Πριν λίγη ώρα, το τουρκικό υπουργείο αμύνης έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες από το ORUÇ REİS και τη συνοδεία του. Όπως βλέπουμε, επικεφαλής στη νηοπομπή είναι μια φρεγάτα κλάσης ΜΕΚΟ200ΤΝ (θα λέγαμε πως είναι Track I), και μερικές αρχαιοπρεπείς κορβέτες κλάσης Burak, παλιές δηλαδή γαλλικές κορβέτες, με κινητήρες diesel, D’Estienne d’Orves. Οι τελευταίες, ακόμη κι αν περνούν/πέρασαν κάποιο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, δεν έχουν καμία ελπίδα στην Ανατολική Μεσόγειο, και προκαλεί εντύπωση πως 4 από τα 6 πλοία που έχει σε υπηρεσία το Τουρκικό ΠΝ βρίσκονται αυτή τη στιγμή δίπλα στο ερευνητικό σκάφος.
Φωτογραφίες του ORUÇ REİS, που φανερώνουν πως απλά κάνει βόλτα στην ΑΟΖ…
Ακόμη και η φρεγάτα μόνη της, δεν μπορεί να προσφέρει και πολλά στην “αρμάδα”, πόσο μάλλον να προστατεύσει το εαυτό της σε περίπτωση που τα πράγματα γίνουν “σκούρα”. Όπως είδαμε εμείς τουλάχιστον τη φωτογραφία, η συνοδεία του ORUÇ REİS είναι περισσότερο “τροφή για κανόνια” παρά κάποια άλλη σοβαρή προστασία για το πλοίο. Βέβαια, οι Track I και οι Burak βασίζονται στα αγαπημένα κινητήρια σύνολα του τουρκικού ναυτικού, τους κινητήρες ντίζελ. Οι τελευταίοι όμως δεν βοηθούν και πολύ σε υψηλές ταχύτητες ή σε επιχειρήσεις ASW.
Μιλώντας για ASW, μας προκάλεσε έκπληξη μια σκιά στη δεύτερη φωτογραφία της “νηοπομπής”. Αν δεν ακολουθεί το ORUÇ REİS κάποια φάλαινα ή κάποιος φαλαινοκαρχαρίας (δεν υπάρχουν στη Μεσόγειο), και φυσικά δεν είναι παιχνίδι του φωτός, τότε μάλλον δίπλα (!) στο πλοίο και σε κατάδυση υπάρχει κάποιο υποβρύχιο! Θα χαρούμε να διαβάσουμε την άποψή σας επί του θέματος, μπορεί να κάνουμε και λάθος. Επίσης, αν κάποιος αναγνώστης μας μπορεί να διαβάσει τους αριθμούς στην πλώρη των πλοίων, παρακαλούμε να μας το γράψει στα σχόλια!
Οι Τούρκοι σκέπτονται πως στην περίπτωση που οι προκλήσεις τους ξεπεράσουν τις ελληνικές κόκκινες γραμμές, τότε οι Τούρκοι δεν θέλουν να χάσουν πλοία μεγάλης αξίας και πρώτης γραμμής. Δεν ξέρουμε τη ψυχολογία και το ηθικό των πληρωμάτων των πλοίων γύρω από το ερευνητικό, αλλά, σίγουρα δεν θα θέλαμε να είμασταν στη θέση τους. Αν τώρα έχουμε κάνει κάποιο λάθος στην αναγνώριση των πλοίων, επίσης θα θέλαμε να μας το επισημάνετε, καθώς αναμφίβολα δεν διεκδικούμε το “αλάθητο”.