30.8 C
Athens
Παρασκευή, 5 Ιουλίου, 2024
ΝΕΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΟλοκληρώθηκε η συνεκπαίδευση με τα ισραηλινά F-16I Sufa στην 110ΠΜ - Σκοπός,...

Ολοκληρώθηκε η συνεκπαίδευση με τα ισραηλινά F-16I Sufa στην 110ΠΜ – Σκοπός, σενάρια, μέσα

- Advertisement -

Η αυξηση της μαχητικής ικανότητας και η βελτιστοποίηση του επιπέδου συνεργασίας του προσωπικού της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) με αντίστοιχες Δυνάμεις της Ισραηλινής Αεροπορίας (IAF) ήταν ο σκοπός της συνεκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκε με επίκεντρο την 110ΠΜ στη Λάρισα.
Ειδικότερα όπως ανακοίνωσε το ΓΕΑ από την Κυριακή 21 Οκτωβρίου έως και την Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2018, πραγματοποιήθηκε, στην 110 Πτέρυγα Μάχης, στην Αεροπορική Βάση Λάρισας, διμερής συνεργασία μεταξύ Ελλάδας – Ισραήλ στο πλαίσιο του Προγράμματος Αμυντικής Συνεργασίας των δύο (2) χωρών.

Σκοπός – σενάρια -μέσα
Σκοπός της άσκησης ήταν η αύξηση της μαχητικής ικανότητας κατά τη διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων τόσο σε αποστολές Αέρος – Αέρος όσο και σε αποστολές Αέρος – Εδάφους σε μικτούς σχηματισμούς, οι οποίες διεξήχθησαν σε περιοχές του ελληνικού FIR.
Η ισραηλινή Αεροπορία συμμετείχε με έντεκα (11) αεροσκάφη F-16I, ένα (1) αεροσκάφος ιπτάμενο ραντάρ G550H και ανάλογο προσωπικό.
Η 337Μ «ΦΑΝΤΑΣΜΑ» η οποία πετάει με μαχητικά F-16C/D Block 52+ και φέτος συμπλήρωσε 70 χρόνια από την ίδρυση της, ανέλαβε το ρόλο του οικοδεσπότη στα ισραηλινά F-16I Sufa που προέρχονταν από διάφορες Μοίρες της IAF και μεταστάθμευσαν για περίοδο 2 εβδομάδων στην 110ΠΜ στη Λάρισα.
Όμως η συνεργασία των ισραηλινών F-16I δεν περιορίστηκε μόνο με τους χειριστές και τα μαχητικά F-16C/D Block 52+ της 337Μ αλλά επεκτάθηκε με εκτέλεση σύνθετων σεναρίων αποστολών αέρος αέρος και κρούσης, στα οποία συμμετείχαν μαχητικά από την γειτονική 111ΠΜ δηλαδή F-16C/D Block 30 της 330Μ «ΚΕΡΑΥΝΟΣ» και F-16C/D Block 50 της 341 Μοίρας «ΒΕΛΟΣ» και 347 Μοίρας «ΠΕΡΣΕΑΣ».

Οι έξοδοι αρχικά αφορούσαν πτήσεις εξοικείωσης των ισραηλινών χειριστών με την ευρύτερη περιοχή ενώ σταδιακά επεκτάθηκαν σε διάφορες περιοχές ασκήσεων σε ολόκληρη την Ελλάδα. Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχουν οι φωτογραφίες που αποδέσμευσε το ΓΕΑ και παρουσιάζουν μικτό σχηματισμό από F-16I της IAF μαζί με F-16 Block 52+ της ΠΑ να συνοδεύουν το ισραηλινό ιπτάμενο ραντάρ G550Η CAEW “Eitam”.. Ο συγκεκριμένος τύπος είναι μια μετατροπή του επιχειρηματικού Gulfstream G550 στο οποίο έχει ενσωματωθεί το σύστημα αισθητήρων EL/W-2085 της IAI το οποίο με τη σειρά του αποτελεί εξελικτικό βήμα από το προγενέστερο σύστημα Phalcon.
Ο όρος CAEW (Conformal Airborne Early Warning) προσδιορίζει και την αποστολή του αεροπλάνου για εναέριο έλεγχο και διοίκηση παρέχοντας τη σχετική ικανότητα στη δύναμη των 11 F-16I που μεταστάθμευσαν στην 110ΠΜ.
Σημειώνεται οτι ο ίδιος τύπος έχει αποκτηθεί από την IAF και στην έκδοση G550 SEMA (Special Electronic Missions Aircraft) με ενσωματωμένα συστήματα ηλεκτρονικής παρακολούθησης ESM από την IAI.

Τα μυθεύματα για την εμπλοκή των S-300
Στο σημείο αυτό δεν θα αφήσουμε ασχολίαστο το γεγονός ότι συγκεκριμένη αναφορά στο twitter τις ημέρες που «έτρεχε» η άσκηση από ανεξάρτητο διεθνή παρατηρητή, διέδιδε σενάρια περί «άσκησης των ισραηλινών F-16I εναντίον του συστήματος S-300» που διαθέτει η ΠΑ επιχειρησιακό στην Κρήτη.
Μάλιστα έφτασαν στο σημείο να αναφέρουν οτι το σύστημα χρησιμοποιήθηκε ως «στόχος» προκειμένου να «εξομοιώσει απειλές που αντιμετωπίζουν τα ισραηλινά μαχητικά πάνω από τη Συρία»..
Στην παγίδα αυτή βεβαίως είχαν πέσει και παλαιότερα διάφοροι «εγχώριοι αναλυτές» που θεώρησαν αρκετές φορές ελκυστικό το συγκεκριμένο σενάριο για μερικά «κλίκ» παραπάνω. Η αλήθεια φυσικά είναι ότι ούτε στο παρελθόν ούτε τώρα χρησιμοποιήθηκε το S-300 στον σχεδιασμό αεροπορικής άσκησης με συμμαχικά αεροσκάφη, πόσο μάλλον με αυτά των ισραηλινών στην δεδομένη περίσταση. Τέτοιες ευφάνταστες ιστορίες προκαλούν μόνο θυμηδία σε κύκλους του ΓΕΑ οι οποίοι διαψεύδουν κατηγορηματικά οτι τα S-300 χρησιμοποιήθηκαν σε σενάρια κρούσης ισραηλινών F-16I.
Επιπλέον τονίζεται ότι το σύστημα που διαθέτει ιδιαίτερα αξιόλογες επιχειρησιακές ικανότητες, διαφυλάσσεται για ευνόητους λόγους μακρυά από τα «αδιάκριτα βλέμματα» φίλων και συμμάχων προκειμένου να εξασφαλίσει αποτροπή και επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα εάν και όποτε απαιτηθεί.
Κατά συνέπεια κανένα τέτοιο δημοσίευμα ή αναφορά δεν ευσταθεί, με όλα τα σχετικά σενάρια να εμπίπτουν στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας..
 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Τι έγινε τελικά με το nEURΟn… ρωτά το ΠΑΣΟΚ

Αρκετοί εκεί έξω (μάλλον πολλοί ελέω και των καλοθελητών του Διαδικτύου), ζουν με τις πλάνες τους για το πρόγραμμα μη επανδρωμένου nEUROn, στο οποίο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Παγώνει -ξανά- ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ;

169
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της σελίδας μας, φαίνεται πως "παγώνει" το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ, με φόβο πως ίσως οδηγούμαστε και σε ακύρωση του....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Ιουλίου 1950: Μάχη του Οσάν, η πρώτη...

0
Με την αρχική επέλαση του Βορειοκορεατικού στρατού να έχει ολοκληρώσει σχεδόν την κατάληψη της Νότιας Κορέας, ένα μικρό τμήμα Αμερικανών, το απόσπασμα Σμιθ (Task...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ένα ιπτάμενο τάνκερ KC-46A, κάνει τον γύρο του κόσμου σε 45 ώρες συνεχόμενης πτήσης

Ρεκόρ συνεχόμενης πτήσης, διάρκειας 45 ωρών, έκανε ένα ιπτάμενο τάνκερ KC-46A της Αμερικανικής Αεροπορίας, το οποίο απογειώθηκε από την βάση McConnell στο Κάνσας, προς...

Ιταλία: αναστέλλει το πρόγραμμα απόκτησης τάνκερ KC-46

Η Ιταλική Αεροπορία κοινοποίησε την περασμένη εβδομάδα στο υπουργείο Άμυνας την απόφαση να αναστείλει το πρόγραμμα αντικατάστασης του σημερινού στόλου αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού KC-767...

Κικίλιας: Έχουμε δουλέψει σκληρά για τη φετινή αντιπυρική περίοδο

Για το νέο δόγμα που εφαρμόζει φέτος το Πυροσβεστικό Σώμα στην αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών, την καθοριστική σημασία του καθαρισμού οικοπέδων και περιαστικών -περιδασικών...