Μία νέα φωτογραφία από την Ουκρανική Αεροπορία δείχνει μαχητικό MiG-29 να φέρει αμερικανική κατευθυνόμενη βόμβα JDAM-ER, αλλά προσαρμοσμένη σε ένα ιδιαίτερο πυλώνα (που έχει κατασκευαστεί ειδικά για αυτή τη μεταφορά), με μεγάλο προέκταση στο εμπρόσθιο τμήμα του.
Όπως παρατηρεί το The War Zone, ο συγκεκριμένος πυλώνας είναι διαφορετικός από εκείνους που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά άλλων Δυτικών αεροεκτοξευόμενων όπλων, όπως ο πύραυλος αντιραντάρ AGM-88 HARM και η κατευθυνόμενη βόμβα JDAM, αφού διαθέτει αρκετά μεγαλύτερο μέγεθος. Ο πυλώνας χρησιμοποιείται επίσης για τη μεταφορά της JDAM-ER από ουκρανικά Su-27, όπως είχαμε γράψει παλαιότερα, τώρα όμως έχουμε μια καλύτερη εικόνα του.
Μία εξήγηση για την κατασκευή είναι ότι φιλοξενεί στο μπροστινό τμήμα κάποιο δορυφορικό δέκτη, ο οποιός να δέχεται γεωγραφικά δεδομένα συνεχώς για την θέση του αεροσκάφους και να τα τροφοδοτεί στην βόμβα. Έτσι όταν γίνει η άφεση της, η βόμβα “ξέρει” σε ποιο σημείο βρίσκεται, ενώ έχει ήδη προγραμματισμένες τις γεωγραφικές συντεταγμένες του στόχου της. Οπότε με δύο σημεία ορισμένα (άφεσης και στόχου) μπορεί ο υπολογιστής του συστήματος κατεύθυνσης να σχεδιάσει την ανάλογη διαδρομή μεταξύ τους. Έτσι ερμηνεύεται και το μεγάλο μήκος του πυλώνα, για να “προβάλλει” κάτω από την πτέρυγα του αεροσκάφους, ώστε ο δορυφορικός δέκτης στην άκρη του (εφόσον υπάρχει) να “βλέπει” προς τα επάνω.
Αν ισχύει μια τέτοια “πατέντα” είναι μια έξυπνη λύση, μιας και το κιτ κατεύθυνσης της JDAM-ER δεν επικοινωνεί με το σοβιετικής τεχνολογίας αεροσκάφος για να παίρνει από αυτό απευθείας δεδομένα θέσης, όπως θα γινόταν στα δυτικά μαχητικά. Οπότε ο πυλώνας μπορεί να χρησιμεύει ως παροχή αυτών των δεδομένων, ανεξάρτητα από το αεροσκάφος. Η εμβέλεια της JDAM-ER φτάνει μέχρι και τα 80 χιλιόμετρα επιτρέποντας στα ουκρανικά αεροσκάφη να βάλλουν το όπλο πέρα από την ακτίνα δράσης των πυραύλων μικρής και μέσης ακτίνας του αντιπάλου.