To P-51 Mustang θεωρείται (συγκρινόμενο με το βρετανικό Spitfire και το γερμανικό Fw 190) ως το συνολικά καλύτερο καταδιωκτικό αεροπλάνο (Pursuit Plane) του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Αυτό αν μη τι άλλο αποδεικνύεται και από την συνολική του παραγωγή η οποία τερματίστηκε μετά από την κατασκευή 15.575 μονάδων στις ΗΠΑ και 100 πρόσθετων στην Αυστραλία. Το νούμερο αυτό ξεπεράστηκε μόνο από το αντίστοιχο για το θηριώδες P-47 Thunderbolt που αν και ρίχτηκε στη μάχη νωρίτερα δεν κατόρθωσε να πετύχει τους άθλους του καλλίγραμμου μαχητικού της North American Aviation.
North American B-25: Ο Jimmy Doolittle και η αεροπορική επιδρομή στο Τόκιο (ΣΤ’ Μέρος)
Το P-51 Mustang ήταν ίσως το καλύτερο μαχητικό του Β΄ Π.Π. και τον τίτλο αυτό τον απέσπασε όχι μόνο λόγω των επιδόσεων και της ελκυστικής εμφάνισής του…
Τον κατέκτησε πετυχαίνοντας αριθμούς που μόνο με τους αντίστοιχους του Supermarine Spitfire, του Fw-190 και του Βf-109 μπορούν να συγκριθούν. Και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, το P-51 Mustang της North American Aviation σε όλες του τις εκδόσεις οι οποίες γνώρισαν επιχειρησιακή δράση, πέτυχε τις 4.950 από τις συνολικά 10.720 καταρρίψεις της USAAF στο ευρωπαϊκό θέατρο επιχειρήσεων (ΕΤΟ) και εκτέλεσε τις 4.131 από τις 8.160 αποστολές προσβολής επίγειων στόχων που πραγματοποιήθηκαν, κερδίζοντας επάξια και τον τίτλο του εξαιρετικά επιτυχημένου επιθετικού αεροσκάφους. Για να γίνει πιο άμεσα αντιληπτή η σπουδαιότητα αυτών των αριθμών να αναφέρουμε ακόμη ότι το πολυπληθέστερο και ενωρίτερα αφιχθέν κατά έξι μήνες στην Ευρώπη Ρ-47, πέτυχε την κατάρριψη 3.082 εχθρικών αεροσκαφών και την καταστροφή 900 λιγότερων σε σύγκριση με το Ρ-51 στο έδαφος…
Η συνέχεια στο military-history