19.8 C
Athens
Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΕλάχιστες χώρες - και η Ελλάδα- ενισχύουν τη ζήτηση πράσινης ενέργειας

Ελάχιστες χώρες – και η Ελλάδα- ενισχύουν τη ζήτηση πράσινης ενέργειας

- Advertisement -

Οι ιδιώτες και οι επιχειρήσεις οφείλουν να περάσουν στην ηλεκτρική ενέργεια στις μετακινήσεις τους, για να μειωθούν οι εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, όμως μόνο 13 κράτη, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα, έχουν δημόσιες πολιτικές για να προτρέψουν προς αυτή την κατεύθυνση προειδοποιεί σήμερα το δίκτυο έρευνας REN21.

Κόντρα στις ελπίδες που δημιουργήθηκαν με τα σχέδια στήριξης τα οποία υιοθετήθηκαν μετά την πανδημία του Covid και την ενεργειακή κρίση, το έτος 2023 καταγράφηκε «μια επιβράδυνση των πολιτικών πράσινης ενέργειας που υιοθετούνται, καθώς ορισμένες χώρες βάζουν νερό στις φιλοδοξίες τους», παρατηρεί σε έκθεσή του το REN21.

Ανάμεσα στα απαραίτητα μέτρα, το REN21 επικαλείται το τέλος των επιδοτήσεων για τα ορυκτά καύσιμα, τις προδιαγραφές για τις οικοδομές, τους στόχους μηδενικών εκπομπών (για παράδειγμα για τα λεωφορεία, όπως στο Λονδίνο ή το Πεκίνο), τις επιδοτήσεις για την αγορά αντλιών θερμότητας (ο όγκος της εγκατάστασης των οποίων στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 38% το 2023 σε ετήσια βάση), αγροβολταϊκών ή βιοαερίου, η ανάπτυξη σταθμών φόρτισης κ.α.

Οι 13 χώρες που δρουν ώστε να ενισχύσουν τη ζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών χαμηλών εκπομπών άνθρακα σε τέσσερις τομείς κρίσιμους για την ενεργειακή μετάβαση (μεταφορές, οικοδομές, βιομηχανία, γεωργία) είναι η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ιρλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Αίγυπτος, η Κίνα, το Βιετνάμ, η Γαλλία, η Γερμανία και η Ινδία, σύμφωνα με την έκθεση.

Είκοσι άλλες έχουν δράσεις σε τρεις από τους τέσσερις τομείς. Όμως 84 χώρες δεν έχουν λάβει κανένα μέτρο για να αυξήσουν τη ζήτηση σ’ αυτούς τους τομείς.

Σύμφωνα με την ανάλυση του REN21, η Κίνα είναι πράγματι «η μόνη χώρα στην οποία το μερίδιο του ηλεκτρικού στην κατανάλωση ενέργειας αυξάνεται συνεχώς», περνώντας από το 20% στο 30% στο σύνολο των τομέων ανάμεσα στο 2011 και το 2021. Όμως στην ίδια περίοδο, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρωπαϊκή Ένωση είδαν τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας να παραμένει στάσιμη γύρω στο 23%.

Ο εξηλεκτρισμός δεν είναι αρκετά γρήγορος τόσο στις μεταφορές, όσο και στις οικοδομές και τη βιομηχανία. Εξαίρεση αποτελεί η γεωργία, η εξηλεκτρισμός των επιχειρήσεων της οποίας πέρασε από το 20% στο 27% από το 2011 μέχρι το 2021.

«Είναι ξεκάθαρο, οι κυβερνώντες είναι μπλοκαρισμένοι στο ‘business-as-usual’», υπογραμμίζει η διευθύντρια του REN21 Ρανά Αντίμπ. «Η ενεργειακή μετάβαση δεν είναι μόνο αύξηση της προσφοράς ανανεώσιμης ενέργειας: χωρίς διαρθρωτικές πολιτικές προορισμένες να αυξήσουν τη ζήτηση και να επιταχύνουν τον εξηλεκτρισμό των χρήσεων, αυτή η μετάβαση δεν θα υπάρξει».

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

3 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η ΕΣΣΔ στον Β’ Παγκόσμιο, η δράση των Δυτικών Συμμάχων – Mέρος 2ο

Στο δεύτερο μέρος της σειράς άρθρων μας, για το ρόλο της Σοβιετικής Ένωσης κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο θα ασχοληθούμε, συνοπτικά, με τρεις παραγνωρισμένες...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Υποβρύχιο Type 214NG: H σύγχρονη εξέλιξη του “δικού” μας 214ΗΝ, υποψήφιο...

14
Το γερμανικό υποβρύχιο Type 214NG, γνωστό και ως “Next Generation”, αποτελεί την πιο πρόσφατη και ώριμη εξέλιξη της οικογένειας Τype 214 που έχει αναπτύξει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 8/20 Νοεμβρίου 1912: Απελευθέρωση της Φλώρινας και της...

0
Στον Πρώτο Βαλκανικό Πόλεμο μετά την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τον Ελληνικό Στρατό και τις εκεί εορταστικές εκδηλώσεις, οι εξελίξεις στα μέτωπα στη Θράκη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ουκρανία: Τουλάχιστον πέντε νεκροί σε βομβαρδισμό της Ρωσίας στη Ζαπορίζια

Ρωσικός βομβαρδισμός είχε αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον πέντε άνθρωποι και να τραυματιστούν άλλοι τρεις χθες Πέμπτη το βράδυ στη Ζαπορίζια, στη...

Απάντηση στις προκλητικές δηλώσεις της εκπροσώπου του ρωσικού ΥΠΕΞ

"Απειλές κατά κυρίαρχων κρατών αυτοδικαίως απορρίπτονται" τόνισαν διπλωματικές πηγές σχετικά με τις σημερινές δηλώσεις της εκπροσώπου του Υπουργείου Εξωτερικών της Ρωσικής Ομοσπονδίας.Η εκπρόσωπος του...

Η ΕΣΣΔ στον Β’ Παγκόσμιο, η δράση των Δυτικών Συμμάχων – Mέρος 2ο

Στο δεύτερο μέρος της σειράς άρθρων μας, για το ρόλο της Σοβιετικής Ένωσης κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο θα ασχοληθούμε, συνοπτικά, με τρεις παραγνωρισμένες...