14.8 C
Athens
Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
ΝΕΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣP-47 'Thunderbolt' στο Β' Παγκόσμιο, η στιγμή που πέταξαν από αεροπλανοφόρα

P-47 ‘Thunderbolt’ στο Β’ Παγκόσμιο, η στιγμή που πέταξαν από αεροπλανοφόρα

- Advertisement -

Ο Πόλεμος (είναι) πάντων πατήρ και βέβαια της ανθρώπινης επινοητικότητας και προσαρμοστικότητας. Στα μέσα του 1944, η μάχη του Ειρηνικού μαινόταν ακόμα με πείσμα και νέα όπλα και υλικό κατέφθαναν στα πεδία των επιχειρήσεων όσο οι απώλειες και η φθορά συνεχίζονταν.

Η νέα προσθήκη του Αμερικανικού οπλοστασίου ήταν το καταδιωκτικό Republic P-47 Thunderbolt, ένας γαργαντούας των ουρανών “χτισμένος” γύρω από τον 18κύλινδρο κινητήρα Pratt & Whitney R-2800-59 των 2.000 ίππων. Το αεροσκάφος, ένας μικρός γίγαντας σε σύγκριση με τα άλλα μονοθέσια καταδιωκτικά, σχεδιάστηκε ακριβώς για να ξεπερνά κάθε εχθρικό μαχητικό.

Ο πανίσχυρος κινητήρας του του χάριζε ταχύτητα 370 κόμβων στα μεγάλα ύψη των 30.000 ποδών, επιχειρησιακή οροφή 42.000 ποδών και πάνω από 1,000 μίλια εμβέλεια. Ο οπλισμός του ήταν βαρύτατος, με οκτώ πολυβόλα των 12.7mm και 3.400 σφαίρες συνολικά επιτρέποντάς του να κομματιάζει οποιοδήποτε αντίπαλο και να συνεχίζει. Μπορούσε επιπλέον να εξοπλιστεί με ρουκέτες των 5 ιντσών και με βόμβες συνολικού βάρους 2.500 λιβρών για κρούση.


Το αεροσκάφος πρωτοπέταξε το 1941 και εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1942 για να γνωρίσει δράση αρχικά στο Ευρωπαϊκό Μέτωπο. Αρχικά, πιλότοι που είχαν διακριθεί στα μικρά και αεικίνητα Spitfire και σε άλλα μαχητικά δίωξης, αντιμετώπισαν με σκεπτικισμό το μεγάλο αεροσκάφος που δεν απέδιδε σε θέματα ευελιξίας τόσο πολύ, κερδίζοντας τα ελάχιστα κολακευτικά παρατσούκλια “ιπτάμενη μπανιέρα” και “μπουκάλα γάλατος”.

Σύντομα, όμως, η ανάπτυξη νέων τακτικών και η βελτίωση των εκδόσεων στις εκδόσεις -C και -D άλλαξαν αυτήν την προδιάθεση κερδίζοντας τον σεβασμό και τον τρόμο των Γερμανών χειριστών. Μέχρι το τέλος του πολέμου στην Ευρώπη, το Ρ-47 θα διεκδικήσει 20 μαχητικά jet Messerschmitt Me-262 και 4 αεριωθούμενα βομβαρδιστικά Arado Ar-234.

Tα Ρ-47 θα φτάσουν σύντομα και στον Ειρηνικό, με τα πρώτα να προσγειώνονται στην Αυστραλία. Όταν το πρώτο από αυτά σταμάτησε να τροχοδρομεί και ο χειριστής του άνοιξε την καλύπτρα και βγήκε, οι Αυστραλοί υπόλογοι έκπληκτοι αναρωτήθηκαν ‘πού είναι το υπόλοιπο πλήρωμα’.

Στα μέσα του 1944, το αεροπλανοφόρο USS Manila Bay CVE-61 παρέδιδε 37 μαχητικά Ρ-47D με τα πληρώματά τους στο συγκρότημα των Μαριανών. Τα αεροσκάφη ανήκαν στην 73η Μοίρα Δίωξης, του 318ου Συγκροτήματος Μαχητικών και το πλήρωμα του πλοίου βιαζόταν να ξεφορτωθεί αυτούς τους ταραξίες πιλότους της Αεροπορίας. Λιγότερο πειθαρχημένοι από τους πιλότους του Ναυτικού πάνω στο πλοίο, οι ιπτάμενοι είχαν βρεθεί πολλές φορές να φέρνουν παράνομα, αλκοολούχα ποτά πάνω στο πλοίο, να μεθούν, να εμπλέκονται σε πολλά περιστατικά χαρτοπαιξίας και καυγάδων με μέλη του πληρώματος ή μεταξύ τους.


Ωστόσο, οι τύχες του πολέμου επεφύλασσαν αλλαγές στο μέλλον τους. Το πλοίο είχε αποπλέυσει στις 5 Ιουνίου φτάνοντας στις 19 ανατολικά των θαλασσίων προσβάσεων της Σαϊπάν, όπου μαινόταν η ομώνυμη μάχη. Οι ναυτικοί θα έπρεπε να περιμένουν λίγο ακόμα στα νερά αυτά, μέχρι να κριθεί το αποτέλεσμα της σύγκρουσης ανεχόμενοι την παρουσία των πιλότων της αμερικανικής Αεροπορίας.

Στις 23 Ιουνίου, τέσσερα ιαπωνικά βομβαρδιστικά καθέτου εφόρμησης Aichi D3A Val εμφανίστηκαν πάνω από τα πλοία του στόλου και έριξαν τις βόμβες τους πριν προλάβει καλά καλά να αντιδράσει κανείς. Αν και αστόχησαν, η επίθεση θορύβησε τον ναύαρχο Spruance που διέταξε την απογείωση αεροσκαφών για να παράσχουν εναέρια κάλυψη στο στόλο, όσο γινόταν. Απουσία άλλων αεροπλάνων, ο κλήρος έπεφτε στα Ρ-47D της Αεροπορίας.

Εδώ ας διευκρινίσουμε πως η απονήωση από ένα αεροπλανοφόρο δεν έχει καμμία σχέση με την μεγάλη δυσκολία της προσνήωσης σε αυτό. Η επιτυχία της αποστολής βαρύνει στους ώμους του πιλότου που πρέπει να συνηθίσει τον μικρό και όχι ακούνητο διάδρομο. Η απόφαση, όμως, ελήφθη και μετά από λίγο οι “μέθυσοι”, “απείθαρχοι” και “τζογαδόροι” πιλότοι που δεν είχαν καμμία εμπειρία σε απονηώσεις από αεροπλανοφόρα, έδειξαν την αξία τους.

Η διαταγή εκτελέστηκε και από τις 27 Ιουνίου αεροσκάφη απονηώνονταν από το USS Manila Bay, για να εκτελέσουν την αποστολή τους και στη συνέχεια πετούσαν για τη Σαϊπάν, που ήταν και ο τελικός προορισμός τους για να προγειωθούν εκεί.

Αν και ο ναύαρχος Spruance χαρακτήρισε τις αποστολές αυτές αργότερα “πρωτοβουλία άξια συγχαρητηρίων”, το μέτρο δεν είχε συνέχεια. Το Ρ-47 παρέμενε ένα απόκτημα της Αεροπορίας και το Ναυτικό συνέχισε να στηρίζεται σε “δικά του” αεροσκάφη με δικές του προδιαγραφές. Η ναυτική υπηρεσία των ‘Thunderbolts’ ήταν σύντομη.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σε φάση απαξίωσης 5 κρίσιμα ραντάρ αεράμυνας της ΠΑ – δεν υπάρχει “θόλος” χωρίς αυτά

Σύμφωνα με πληροφορίες μας η Πολεμική μας Αεροπορία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την υποστήριξη των 5 κρίσιμων για την αεράμυνα, ραντάρ μεγάλης εμβελείας τύπου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”

33
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Νοεμβρίου 2012: Επιχείρηση ‘Pillar of Defense’, η...

0
Αρχίζει η 8ήμερη ισραηλινή επιχείρηση «Pillar of Defense» (Πυλώνας της Άμυνας) στη Γάζα. Η σύγκρουση ξεκίνησε όταν, σύμφωνα με την ισραηλινή πλευρά, η Χαμάς...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: KC-130J Harvest HAWK, το “μάχιμο βυτιοφόρο” των Αμερικανών Πεζοναυτών

Το C-130, σε όλες τις εκδόσεις του, από την -Α μέχρι την ψηφιακή -J, είναι αναμφίβολα ένα στρατιωτικό αεροσκάφος με τεράστια ιστορία, που έχει...

Ουκρανικό Leopard 2A4 σταματά μόνο του εχθρική επίθεση – βίντεο

Εντύπωση έχει κάνει το παρακάτω βίντεο όπου βλέπουμε μια -μάλλον σπάνια- αρματομαχία στην Ουκρανία, μεταξύ Leopard 2A4 (είτε ένα μόνο του, είτε με βοήθεια...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Νοεμβρίου 2012: Επιχείρηση ‘Pillar of Defense’, η ισραηλινή απάντηση στη Γάζα

Αρχίζει η 8ήμερη ισραηλινή επιχείρηση «Pillar of Defense» (Πυλώνας της Άμυνας) στη Γάζα. Η σύγκρουση ξεκίνησε όταν, σύμφωνα με την ισραηλινή πλευρά, η Χαμάς...