έχει διάρκεια υλοποίησης (συμπεριλαμβανομένης της προετοιμασίας και δοκιμής πρωτοτύπων) έως και 7 χρόνια.
Άλλωστε και τις ανάγκες που υφίστανται σε όλους τους κλάδους αλλά και την τρέχουσα δημοσιονομική κατάσταση είναι αδύνατο να υποστηριχθούν τα δυο αυτά προγράμματα παράλληλα.
Αναφορικά με την εκκίνηση του προγράμματος, αφετηρία θα είναι η αποστολή επιστολής πληροφόρησης  για επικαιροποίηση της τιμής και της διαθεσιμότητας του υλικού (price & availability).

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Τεθωρακισμένα οχήματα μάχης, τα αγοράζει όλη η Ευρώπη, ποια κυριαρχούν;

Η αγορά των Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης (ΤΟΜΑ) και Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μεταφοράς Προσωπικού (ΤΟΜΠ) είναι σε εκρηκτική φάση τα τελευταία χρόνια καθώς στρατοί σε όλο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Παναγιώτης Λασκαρίδης: πέμπτο πλοίο δωρίζει στο ΠΝ ο εθνικός ευεργέτης

Σε μια ακόμη δωρεά προς το Πολεμικό Ναυτικό προχωρεί ο εθνικός ευεργέτης, εφοπλιστής Παναγιώτης Λασκαρίδης και πρόεδρος του κοινωφελούς ιδρύματος «Αικατερίνη Λασκαρίδη», σύμφωνα με...
- Advertisement -
Card image

April 035 2023

Αγορά 3.99
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Μαΐου 1453: ‘Εάλω η Πόλις’, η τελευταία...

50
Ο Οθωμανός σουλτάνος Μεχμέτ ο 2ος ξεκινά την έσχατη έφοδο κατά των Θεοδοσιανών Τειχών της βασιλίδας των πόλεων. Μετά από πολιορκία 53 ημερών, τα...
- Advertisement -
Card image

Μάρτιος 034 2023

Αγορά 3.99
- Advertisement -
Card image

Φεββρούαριος Τεύχος 033 ΠΤΗΣΗ 2023

Αγορά 3.99

Related News

Καναδάς: Πύραυλοι αέρος-αέρος AIM-9 Sidewinder για την Ουκρανία

Η κυβέρνηση του Καναδά ανακοίνωσε την Πέμπτη 25 Μαΐου πως θα χορηγήσει 43 πυραύλους αέρος-αέρος AIM-9 Sidewinder στην Ουκρανία. Οι πύραυλοι του τύπου χρησιμοποιούνται...

Do 335 “Pfeil”: Ένα πρωτοποριακό μαχητικό που ήρθε αργά για την Luftwaffe, Γ’ Μέρος

Οι εκδόσεις παραγωγής του Do 335 Στα τέλη του 1944 ξεκίνησε η παραγωγή της πρώτης έκδοσης Do 335A-1. To Do 335A-1 ήταν σχεδόν όμοιο με...

356 ΜΤΜ, 70 χρόνια κάνοντας πράξη το “Οπουδήποτε – Οποτεδήποτε”!

Η 356 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών συμπληρώνει 70 χρόνια από την ίδρυσή της και διοργανώνει επετειακή εκδήλωση, την Παρασκευή 16 Ιουνίου 2023 στις 17:30 μ.μ.,...